بازدید 5548

حکیم: مذاکرات با واشنگتن باید موجب خروج آمریکا شود

«سید عمار حکیم» رییس ائتلاف سیاسی «قوی الدولة» و رهبر جریان «حکمت ملی» عراق در پیامی درباره مذاکرات راهبردی بغداد و واشنگتن نوشت: مذاکرات را چنان پیش ببرید که موجب خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور شود.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵ 23 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از کانال تلگرامی حکیم، وی افزود: با اعتماد کامل به هیأت عراقی مذاکره‌کننده در دوره تازه گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا در واشنگتن، امیدواریم که با مهارت و عملکرد حرفه‌ای منافع عالی کشور را در نظر داشته باشند.
رهبر جریان حکمت ملی عراق بار دیگر تأکید کرد: هیات عراق، مذاکرات را چنان پیش ببرند که به توافقی سازنده و استوار بینجامد.

وی افزود: این مذاکرات باید موجب خروج نیرو‌های نظامی خارجی از عراق شود و بر همکاری امنیتی و اقتصادی و فرهنگی میان بغداد و واشنگتن تمرکز داشته باشد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۳ جولای ۲۰۲۱ (اول مرداد ۱۴۰۰) شروع دور چهارم گفتگو‌های راهبردی بین آمریکا و عراق درباره نحوه خروج نیرو‌های واشنگتن از این کشور خواهد بود.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ۲۶ جولای (۴ مرداد۱۴۰۰) میهمان جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید برای آغاز این مذاکرات است.

نشریه "وال استریت ژورنال" گزارش داد مقام‌های ارشد آمریکایی و عراقی قصد دارند بیانیه‌ای صادر کنند که در آن از نیرو‌های نظامی آمریکا خواسته می‌شود تا پایان سال میلادی جاری خاک عراق را ترک کنند.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز به وال استریت ژورنال گفته است: ما به جنگجویان اضافی (نیرو‌های آمریکایی) نیاز نداریم، زیرا دارای نیروی کافی هستیم.

برخی کشور‌های منطقه از جمله عربستان قصد دارند در سایه حضور نیرو‌های آمریکایی و خارجی در عراق نفوذ خود در این کشور توسعه دهند، دوست ندارند نیرو‌های آمریکایی که به بهانه مبارزه با تروریسم و داعش وارد این کشور شده‌اند و سیاست‌های آن‌ها در جهت حمایت از گروه‌های تروریستی و برهم زدن آرامش منطقه است، عراق را ترک کنند.

این کشور‌ها با حمایت از گروه‌های تروریستی قصد دارند امنیت و آرامش عراق را با هدف توجیه تثبیت نیرو‌های بیگانه در این کشور از بین ببرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار