بازدید 19757
بیست و پنجمین محموله واردات واکسن کرونا، متفاوت‌ترین محموله

یک میلیون دوز واکسن اهدایی ژاپنی ها به ایران رسید/ نام این کشور را بیش از این خواهیم شنید!

از این رو متفاوت است که می‌دانیم نه سازمان بهداشت جهانی و تدبیرش برای فروش واکسن به کشور‌ها از طریق سبد کوواکس و نه حتی وعده‌ها و قرارداد‌ها با روسیه، چین و هند، نتوانسته به تحویل واکسن خریداری شده به کشورمان منجر شود؛ پیشینیه‌ای که با توجه به رسیدن نخستین محموله واکسن اهدایی ژاپن به کشورمان، بیشتر خودنمایی کرده و به سرعت گرفتن واکسیناسیون امیدوارمان می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴ 23 July 2021
تابناک اجتماعی
نخستین محموله واکسن کرونا از ژاپن به ایران رسید؛ بیست و پنجمین محموله وارداتی واکسن به کشورمان که می‌توان به دلایل مختلف، متفاوت‌ترین محموله خواندش.

به گزارش «تابناک»، در روز‌هایی که نام ژاپن با المپیک به صدر اخبار در جهان سنجاق شده، اتفاقی متفاوت در کشورمان در حال وقوع است که نام این کشور شرقی در آن خودنمایی می‌کند؛ واردات نخستین محموله واکسن ساخت ژاپن، شامل یک میلیون و ۸۷ هزار و ۵۷۰ دوز که بخشی از واکسن اهدایی ساکنان سرزمین خورشید تابان به ایرانیان است.

این رویدادی است که همزمان با رژه کشور‌ها در مراسم افتتاحیه المپیک و با حضور کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن در تهران و همراهی نماینده سازمان بهداشت جهانی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تهران به ثبت رسید و نخستین گام در این مسیر محسوب می‌شود چراکه قرار است واردات واکسن از این مبدا ادامه بیابد و تا میزان ۲.۹ میلیون دوز ابتدایی آن، هدیه محسوب خواهد شد. هدیه‌ای از طرف دولت و مردم ژاپن.
 
یک میلیون دوز واکسن اهدایی ژاپنی ها به ایران رسید/ نام این کشور را بیش از این خواهیم شنید!

محموله وارداتی شامل واکسن آسترازنکا-آکسفورد تولید شده در ژاپن است. محموله‌ای که در ادامه کمک‌های کرونایی این کشور به ایران رسیده است؛ از اهدای قرص‌های آویگان تا ۳۴ میلیون دلار تجهیزات فنی که توسط این کشور و از طریق سازمان‌های بین‌المللی در اختیار ایران قرار گرفته است. کمک‌هایی که با فروش واکسن به کشورمان ادامه خواهد یافت.

رویدادی که از این رو متفاوت به نظر می‌رسد که می‌دانیم نه سازمان بهداشت جهانی و تدبیرش برای فروش واکسن به کشور‌ها از طریق سبد کوواکس و نه حتی وعده‌ها و قرارداد‌ها با روسیه، چین و هند، نتوانسته به تحویل واکسن خریداری شده به کشورمان منجر شود و حتی هیچ تدبیری برای تسریع در رسیدن محموله‌های کوچک وارداتی نیز مثمر ثمر واقع نشده است.

پیشینیه‌ای که با توجه به رسیدن محموله بیش از ۱ میلیون دوزی واکسن اهدایی ژاپن به کشورمان و وعده رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت مبنی بر رسیدن محموله حدود ۱.۸ میلیون دوزی اهدایی این کشور در جمعه آتی، بیشتر خودنمایی می‌کند و امیدوارمان می‌کند که واکسیناسیون در کشورمان روند با ثبات و شتاب داری را تجربه نماید.

اتفاقی که حالا با رسیدن میزان واکسن وارداتی کشورمان به بیش از ۱۴ میلیون و ۳۴۰ هزار دوز (در حالی که تا به امروز کمتر از ۱۰ میلیون دوز از این واکسن‌ها به گروه‌های اولویت دار تزریق شده و مابقی در شبکه بهداشت کشور توزیع شده یا به زودی و بعد از برچسب گذاری، توزیع خواهد شد)، تحقق آن دور از انتظار نیست.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۴۲
منظورتون از اهدایی اینه که پولشو از پول بلوکه شده نفت خودمون تو ژاپن برمیدارند ؟!
باشد که بزرگان، دوست و دشمن را بشناسند.
فرق است بین چین و روسیه با کشوری مثله ژاپن یا آلمان
بر خلاف نظر نویسنده تدبیر سازمان جهانی بهداشت برای تحویل واکسن به کشورها، یعنی همان سبد کواکس، به خوبی پیش می رود و تحویل واکسن به کشور ما نیز همانند دیگر کشورها طبق برنامه زمانی و حداکثر با تأخیرهایی چند روزه، باز هم مثل سایر کشورها، انجام شده است. قرار نبوده و امکانش هم نبوده که کواکس سهمیه هیچ کشوری را،به میزان دهها میلیون دوز، یکهو تحویل دهد.
ممنون از ژاپنیا. دمشون گرم. باز مرام اونا
قرصها همانهایی نیست که در اوایل کرونا که میزان مرگ میر بالا بود ذخیره شده بود و تنها جهت مسئولین استفاده می شد؟؟؟
از روسیه دوستتون چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
هیچی دارن می زنند
بعد بچسبید به روسیه خائن
کاشکی مسیولین بفهمند به جای روسیه و چین با ژاپن و المان رفیق باشند.
بد نيست در روزهاي سخت دوستان ودشمنانمان را بشناسيم وبسيار لا م است كه وزير پرحاشيه به اشت بگويد كه چرا ١٥ ميليون دوز واكسن اهدايي اسپوتنيك را رد كرده وگفته اين در اختيار وزارت بهداشت است واجازه نمي دهد اين محموله اهدايي وارد كشور شود. خون قربانيان مظلوم كرونا به گردن كساني است كه به اسم خود كفايي جلوي واردات واكسن را گرفتند در حالي كه ميشد به موازات واردات در جهت توليد وامسن هم اقدام كرد وتوليدات داخلي با فروختن به كشورهاي ديگر هزينه خريد واكسن وارداتي راجب ان مي كرد وهزاران خانواده در لين ميان داغدار نميشدند
مایه شرمساری برای مسئولان است. مسلمانان از بی خدایان واکسن بگیرند.
در یک پزواز بیش از کل واکسنهای تزار جان را آوردنند تفاوت را احساس کنید شاید هم مشاهده کنید
صداقت ژاپنی ها خیلی بیشتر از چینی های صادر کنند کرونا هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
واکسن های خارج از رده مصرف و مشکل دار منظورت که ژاپن فرستاده؟!!
در مورد سبد کواکس، خودمان این سبد دارویی را پس زدیم. با اینکه پیش پرداخت ان برای ورود میلیون ها دوز واکسن پرداخت شده بود، ، واکسن وارد نکردیم. حالا که وارد نکردیم، سازمان بهداشت را مقصر ندانیم
ژاپن بچ است
از دولت و مردم ژاپن ممنونيم
پس کو اون ۷ تا واکسن داخلی که بخاطرش این همه مدت مردم رو سرکار گذاشتین و واکسن معتبر وارد نکردین و چند هزار هموطن جونشون رو از دست دادن؟ خون همه اونا گردن مسوولینه
درود بر ژاپن
تفاوت عملکرد چین با ژاپن برای مسولین باید مورد نظر قرارگرفته شود.
اهدا یعنی پولی بابت واکسن‌ها پرداخت نشده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
نه پرداخت نشده
چرا واكسن ها را به مردم تزريق نميكنيد
مردم از اول می گفتند به چین و روسیه اطمینان نکردند حالا جواب انسانهای بیگناهی که مردند را کدام یک از مسئولین خواهند داد
دوستان واقعی را این موقع باید بشناسیم. ژاپنی ها مردمان بسیار با فرهنگی هستند
باز به دولت کشورهای دیگر که هوای ایرانی ها را دارند، بعضیا یاد بگیرن
شما ها چقدر ساده اید
پس واكسنهاي كشورهاي دوست ( چين و روسيه ) چي شد؟
وقتي چين براي ارسال واكسني كه قول داده بود بد عهدي ميكنه، چطور ميخوان قرارداد 25 ساله با اين كشور ببندند و رو قولش حساب كنند؟
پس تولید داخل کو برادران
کشوری که 100 سال سابقه واکسن سازی دارد و یکی از ( موسسه سرم و واکسن سازی رازی یکی از چهل واکسن ساز برتر جهان است )کشورهای واکسن ساز مطرح جهان است باید چشمش به دست ژاپن باشد تا از واکسن های خیریه ای خود به ایران بدهد.
قابل توجه عاشقان سینه چاک روسیه و چین !!!!!
واکسن انگلیسی نمی زنیم
دستشون درد نکنه
اما واکسن آسترازانکا (بیس انگلیسی سویدی) عوارضش بالای 40 درصد است و فوتی هایش نیز قابل توجه است.
من خودم دچار عوارضش شدم
به این فرض هم توجه فرمایید:
۱- واکسن استرا زنکا مطلوبیتش در مقابل فایزر و اسوتنیک و ... از دست داده و قطعا کشورهایی که به عجله از آن استقبال کردند اکنون به فکر راه چاره افتاده اند
2- احتمالا مقادیری از واکسن در ژاپن برا المپیک تماشاچیان المپیک پیش بینی شده بود که اکنون روی دستشان باد کرده
۳- چه بسا با روسیه تفاهم کرده اند درقبال تحویل واکسن به ایران ٬ آنها از در پشتی واکسن های اسپوتنیک که قرار بود به ایران بدهند را تاخیر داده ٬ به ژاپن ارسال کنند
بنیاد برکت یک میلیارد دلار پول گرفته و ۸۰۰ هزار دوز تحویل داده. آسترازنکا کلا ۶۵ میلیون پوند هزینش شده و ۶۰۰ میلیون نفر باهاش واکسینه شدن. بخاطر همین چیزاس که مملکت نابود شده
در ایران بررسی میشوند این واکسن ها?
از آقای پوتین یار همیشه در صحنه چه خبر
تو سانسور کن بابا ، شما که جرات تایید ۴ تا نظر رو ندارید چی میگید کلا بابا ؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر