بازدید 5470

بازداشت دو شکارچی در خراسان شمالی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مانه و سملقان (خراسان شمالی) گفت: ۲ شکارچی متخلف سابقه دار به اتهام حمل سلاح قاچاق از سوی محیطبانان دستگیر و با حکم مدعی العموم بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۰۶۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 21 July 2021

به گزارش «تابناک»، سید محمد موسوی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شکارچیان پیش از این نیز سابقه شکار و صید غیرمجاز قوچ و میش را در مناطق حفاظتی پارک املی گلستان و منطقه حفاظتی قرخود در استان خراسان شمالی را داشتند با ردیابی محیطبابان پیش از هر اقدامی دستگیر شدند.

به گفته وی از این شکارچیان یک قبضه سلاح برنو قاچاق، پنج عدد فشنگ، ۲ دستگاه دوربین چشمی و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد.

گستره منطقه حفاظت شده قرخود ۴۳ هزار و ۷۷۸ هکتار در بخش سملقان و در انتهای غرب استان قرار دارد و فاصله آن از شهر قاضی، مرکز بخش سملقان ۱۳ کیلومتر است و از آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان هم ۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

همچنین این منطقه از نظر منابع آبی غنی است و علاوه بر ۳۵ چشمه پرآب منطقه، دارای تعدادی چشمه کم‌آب دائمی و فصلی دیگر نیز است و از نظر متوسط بارندگی سالیانه تقریباً بالاترین میزان بارندگی را در استان خراسان دارد و دمای منطقه نیز سردسیر است.

استان خراسان شمالی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود 10 درصد از این مساحت را مناطق زیست محیطی تشکیل می دهد که مهمترین آن قرخود، ساریگل، سالوک،گلیل سرایانی، میاندشت است که گونه های مختلفی از یوزپلنگ، آهو، قوچ و میش، تشی، گرگ، روباه، شغال، گربه وحشی، کفتار، گراز، سارگپه، سلیم شنی، چکچک، چاخلق، هوبره، جغد کوچک، سنگ چشم خاکستری، دم سرخ، کوکر شکم سیاه، غراب، مار شاخدار( افعی)، تیر مار، بزمجه و لاک پشت آسیایی زیست می کنند.

استان دارای مناطق حفاظتی میاندشت، ساریگل ، سالوک و قرخورد است که انواع گونه های در معرض خطر حیوانی از جمله یوزپلنگ آسیایی در آن زیست می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر