بورس تعطیل می شود؟

شیوع کرونا دوباره در حال اوج گیری است و مسئولین جهت جلوگیری از پیک بعدی کرونا دست به تعطیلی چند روزه زدند. با تعطیلی تهران بورس هم تعطیل می شود؟
کد خبر: ۱۰۶۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ 19 July 2021

به گزارش بورس تابناک، شیوع دوباره ویروس کرونا حالا ایران را با خطر پیک پنجم مواجه کرده است و این روزها دوباره شلوغی بیمارستان ها و ازدحام بیماران کرونایی در مراکز درمانی زنگ خطر را به صدا درآورده است. 

مسئولین جهت جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس منحوس درخواست تعطیلی چند روزه را دادند و سرانجام تهران و البرز شش رو تعطیل شدند و علی ربیعی سخنگوی دولت اعلام کرد:

بنابر پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس‌جمهور تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه ۲۹ تیرماه این هفته تا یکشنبه ۳ مردادماه هفته آینده تعطیل است. 

با تعطیلی چند روزه تهران و البرز پیش بینی می شد که بانک ها نیز تعطیل شوند و از این رو در صورت وقوع این مسئله گمانه زنی های سهامداران حکایت از آن داشت که احتمالا بورس نیز با این وضعیت تعطیل خواهد شد. 

این مسئله در بازار گوش به گوش چرخید تا اینکه سارا علیاری رئیس روابط عمومی بورس تهران به این خبر تعطیلی بورس تهران واکنش نشان داد و گفت: اگر بانک‌ها هم مشمول تعطیلی یک هفته ای استان تهران شوند، چهار بورس کشور هم تعطیل می‌شود. وی افزود: در حال اخذ استعلامات از بانک مرکزی هستیم و به محض دریافت پاسخ بانک مرکزی، وضعیت چهار بورس کشور را در یک هفته تعطیلات پیش رو اطلاع رسانی خواهیم کرد.

جمشیدی دبیرکانون بانک‌ها نیز طی مصاحبه ای گفت: هم اکنون مدیران بانک‌ها درحال تصمیم‌گیری در این خصوص هستند؛ تصمیم نهایی باید با دولت نیز هماهنگ شود.

در نهایت دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا اعلام کرد که بانک‌ها و اصناف هم در تهران و البرز به‌مدت 6 روز تعطیل خواهند بود.

به دنبال این خبر نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه ایران را در در روزهای (سه شنبه، شبنه و یکشنبه) تعطیل اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار