بازدید 7022

ازسرگیری مذاکرات نشانه تعامل بنیاد مستضعفان و دانشگاه تهران است

کد خبر: ۱۰۶۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲ 18 July 2021

حسن محسنی، مدیر کل امور حقوقی دانشگاه تهران، امروز بیست و هفتم تیرماه سال ۱۴۰۰، خبر ازسرگیری گفت‌وگو و تعامل میان دانشگاه تهران و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی درباره اراضی و تاسیسات دانشگاه در پاکدشت را به تابناک داد.

به گزارش تابناک، در پی درخواست دانشگاه، مبنی بر حل و فصل موضوع مالکیت و تصرف اراضی و تاسیسات پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در پاکدشت از طریق مذاکره و گفت‌وگو، دیروز جلسه ای سازنده میان نمایندگان دانشگاه و مدیران و مقامات محترم بنیاد مستضعفان برگزار شد.

حسن محسنی افزود: در این جلسه، گزارشی از سوی رییس پردیس ابوریحان دانشگاه تهران، آقای دکتر ایزدی مطرح و از نحوه مواجهه با پرسنل پردیس ابوریحان ابراز تاسف و مقرر شد که با جدیت، موانع اجرای تفاهم پیشین میان دانشگاه تهران و بنیاد مستضعفان ـ که به تایید هیات امنای محترم بنیاد هم رسیده و ریاست محترم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به آن همواره اهتمام داشته و دارد ـ برطرف شود.

وی افزود: دانشگاه در این جلسه، بار دیگر به نیاز بیشتر خود به اراضی کشاورزی برای تامین بهتر بستر پژوهش و تحقیق استادان، دانشجویان و پژوهشگران و لزوم طی فرایند‌های داخلی و آیین نامه‌های داخلی خود و نیز لزوم رعایت حریم مجتمع مسکونی شهید مظفر دانشگاه در پاکدشت تاکید کرد. همچنین مقرر شد، به منظور تامین آرامش و حفظ حرمت و شان دانشگاه و دانشگاهیان، در این مقطع مهم، نیازی به حضور نمایندگان بنیاد در عرصه و تاسیسات بخش مورد توافق دانشگاه نیست.

در این جلسه که با حضور معاون محترم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، جناب آقای مرتضوی و مدیرکل محترم اموال و املاک این بنیاد جناب آقای نوعی برگزار شد، به حل و فصل موضوع به نحوی که به نفع مردم منطقه و برآورنده نیاز‌های علمی و پژوهشی و رفاهی دانشگاه باشد، از سوی دو طرف تاکید و در این باره همفکری‌های خوبی که متضمن تعامل است، انجام شد.

در جلسه مورخ ۲۶ /۴/ ۱۴۰۰ که در محل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار شد، به جهت اهمیت بالا و به منظور پرهیز از وقوع هر گونه تنش، افزون بر نماینده مردم محترم شهر پاکدشت آقای بشیری و فرماندار محترم پاکدشت آقای یوسفی جمارانی، آقای دکتر سعید یزدانی معاون اداری و مالی دانشگاه و آقای دکتر ایزدی دربندی رییس پردیس ابوریحان و آقای دکتر عرب حسینی، معاون اداری و مالی پردیس ابوریحان و حجت الاسلام و المسلمین دلشاد توانا، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در آن پردیس و آقای دکتر هاشمی گرمدره، رییس مزرعه آموزشی و پژوهشی قزلاق حضور داشتند، به تشریح وضعیت پردیس در منطقه و اهمیت آن پرداختند.

او اشاره کرد: ارزیابی اداره کل امور حقوقی دانشگاه این است که ازسرگیری مذاکرات و گفت‌وگوها، نشانه بارز تعامل میان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و دانشگاه تهران است که از این بابت تشکر می ‌کنم.

در واقع به باور ما در دانشگاه، بنیاد می تواند از این طریق، در راستای تحقق اهداف محرومیت زدایی در منطقه، با اهداف دانشگاه اشتراک مساعی داشته باشد و از این فرصت که از ابتدای امر نیز مورد استقبال مقامات و مدیران بنیاد و به ویژه ریاست محترم آن بود و هست، نهایت بهره را ببرد.

خاطرنشان می ‌سازد پردیس ابوریحان دانشگاه تهران، یکی از نخستین موسسات آموزش عالی کشور در منطقه پاکدشت است که نزدیک هفتاد سال است با اهداف علمی و پژوهشی معین، در راستای اجرای ماموریت های محوله قانونی حضور دارد و به تربیت دانشجو، پژوهشگر با توجه به استعداد کشاورزی و منابع طبیعی و دامپروری در منطقه و در راستای توسعه و ترویج دانش آن، عمل می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی