بازدید 6631

اقدام تروریستی در مسکو خنثی شد

سازمان امنیت فدرال روسیه از خنثی کردن یک عمل تروریستی در مسکو و دستگیری عامل آن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳ 15 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه اقدامات پیشگیرانه از یک عمل تروریستی در مسکو جلوگیری و یک تبعه روسیه که قصد انفجار بمب داشت، دستگیر شد.

در این بیانیه گفته شده است که از انبار مخفی این فرد تروریست اجزای ساخت بمب دست ساز و وسایل مخابراتی بدست آمد و وی با گروهی از تروریست‌ها در سوریه در ارتباط بود.

الکساندر بورتنیکوف رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه در نشست کمیته ملی ضدتروریستی این کشور گفت: در نتیجه اقدامات هماهنگ سازمان‌های امنیتی روسیه از ارتکاب ۶۱ فقره جرم تروریستی از جمله ۴۱ حمله تروریستی پیشگیری شد.

رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه خاطر نشان کرد: در جریان اقدامات ضدتروریستی در روسیه ۴۹ فرد مسلح غیرقانونی ازجمله هشت سرکرده گروه‌های تروریستی کشته شد.

به گفته بورتنیکوف، ۳۶ سرکرده تروریست‌ها، ۱۶۲ جنگجو و ۵۹۱ همدست تروریست‌ها در روسیه از آغاز امسال دستگیر شده‌اند.

وی افزود: از تروریست‌ها بیش از ۶۰۰ قبضه انواع سلاح، ۱۳۴ دستگاه تجهیزات نظامی و مخابراتی و بیش از ۱۰۰ هزار عدد انواع فشنگ جنگی و بیش از سه هزار مین، نارنجک و مهمات دیگر بدست آمد.

در سال‌های اخیر در روسیه صد‌ها تروریست بویژه شمار زیادی از اعضا و هواداران گروه تروریستی داعش توسط ماموران امنیتی دستگیر یا کشته شده‌اند که برخی از آنان با سرکرده تروریست‌ها در عراق و سوریه ارتباط مستقیم داشتند و از آن‌ها برای اجرای عملیات‌های تروریستی در روسیه دستور می‌گرفتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی