بازدید 4890

تداوم آلودگی هوای پایتخت و کاهش نسبی دما

در حالی شاخص کیفیت هوای پایتخت طی پنج روز گذشته در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس و همه گروه‌ها قرار داشته که امروز (۲۲ تیرماه) نیز ناسالم برای گروه‌های حساس است و تداوم این شرایط تا فردا همراه با کاهش دما در سطح استان تهران پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 13 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا جمعه (۲۲ تا ۲۵ تیر) در ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات شرقی استان تهران، وقوع رگبار ‌پراکنده و گاهی رعد و برق و در مناطق جنوبی و غربی استان در ساعات عصر و شب گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال خیزش موقتی گرد و خاک مورد انتظار است همچنین از امروز (۲۲ تیر ماه) روند تدریجی کاهش دما در استان تهران ‌پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۲ تیر ماه) با آغاز تردد خودروها در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

طی روز بر تندی باد افزوده خواهد شد و شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها تا حدودی فراهم می‌شود، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» در برخی از مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. وزش باد نسبتا شدید نیز احتمال گسیل گرد و خاک از مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت. وزش باد مؤثر تا اواخر وقت ادامه دارد و می‌تواند باعث کاهش غلظت ذرات معلق و بهبود نسبی کیفیت هوا شود.

صبح فردا (۲۳ تیر ماه) افزایش ترافیک صبحگاهی و کاهش تندی باد باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد می‌شود. با افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، بااین حال احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا نیز در برخی مناطق وجود دارد.

با استمرار وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۲۳ تیر ماه) پراکندگی آلاینده‌ها و به‌تبع آن برقراری وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۳۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۴ و کیفیت هوا در محدوده ‌ناسالم برای گروه‌های حساس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل