بازدید 7566
۷
مجلس در پی ایجاد دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس کلید خورد

یک عضو هیأت رییسه مجلس از کلید خوردن طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳ 10 July 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه گفت: ما به دنبال آن هستیم تا در دولت سیزدهم این طرح اجرایی شود و با توجه به اهمیت حوزه کاری راه و مسکن این دو حوزه از همدیگر جدا و هریک به عنوان یک وزارتخانه مستقل به کار ادامه دهند.

عضو هیأت رییسه مجلس اظهار داشت: ادغام وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی با یکدیگر کار اشتباهی بود چرا که هر دوی این وزارتخانه حوزه کاری گسترده‌ای دارند.

یوسفی خاطرنشان کرد: در حوزه راه و ترابری ما امروز در حال از دست دادن نقش محوری خود در حوزه ترانزیت هستیم و نمی‌توانیم به درستی از این موقعیت ویژه‌ای که داریم در بحث ترانزیت و استفاده از این ظرفیت استفاده کنیم و همسایگان ما دارند این موقعیت را از دست ما خارج می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این در حوزه راه‌های فرعی و روستایی نیز ما راه‌های ایمنی نداریم و میزان تصادفات و تلفات جانی ما در این راه‌ها بالاست و این نشان می‌دهد که از زمان ادغام وزارتخانه در این حوزه چه در بحث ترانزیت و چه در بحث راه‌های روستایی اقدام جدی صورت نگرفته است.

عضو هیأت رییسه مجلس اظهار داشت: در حوزه مسکن هم نیاز به توضیح ندارد که چه وضعیتی بر کشور حاکم است. امروز نه خریدن، بلکه رهن و اجاره مسکن برای مردم یک آرزو تلقی شده و مردم قادر به اجاره و رهن مسکن هم به راحتی نیستند.

یوسفی خاطرنشان کرد: این موارد همگی بیانگر این است که ادغام این وزارتخانه کار اشتباهی بود و برای اینکه در هر دو بخش راه و مسکن بتوانیم توفیقاتی را به دست آوردیم باید این دو وزارتخانه از یکدیگر تفکیک شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷
تفکیک این وزارت لازم است اما نه به این صورت. بلکه یک وزارت تحت عنوان وزارت ترابری که مسئولیت سازمانهای هواپیمایی کشتیرانی قطار ترابری جاده ای را داشته باشد ووزارت دیگری که مسئولیت عمرانی وساخت مسکن و جاده وراه آهن و....راداشته باشد.والا تفکیک به اینگونه که نماینده محترم بیان کرده برگشتی بی حاصل واشتباه به عقب است.
وزارت مسکن و راه اول مجزا بودند هزینه کارشناسی زیاد ی در مجلس و دولت شد به این نتیجه رسیدند بايد ادغام شوند حالا دوباره به این نتیجه رسیده اند که باید از هم تفکیک کنند به این ترتیب دوباره یک ریخت و پاش بزرگ روی دست بیت‌المال و بلاتکلیفی برای مردم باقی می ماند اين وسط هیچکس پاسخگو نیست هیچ دستگاه نظارتی یا بازرسی نیز حرفی نمی زند چرا ادغام کردند و چرا پشیمان شدند به همین سادگی!
برخی ها در گذشته و شاید هم اکنون فکر میکنند با کاهش تعداد اسامی وزارت خانه دولت کوچک می شود در حالی که اگر تعداد وزرای تخصصی بیشتری داشته باشیم اما کارویژه های دولت کم شود هم پاسخگویی بیشتر است هم تمرکز و اشراف وزیر بر حوزه کاری بیشتر و در نهایت عملکرد موفق تری را شاهد هستیم. امیدوارم این طرح و طرح های مشابه به تصویب برسد
یکبار با هم, یکبار جدا!!!
افاط و تفریط تا کی؟؟
الحمدلله تمام مشکلات کشور و مردم حل شده
یه بار دو وزارتخانه را در هم ادغام می کنند
چند وقت بعد یه وزارتخانه را به دو وزارتخانه تفکیک می کنند
مجلس انقلابی یعنی این ؟
تغییر ساعت مجددا
تفکیک وزارتخانه
...
جالب است این طرح بارها و بارها با دلیل واهی در مجلس رد شده است و الان مطرح شده است؟
بهر حال طرح خوبی است.
در باره وزارت صمنت ( بازرگانی و صنعت و معدن و تجارت ) هم این تفکیک انجام شود .
چند سال وقت مردم را بگیرید که راه و شهرسازی را ادغام کنید
چند سال دیگر باز وقت مردم را بگیرید که ادغام شده را جدا کنید.
آیا مشکلات ما با این کارها حل می شود؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر