بازدید 201107
ایران اورانیوم فلزی غنی شده تا ۲۰ درصد تولید می‌کند؛ ایالات متحده و تروییکا نگرانند

گام غیرقابل بازگشت ایران برای هشدار به امریکا

ایالات متحده اقدام تهران را «یک گام ناگوار به عقب» خوانده و رویترز به نقل از مقامات اروپایی و امریکایی نوشته است که این اقدام، مذاکرات غیرمستقیم تهران و واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته‌ای را «پیچیده‌تر» کرده و می‌تواند آسیبی جدی به این مذاکرات وارد کند.
کد خبر: ۱۰۶۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 08 July 2021

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که ایران قصد دارد به تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا ۲۰ درصد بپردازد؛ موضوعی که ساعتی بعد از سوی نماینده دایم ایران در آژانس تأیید و با واکنش ایالات متحده و کشور‌های اروپایی روبرو شد.

اعتماد در ادامه نوشت: دور ششم مذاکرات هسته‌ای میان ایران، کشور‌های ۱+۴ و ایالات متحده که از ۲۲ خرداد آغاز شده و تا ۳۰ خرداد ادامه داشت، در شرایطی پایان یافت که انتظار می‌رفت پس از عزیمت هیات‌های مذاکره‌کننده به پایتخت‌ها و اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم، دور هفتم گفتگو‌ها برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک خیلی زود آغاز شود. با این حال، پس از گذشته بیش از دو هفته از پایان دور ششم، روند اتفاقات به سمتی پیش رفت که نه‌تن‌ها تاریخی برای آغاز دور هفتم گفتگو‌ها تعیین نشد بلکه به نظر می‌رسد حل و فصل مساله پیچیده‌تر از قبل شده است.

رویترز و وال‌استریت ژورنال روز سه‌شنبه به نقل از منابع خبری خود اعلام کردند که رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی گزارشی به شورای حکام آژانس اطلاع داده است که ایران می‌خواهد با استفاده از اورانیوم ۲۰ درصدی تولید داخل اقدام به تأمین سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران کند.

لارنس نورمن خبرنگار وال‌استریت ژورنال در اروپا، طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توییتر به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: «ایران به آژانس اطلاع داده است که اورانیوم غنی‌شده تا سطح ۲۰ درصد به آزمایشگاه تحقیق و توسعه کارخانه تولید سوخت هسته‌ای اصفهان منتقل و در آنجا تبدیل به UF۴ و سپس اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد می‌شود و سپس برای تولید سوخت مورد نیاز رأکتور تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

ساعاتی بعد از انتشار این گزارش‌ها، کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دایم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصمیم ایران در خصوص ساخت یک صفحه سوخت جدید با استفاده از اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد را تأیید کرد. او گفت: «برنامه سازمان انرژی اتمی برای تولید یک صفحه سوخت سیلیساید برای استفاده در رآکتور تهران، ۹ روز قبل به اطلاع آژانس رسید و بلافاصله امور عملیاتی آن آغاز شد.

به گفته غریب‌آبادی، سوخت سیلیساید، نوعی مدرن از سوخت هسته‌ای است که فناوری آن صرفا در اختیار تعداد انگشت‌شماری از کشورهاست. نماینده ایران در آژانس، با بیان اینکه فعالیت تحقیق و توسعه در این خصوص با اورانیوم طبیعی حدود سه ماه قبل شروع شده بود، گفت: «در فرآیند جدید، یک صفحه سوخت جدید با استفاده از اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد تولید می‌شود.»

ایالات متحده اقدام تهران را «یک گام ناگوار به عقب» خوانده و رویترز به نقل از مقامات اروپایی و امریکایی نوشته است که این اقدام، مذاکرات غیرمستقیم تهران و واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته‌ای را «پیچیده‌تر» کرده و می‌تواند آسیبی جدی به این مذاکرات وارد کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز گذشته در این باره گفت: «نگران‌کننده است که ایران تصمیم گرفته عدم پایبندی به تعهداتش در توافق هسته‌ای را افزایش دهد، آن هم با آزمایش‌هایی که برای تحقیقات در زمینه سلاح هسته‌ای ارزش دارند.» او افزود ایالات متحده همچنان از ایران می‌خواهد تا از سیاست «سوق دادن مذاکرات به لبه پرتگاه» دست بردارد و برای پایان دادن به تلاشی که در ماه آوریل آغاز شده و احیای توافق هسته‌ای را دنبال می‌کند و برای گفتگو‌هایی واقعی به وین بازگردد.»

وزرای خارجه سه کشور اروپایی نیز در بیانیه‌ای مشترک به تصمیم تهران مبنی بر تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا ۲۰ درصد واکنش نشان دادند. در این بیانیه آمده است که «ما وزرای امور خارجه دولت‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا با نگرانی عمیق یادآور می‌شویم که ایران گام‌هایی را در راستای تولید فلز اورانیوم غنی‌سازی‌شده برداشته است، این یک نقض جدی تعهدات ایران ذیل برجام است. ایران هیچ نیاز غیرنظامی معتبری برای تحقیق و توسعه درباره فلز اورانیوم و تولید آن‌که گامی کلیدی برای توسعه سلاح هسته‌ای است، ندارد.»

آن‌ها در ادامه تأکید کردند «ما قویا از ایران می‌خواهیم که همه فعالیت‌های مغایر با برجام را فورا متوقف کند و به مذاکرات وین بازگردد؛ با این نگرش که مذاکرات باید زودتر به نتیجه برسد. ما بار‌ها تأکید کرده‌ایم که گذر زمان به‌نفع هیچ‌یک از طرف‌ها نیست. ایران با گام‌های اخیر خود، شانس دستیابی به یک نتیجه موفقیت‌آمیز در مذاکرات وین را علی‌رغم پیشرفت‌هایی که طی ۶ دور مذاکرات حاصل شده است، تهدید می‌کند.»

روسیه موضعی متفاوت با ایالات متحده و تروییکای اروپایی دارد. میخاییل اولیانوف سه‌شنبه شب در توییتر ضمن انتقاد از تداوم اجرای سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ از سوی جو بایدن، رییس‌جمهور دموکرات امریکا تصریح کرد که «تن‌ها راه برای خروج از این دور باطل، از سرگیری مذاکرات وین بدون تأخیر و احیای کامل برجام است.»

نسبت تولید اورانیوم با زمان گریز هسته‌ای
اریک بروئر، تحلیلگر مسائل هسته‌ای در مرکز بررسی‌های استراتژیک و مطالعات بین‌المللی تولید فلز اورانیوم غنی شده تا ۲۰ درصد را اقدامی «بد» دانسته، اما این سوال را مطرح کرده که آیا این اقدام با کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده ۲۰ درصدی ایران می‌تواند به افزایش زمان گریز هسته‌ای منجر شود؟

اغلب کارشناسان تأثیر این موضوع روی افزایش زمان گریز هسته‌ای را ناچیز ارزیابی کرده و در مقابل معتقدند کسب تجربه تولید فلز اورانیوم از سوی ایران خود می‌تواند عاملی موثر در کاهش زمان گریز هسته‌ای باشد. اولی هینون، از مسوولان سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که اکنون از مشاوران گروه ضد ایرانی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها به حساب می‌آید، می‌گوید «این نتیجه‌گیری که بگوییم با تولید فلز اورانیوم زمان گریز هسته‌ای ایران افزایش یابد، یک نتیجه‌گیری معتبر نیست. برای مدتی این ذخایر کاهش خواهند یافت، اما اولا کسب تجربه در ساخت فلز اورانیوم و دوما محدود بودن حجم ذخایری که در این راستا مصرف خواهد شد باعث می‌شود مساله تغییر کند.»

کلسی داون‌پورت از کارشناسان خلع‌سلاح نیز نگاه مشابهی دارد. او در این خصوص می‌نویسد: «این اقدام میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران را کاهش می‌دهد، اما این تنها یک مزیت کوتاه‌مدت است و غیردوراندیشانه است.» به نوشته او، تولید فلز اورانیوم نقض توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است و ایران از طریق طی کردن فرآیند ساخت آن دانشی را کسب خواهد کرد که بازگشت‌ناپذیر است.

او در این زمینه دولت بایدن را مقصر می‌داند: «جای تأسف است که دولت بایدن حاضر نشده معافیت‌هایی که برای فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ذیل توافق برجام، نظیر تأمین سوخت مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران وضع شده بود و ترامپ آن‌ها را لغو کرد دوباره برقرار کند. در صورتی که این معافیت‌ها اعطا می‌شد، توجیه اقدام اخیر از سوی تهران به عنوان اقدامی لازم بسیار سخت‌تر می‌شد.» داون پورت همچنین با ابراز تأسف در خصوص تداوم روند کاهش تعهدات از سوی تهران نوشته است که «نقض بیشتر توافق هسته‌ای از سوی تهران باعث طولانی‌تر شدن روند مذاکرات وین و افزایش احتمال به نتیجه رسیدن آن می‌شود.»

هنری رم، تحلیلگر ارشد گروه اوراسیا با اشاره به این موضوع می‌گوید «پیشرفت‌های هسته‌ای ایران می‌تواند احیای جدول زمان بندی یک‌ساله گریز هسته‌ای را دشوار‌تر کرده و امریکا را به طرح درخواست‌هایی فنی وا دارد که احتمالا تهران تمایلی به اجرای آن‌ها نخواهد داشت.»

احیای برجام؛ ماموریت غیرممکن؟
همزمان با این تحولات نشانه‌ها در تهران حکایت از آن دارند که احیای توافق هرچند محتمل است، اما اختلاف نظر‌های جدی در داخل و روند تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند شرایط را تغییر دهد. حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت گفت: «ما در جنگ اقتصادی پیروز شدیم و فقط تحریم باقی‌مانده که آن هم دست خودمان است و می‌توانیم همین هفته تصمیم بگیریم که آن را تمام کنیم یا می‌توانیم تصمیم بگیریم که ماه‌ها ادامه پیدا کند که این بحث دیگری است.»

جاوید قربان اوغلی، دیپلمات سابق گفته بود که «پرونده هسته‌ای به یک شکلی از اختیار وزارت خارجه خارج شده و هر چند نه به صورت رسمی، اما در عمل شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیر اصلی است. کمیته‌ای هم که برای تطبیق برجام با توافق وین مشخص شده، دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به وزارت خارجه دارد و اعضای آن نظیر دو نفری که از مجلس می‌آیند از مخالفان توافق هسته‌ای بوده‌اند.»

به گفته او، «آقای عراقچی، به عنوان رییس هیات مذاکره کننده ایرانی به‌شدت در داخل تحت فشار است و پس از انتخابات و پیروزی جریانی با نگاهی مشخص، این فشار‌ها تشدید شده است.»

با توجه به فاصله کوتاه تا زمان تغییر دولت در ایران و مشکلات موجود در مذاکرات از جمله تصمیم اخیر در خصوص تولید فلز اورانیوم که احتمالا بر پیچیده‌تر شدن گفتگو‌ها موثر باشد، به نظر می‌رسد احیای برجام دست کم تا پایان دولت حسن روحانی، کاری بسیار سخت باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۰۵
امریکا با دشمنانش پلکانی برخورد میکند پله اخر جنگ است و لو اگر همه تجهیزات هسته ای برچیده شوند جنگ قطعی خواهد بود ما خانه بدوشان غم سیلاب نداریم خود دانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
اتفاقا غم و هزینه زحمت سیلاب بدوش شماست !!
شونه خالی نکن برادر
آش کشک خاله است !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
آمریکا فقط به جایی حمله می کند که اگر ده تا می زند حتی یک سیلی هم نخورد، طاقت یک سیلی هم ندارد
برای همین وقتی می خواهد حمله کند اول تهدید می کند که اگر خلع سلاح نشوید حمله می کنم، اتفاقا به محض خلع سلاح حمله می کند
چنانچه توان پاسخ حتی یک سیلی وجود داشته باشد، حمله محال است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
نادان تر از این رئیس جمهور سراغ ندارم. در حالی که آمریکا و غرب با همه بدعهدی و نقض برجام و کوتاه نیامدن از موضع توپ را به زمین ایران میندازن و میخوام امتیاز بیشتر بگیرن. رئیس جمهور نادان ما هم در کنار اونها ایستاده و توپ را در زمین خودمون میندازه.
واقعا این رئیس جمهور ایرانه یا سخنگوی وزارت خارجه
آمریکا!!!!!!!؟ آیا از روی نادانی سخن میگه یا ....؟
توپ توافق دیگر در زمین دولت جدید است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
من به حرفی که الآت میزنم ۱۰۰درصد اطمینان دارم برجام با آمریکا چیزی جز خسارت بیشتر برای ایران نخواهد داشت
چ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
ب سرنوشت لیبی نگا کن اول خلع سلاح اگه قبول کنید مطمئن باشید آمریکا رحمی نمی‌کند گردنتان خواهد شکاند
بازنشسته دیگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
این موضوع برجام هم نون دونی شد برای دولتهای ایران پشت اندر پشت
خدا را شکر
یک گام دیگر تا برچیده شدن برجام
و آغاز جبران خسارت محض
پیش به سوی برق هسته ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
دلت خوشه ! هزینه ساخت نیروگاه در 16 سال و 10 سال هم بهره برداری از سالانه 700 مگاوات برق را یک ضرب و جمع بکن تا ببینیم برای 700 مگاوات برق که 26 سال انتظار کشیدیم برای 65300 مگاوات برق مورد نیاز چندهزارسال باید انتظار بکشیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
جک نگو بابا.حداقل 30 سال هست که صنعت هسته ای در دست شماست و هزینه هم کشور بابتش داده ولی خبری از منافعش نیست. برق هسته کجا بود
رشیدخان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
هرچه میکشیم ازدست شما وامتال شما جاهلان ابلهه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
عالی گفتی
سزای پیمان شکنان همین است. پیش به سوی غنی سازی 90 درصدی! بعدش مثل گاندی زندگی میکنم. با چرخ نخ ریسی امرار معاش میکنیم. و شب و روز هم اشکنه میخوریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
ما از برجام اول به غیر از ضرر ندیدیم دقیقا باید به چی این برجام دلخوش باشیم ؟نه تنها این حکومت بلکه آمریکا به هیچکدوم از توافقاتش در زمان پهلوی عمل نکرد همینطور آلمان انگلیس وفرانسه دهها توافق بدونه عمل موند ما هیچ جای تاریخ از این دولت ها خوبی ای ندیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
مگه اشکنه چشه (خیلی هم خوش مزس)؟ بعدشم گاندی هم که فرد بزرگیه!!؟ چه جور میشه به امثال حرفهای شما اعتماد کرد!؟
دولت آقای روحانی یک گزارش در خصوص پیشرفت هسته ای در این 8 سال باید ارائه کند که چه کارهایی انجام شده است
چرا ما بعد از این همه سال هنوز برق هسته ای نداریم؟
ما مردم ایران هم نگرانی عمیق خومون رو از اعمال تحریم های کمر شکن اعلام میداریم.
اقایان اروپایی حرف برا مردم ایران نون و اب نمیشه
یک نسل ملت ایران نابود شد مرگ بر انرژی هسته ای که زندگی ملت ایران را به گروگان گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
اشتباه میکنی آمریکا بهانه اش انرژی هسته ای این منطقه مهمترین منبع انرژی جهان ومهمترین منطقه این جهان در ایران که ۸۵ درصد کل سوخت دنیا از تنگه هرمز ایران رد میشه این دلیل واقعی این کارهاست ودوم اینکه کشوری که سی سال آینده انرژی هسته ای نداشته باشه دیگه قادر به ادامه حیات نیست یا لااقل برای همیشه وابسته ست انرژی هسته ای هزینه اش بیشتر از هر منبع نیروی دیگه ست ولی دقیقا به همون اندازهانژی ای صدهابرابر سایر انرژی ها داره وسوم آمریکا هرگز حتی در دوران پهلوی هم به تعهداتش عمل نکرد وهمین طور کشورهای اروپایی من یک نمونه اش را فقط برای شما میگم محمدرضاشاه با آلمان قرار داد نوشت که مهندسان شون را برای آموزش به کارگران ایرانی به ایران بفرستند اما اونا هرگز چنین آموزشی را ندادند چه پول هایی که اززمان رضاشاه هنوز بلوکه کردند اونا هرگز خوب نبودند که الآن بخواند بد بشند
محمد باقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
مرگ بر تو نمک نشناس غربی اگر کور نبودی اینطور حرف نمی زدی امروز زورگویی و چپاولگری استکبار بخاطر پیشرفتهای علمی از طریق همین انرژی هسته است که اجازه نمی دهند دیگران به این علوم دست پیدا کنند به کوری چشم دشمنان و امثال مفتخورهایی مثل تو ایران در هر زمینه ای سربلند خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
سیاست خارجی پشت پرده با آمریکا حرف زدن نتیجه ای جز این نداره. پیامبر ما ص قبل از هرجنگی با دشمنان مذاکره می‌کرد. صلح حدیبیه نتیجه همین مذاکرات بود و باعث نجات مسلمانان شد ولی این مسئولان فقط ادعای مسلمانی دارند.!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
انرژی هسته ای فقط فلاکت برای مردم به ارمغان آورده و منفعت فراوان برای مسولین مرگ بر انرژی هسته ای مرگ برای فلاکت ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
مرگ برخودت که اینقدر نمی فهمی مرگ بر اربابانت..که الان میخواستی برق اتمی داشته باشیم که مدام قطع برق نداشته باشیم ..تولید بیت کوین وصل به نجومی بگیران
این دولت هست وشما بی غیرتها که سهمی از وطن دوستی ندارید برای دفاع هم که میشه قایم میشوید و دوقورت و نیمتون هم باقیه ..هنوز نمیدونید که میلیاردها سرمایه
مون را زیر بتن با این دولت دفن کردند یعنی چی این قدرت دفاعی موشکی راهم نداشتیم که هیچی... پس لطفا هی زر و ور اضافه نزن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
ناشناس ۱۳:۵۳ درباره برق هسته ای بیشتر بخون
تو که انقد راحت توهین می کنی
بدون که همون کشورها دارن هسته ای رو حمع می کنن و به انرژی خورشیدی روی آوردن
هزینه هسته ای و زباله های خطرناکی که به حا می ذاره خیلی از کشورها رو منصرف کرده
کاش اونقدر که زبان تند و هتاکانه ای داری ذهن جستجوگر فعالی هم داشتی
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
ناشناس ۱۳:۵۳ همه می دونن که مزرعه های اصلی بیت کوین که قراره ایشالا ماشالا تا آخر شهریور یعنی بعد از پیک مصرف برق غیر فعال شه مال کیه که پشتوانه خیلی قوی ای داره که دولت نمیتونه خاموششون کنه بعد اومدی با زرنگی وصلش می کنی به خود دولت
تو دیگه کی هستی؟
انرژی هسته ای به چه درد میخوره جز بدبختی برای مردم‌وخوشبختی برای مسئولان هیچ منفعتی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
برای ما آب نداره برای عده ای که نون داره
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
بنده خدا انرژی هسته ای بهانس اینا از ریشه با ایران مشکل دارن حتی اگه کل انرژی هسته ای رو از بیخو بن نابود کنیم اینا بهانه ای مثل حقوق بشر رو دارن برای ما میدونی حقوق بشر اونا ینی چی ینی آزادی مطلق ینی چیزی که اونا تو قانونشون درست می دونن ینی هزارتا قانونی که نه فرهنگ یک ایرانی میتونه قبولش کنه نه مردم مسلمان این کشور با اعتقادشان این جور چیزا میخونه ساده ای ساده
علی
| United States of America |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
محسن پاشو ازخواب
کرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
احسنت
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
ما که اومدیم چند سال انرژی هسته ای را تعطیل کردیم آخرش چی شد ترامپ امد گفت باید موشک را هم تعطیل کنید باید اگر داعش امد درب خانه تان هم باهاش کاری نداشته باشید آخرش هم میگفتن باید همه سلاحهایتان را هم تحویل دهید بعدش میگفتن باید به خاطر خسارتهایی که تو این سالها به ما زدید سالها نفت رایگان به ما بدهید شرط آخرشون بی شرمانه هست بگم تا عزت ما را بشکنند و باز هم کینه انها از ما تمام نخواهد شد مگر کشتن تمام ما ایرانی ها بله وقتی مملکت دست افرادی با تفکر جنابعالی می افتد که ما چند سالی هست در سختی هستیم فیلم مختار را دیدید وقتی قلعه مختار را محاصره کردند گفتن اگر تسلیم
بشید کاری باهاتون نداریم اما بلدش همشون سر بریدن ما به خاطر دشمنی هایی که از اول انقلاب با امریکا داشتیم و خصوصا این آخری زدن پایگاهشون تو عراق از ما کینه ای گرفتن تا هممون نکشن آرام نمیشن پس جلویشان بایستیم که وعده خداوند محقق میشود در صورت ایستادن وعده پیروزی حق بر باطلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
شما حالیت نیست همه کشورها برق اتمی دارند و ما هر روز بخاطر طمع عده ای که از برق سواستفاده ها میکنند بای خاموشی بکشیم
حکایت تحریم ما و برجام

حکایت آش نخورده و دهان سوخته است

هم هسته ای رو محدود کردیم هم تحریم

هیچ آزاده ای چنین خفتی رو نمی پذیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
با شما موافقم
خوش خیال
اصولا برجام بزرگترین خیانت به منافع ملی ایران عزیز و بزرگترین خدمت به استکبار جهانی بود و برجام خسارت محض و سم مضاعف بود و ننگین ترین معاهده استعماری در تاریخ 10 هزار ساله ایران بود و دولت فعلی ایران ساده لوحانه معاهده استعماری و خفت باری را که 100 درصد به ضرر منافع ملی ایران بود را در مقابل کشورهای استکباری و زورگو و وحشی آمریکایی و اروپایی که خودشان هزاران بمب اتمی و بمب هسته ای دارند امضا کرد مانند دیوانه ای که سنگی را به داخل چاهی بیندازد که 100 نفر عاقل هم نمی‌توانند آن سنگ را از چاه دربیاورند و ایران را به بلایی مبتلا کردند که خارج شدن از این خیانت برجام سالها طول می‌کشد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
اقای با بصیرت یعنی مییگی 40سال دبگه صبر کنیم تا گند های ان دولت و دولتهای قبلی پاک شود خب بعدش چند سال صبر کنیم تا گند دولت جدید پاک بشه اصلا این ها پاک شدنی ههستند یا فقط گند بر روی گند قبلی اضافه میشه
کرمانشاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
دولت دوازدهم باید پاسخگوی خسارات وارده به خاطر برجام باشد از مجلس محترم درخواست داریم تحقیق و تفحص از تصمیمات اقتصادی و سیاسی دولت دوازدهم را در مجلس به تصویبب برسانندو هرچه سریع تر عقب افتادگی در غنی سازی هسته‌ای و انجام آزمایشات مربوطه را از سازمان مربوطه بخواهند آنها که حرف امام راحل را نمی‌خواهند بفهمند الآن جوابگو باشند که ما رابطه با آمریکا را میخواهیم چکار ؟ آمریکا دشمن ماست و هیچگاه از دشمنی دست بر نمی آرد .
دل خودتان را به وعده‌های پوچ او خوش نکنید وبا اینکار در حق ایران زمین خیانت نکنید
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
بر عکس نهند نام زنگی کافور
سمبول خان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
چرا هرچی میشه به گردن دولت می اندازید تا تاییدیه رهبری نبوده باشه محاله چنین توافقی صورت گرفته باشد اساسا دولت کاره ای نیست آبدارچی نظامه منتها برای فریب امتال تو وجامعه جهانی میگن دولت البته جامعه جهانی اخیرا دیگه پی به واقعیت‌ها برده اند بهمین دلیل توی مذاکرات متل اول نرم نیستند وسخت برخورد میکنند
بازنشسته دیگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
دولت های ایران را نباید زیاد مقصر دانست ، آن دست و یا دستهای پشت پرده که این مصیبت عظما را برای ایرانیان پدید آورد و همچنان آنرا مدیریت میکند باید افشا کرد وگرنه دولت های گذشته تا حال و بعد آن تنها مطیع افراد معدودی هستند . البته و صد البته نان و آب بسیار پر روغنی برای عوامل شرکت کننده در مذاکرات برجامی بوجود آوردو فشار اقتصادی آن فقط نصیب قشر عظیمی از جامعه ایرانی شد منهای آندسته که این مسئله برجام ثروتهای افسانه ای برای آنها بوجود آورد و همچنان روزانه و ساعت به ساعت به ثروت آنها اضافه شده و شاید حدود 90% جامعه در عذاب علیم هستند
بله حسن های روحانی(ها) بازار گرم کن هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
آره ولاه ناراحتند از اینکه بورس ما بالا میره
رضا سعیدی
| United Arab Emirates |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
استکبارکجایود بنده خدا تمام مردم دنیادارن باصلح دوستی کنارهم زندگی می کنن فقط شماییدکه سرجنگدبادنیادارین کمی تفکر هم خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
چرت وپرت نگو اخوی....شماها دنبال قدسین ولی بهش نمیرسین...باجون مردم ایران بازی نکنید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
من فکر میکنم بهترین راه برای ایران دستیابی به سلاح هسته ای هست و بس ما که کاملا تحریم هستیم از چه باید بترسیم هیهات منه ذله
کاشمر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
یک کلمه از این گفته های متناقض درست نیست وفقط خزعبلات را بهم باقتی
فقط حرف مفت .عمل صفر
دمتان گرم این شد یه اقدام اساسی تورا به خدا کوتاه نیائید
خوب شد تو رئیس جمهور نشدی مومن برو مطالعه کن ببین این سنگ را کی تو چاه انداخت بعد بباف
خندم میگیره از بعضی مردم تاریخ نخوان.طرف اومده نوشته هسته ای به چه درد ما میخوره.به همون دردی که برای غربی ها میخوره.اینها همون هوایی هستن که در ملی شدن صنعت نفت گول دست نشاندگان انگلیس رو خورده بودن و میگفتن نفت بده بو میده.
برجام یعنی ما داشته باشیم تو نداشته باش برجام یعنی سند خفت وخواری یک ملت. خداکنه امریکا قبول نکوه وگرنه باید به بچه هاتون توضیح بدید چرابودید وساکت موندید
تورابه خداهسته ای نمیخوایم ما گرسنه ایم آخر هسته ای برای ماشد آب ونان بیایید رفراندوم برگزارکنید اگر 90 درصد مردم رای ندادن فقط, ده. درصد شکن سیرها موافقند
بزرگترین بلای ایران و ایرانی در حال حاضر استرس هست که متاسفانه سیاستگزاران ما طی سه دهه گذشته فقط تونستن بهش دامن بزنند مدیریت استرس شعور میخاد دوستان عزیز و با کمالاتم این روزا مواظبت کنید برا جوانیتون و خانوادتون از من دهه پنجاهی که گذشت سوختیم و گذشت....
امید است ملت ایران نجات یابد از زجر کش شدن،،، و کارش یکسره شود، یا همه یک جا بمیریم و راحت شویم،، و ایران کلا نابود گردد،، یا برگردیم به جامعه جهانی خسته شدیم از زجر کش شدن
تا زمانی که ملت یک کشور پشتیبان حکومت خود باشند آمریکا حتی فکر تعرض به آن مملکت را جراتش را ندارد اما اما وای به روزی که جدای بیفند
اون مملی را گربه برد.دیگه دوران دوران برگشت عزت و جبران خسارات ناشی از دیپلماسی ضعیف و حقیر لبخنده.دیگه این داش ابراهیم با تهدیدات آمریکا که به حسن کلید میچسبوند اونم میترسید باهاشون راه میومد تمام شد.دولت در الویت باید دستگاهای دولتی را از وجود و نفوظ دشمن پاک کند بعد عزتمندانه از حقوق ملت دفاع کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
تو برو اول درست نوشتن نفوذ رو یاد بگیر بعد دنبال مملی بگرد خخخخخ
با سلام.نتیجه اعتماد به استکبار‌ و نامردان همین است.ایه ۸۲ سوره مبارکه مائده...۞لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ ٱلنَّاسِ عَدَٰوَةٗ لِّلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱلۡيَهُودَ وَٱلَّذِينَ أَشۡرَكُواْۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقۡرَبَهُم مَّوَدَّةٗ لِّلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱلَّذِينَ قَالُوٓاْ إِنَّا نَصَٰرَىٰۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنۡهُمۡ قِسِّيسِينَ وَرُهۡبَانٗا وَأَنَّهُمۡ لَا يَسۡتَكۡبِرُون.مقاومت مقاومت مقاومت و نگاه به منابع و ظرفیت های داخل و اعتماد به جوانان و البته شناسایی متلاشی کردن شبکه گسترده و اختاپوسی نفوذ که البته بسیار سخت است ولی شدنی است و توکل به خدواند بزرگ که پیروزی جبهه حق،قطعا" اراده و سنت خالق یکتاست راه ما هست
من دوست دارم توافق نوشته بشه و ایران بازهم تاسیسات هسته ای رو جمع کنه تا بازهم این غربزده های مثلا بافرهنگ ببینن ک آمریکا مشکلش بمب اتم نیست همانطور ک همپیمانان آمریکا همشون بمب اتم دارند. آمریکا فقط مستعمره میخواد. واقعا شما یادتون رفته این توافق یک بار امضا شده؟ چه تضمینی هست بعداز بایدن رئیسجمهور بعدی دوباره توافق رو پاره نکنه؟ تا کی میخواید چشم ب پسمانده های سطل زباله آمریکا داشته باشید. توافق با معاهده فرق میکنه. فقط یک معاهده میتونه جلوی بیرون رفتن رئیسجمهورهای بعدی امریکا از توافق رو بگیره. چون معاهده ب توافق سنا و گنگره میرسه و تبدیل ب قانون میشه.
حالا هی انگولکش بدید ببینیم تهش چی میشه
مردم و حال و روزشون که مهم نیست خوداتون حقوقای نجومی خونه های مصادره ای نشسین قسًم تون راست که خونه ندارید
خیر نبیند این دولت روحانی تو این هشت سال ما را فقط معطل کرد اش نخورده دهان سوخته در زندگانیتون خیر نبینید
نمی‌خواد هشدار بدید برجام کنار بذارید آرونیوم غنی کنید برق کشاورزی را ه بندازید بمب هسته ای هم بسازید برا دفاع از ملت لازمه گور بابایی آمریکا اسراییل اصل امنیت کشوره
انرژی بدبختی مردم ایران! دقیقا یکی به من بگه برق انرژی هسته ای کجاست!!!فقط یه فرضیه میمونه ساخت بمب!
تا الآن هم اشتباه می کردید بازرسان و جاسوسان آژانس را به مراکز مهم راه می دادید
چرا باید اطلاع بدید که می خواهید چکار کنید
اول کار را انجام و بعد از مدتی بگیره ما ۲۰ درصد ... را انجام دادیم
آنها ابتدا تهدید سپس واسطه و سپس به التماس می افتند
دخالت توکار بزرگترا نکنیم کاری ازدست مابرمیا،،اوناکارخودشون راخوب بلدن،،هروقت امریکا یاغرب خودشو کشت ... مطمئن باشین ایران یه کاری کرده که اونا میترسن ،زنده باد ایران
آمریکا ازاول انقلاب باجمهوری اسلامی دشمنی کرده هرزمان بیک بهانه ای ایران راتحریم کرده تحت فشارقرارداده مدیران آمریکا خوب می‌دانند که ایران مخالف سلاح هسته ای است ولی این ها بهانه است اگر کلا تولید اورانیوم را متوقف کنی بهانه دیگری میگیرنداین دولت ساده لوح ما نباید توقع داشت آمریکا به وعده خودش عمل کندفقط دنبال وقت گذرانی است همین هم بنفع آنهاست این همه گرانی بخاطر برجام پیش آمده وهرچه بیشتر بسمت آمریکا بروند بیشتر ضررمیکنند
با سلام بنظرم تا اینجا رفتید باقی را را اجام بدهید تا شر این تحریم تمام بشه تا اتم ساخته نشه ما همین حال روز را داریم
برجام‌یک‌بازی‌سیاسی‌هست‌که‌هدفش‌فقط‌تحت‌فشار‌قرار‌دادن‌ایران‌این‌آمریکا‌واروپا‌فقط‌منتظر‌هستند‌که‌ایران‌تحت‌فشار‌تسلیم‌شود‌
واما‌شما‌ظاهر‌قضیه‌را‌می‌بینید‌در‌آینده‌آمریکا‌واروپا‌وبالخصوص‌اسرایئل‌وعربستان‌‌از‌پیشرفت‌های‌ایران‌شوکه‌خواهند‌شد‌‌ایران‌خیلی‌صادقانه‌برخورد‌کرد‌شما‌کاری‌کردید‌که‌ایران‌اقتصاد‌بدون‌نفت‌را‌تجربه‌کند‌وموفق‌از‌ان‌در‌آمد‌آینده‌بدی‌در‌انتظار‌اروپا‌وآمریکا‌هست
بنظرم توپ تو زمین ما هست آقای ریسی نباید به هیچ عنوان کوتاه بیاید شاید ما بخاطر هسته ای داشتن خیلی ها آسیب ببینیم در آینده نباید هم تحریم بشیم هم هسته ایی نداشته باشیم باید در مقابل توافق جدید خیلی محکم و اساسی باشیم این یک فرصت برای ایران عزیز است آمریکا تعهد بدهد که در هیچ شرایطی ایران را تهدید و تحریم نکند
بابا ایران اصلا چکار به برجام و..داره بهتره کار خودش را ادامه بده معنا نداره که ایران بخواداجازه بده غربیها باهاش بازی کنند ..اگه غربیها واقعا نگران بمب هسته ای بودن کاری نداشت همه تحریمها را بر می داشتند و ایران هم هسته ای را تعطیل می کرد ولی اینکه اونها این کار را نمی کنن معلومه ایران هسته ای براشون زیاد مهم نیست واغراض دیگه ای از این بازیها دارن پس به نظرم مردم باید به شدت از دولتها بخوان که مساله هسته ای را با قدرت ادامه دهد وفریب بازیهای غربیها را نخورد ...
بهره برداری از انرژی هسته ای مثل انتخاب زمین جنگ ایران است که در سوریه و عراق اتفاق افتاد و خیلی ها متوجه این تاکتیک نشدند. چون طبق پیش بینی خود آمریکائیها در آینده نزدیک تامین انرژی فقط از راه هسته ای بودن است .فرض کنید اتفاق بیافتد و ما تولید انرژی هسته ای نداشته باشیم......
سلام علیکم
تاریخ سیاسی دنیا اثبات کرده در برابر زورگویان اگه عقب نشینی کردید دشمنان جری تر میشوند ولی اگر مقاومت همراه با تدبیر همراه باشد قطعا پیروزی بدنبال دارد
از این به بعد باید بجای قرارداد ترکمن چای باید بگویم قرار داد برجام
بعد این اقایونی که میگن مرگ بر انژی هسته ای باید ببیند دنیا با این انژی که کارا میکنند چون که خیلی پر سود هست ما نباید داشته باشیم
۸سال با خیانت پر واضح روحانی به غربیها و دادن امتیازاتی در مقابل برای چند ماه تعدادی امتیاز به ایران داده شد و سپس اوباما با بهانه های تو خالی با ایران و بازی تحریم‌ جفتک‌ اندازی کرد و جالبتر آنکه ترامپ‌ آمد و زد زیر میز حال با وقاحت تمام از ایران قویآ میخواهند که برگردد به عقب خخخخخخ
متاسفانه اون بیسواد به اسم یک ایرانی با بصیرت خیلی بی ربط حرف زده ،، کاری که این دولت کردکسی غیرتش را نداشت انجام دهد ماهم باید هسته ای بشویم برای پیشرفت در همه ی مسائل مملکت اما (با پنبه سر بریدن)یک ضرب المثل قدیمی ایرانیه که دولت روحانی داشت انجام میداد تندروی ایران را از علم قوی نمیکنه جناب تندروی فقط برای ایران وایرانی خفت وعجز میاره سوادتون رو بیشتر کنید با بی سیاستی وبیسوادی کشور بزرگی مثل ایران را نمیشه اداره کرد
مسعولان ایران قصد دارند از ایران یک کره شمالی بسازند تحریم ها رو هشیارانه خوردیم بعضی نمیخان ایران با دنیا در ارتباط باشه اینطوری موقعیت خودشون بهتر حفظ میکنن ... وقتی میگن تحریم نعمت هست یعنی نعمت هست دیگه واسه ۱۰ میلیون تو کشور نعمت و واسه ۷۵ میلیون سم مهلک وقتی کشور دست....افتاد دیگه بهتر از این هم نمیشه ی ماشین پژو قبل تحریم ها ۱۲ میلیون بود الان میدن ۲۶۵ میلیون اونا سود میخان ملت براشون کشکه کشک
بااین برجام مسخره پدراین ملت بیچاره روبیست ساله سرکارگذاشتی ایران رونابودکردید .....
قدرت طلبهای اصول گرا نمی گذارند آب خوش ازگلوی مردم پایین برود
پراید۲۰۰ تومنی مبارک
پراید۲۰۰ تومنی مبارک
ما که دیگه، داریم هر روز با این گرونی ها، آرزوی مرگ می‌کنیم،،،،، ديگه برجام و غیربرجام برامون فرقی نمی کنه. فردا هم جنگ بشه، ما می رویم. ولو اینکه با افزایش غنی سازی، کمی اجناس ارزان تر می شود، بهتر است تا ۱۰۰٪ پیش برود.
زمان تصمیم گیری های سخت فرارسیده. شجاعانه باید درمقابل این زورگوها ایستاد و نشون داد که عاقبت بدعهدی چیزی جزعمل متقابل نیست. بایدداٌما به آلمانیها و فرانسوی ها و انگلیسی ها و امریکاییها با لحن شدید سیاسی فریاد زد که انها به هیچ کدام از بندهای برجام پایبند نبوده و اجرا نکردن. وزرا خارجه این کشورهای ذکر شده شکر میل میفرمایند که مدّیی هستن ایران بخاطر برنامه آلومینیم کار بدی کرده.درثانی تمام این تفاسیر در مقاله بالا برای متهم کردن ایران همش چرته. باید جلوی این گردن کلفت های خدا نشناس و بیرحم ایستاد. تیم شورای امنیت ملی باید شجاعانه و قوی جلوی این زور گو ها بایستد و تصمیمات قاطعانه که منافه ملت درآن است بگیرد وهمچنین مواظب نفوذی های خرابکار که در مرکز حساس کشور رخنه کرده اند باشید.
این هم یکی از سیاست های غلط مقامات مثل خیلی از کارهای اشتباهی که تا حالا انجام دادند فرض کن عنی سازی بسیار بالا کردیم و صدها بمب اتمی و موشک قاره پیما هم ساختیم تازه می‌شویم کره شمالی ملتی گرسنه بعد چی میشه بجای این کارها باید اقتصاد را ساخت کشاورزی و صعنت و فرهنگ را قوی کرد
تو که مگی هسته ای چه بدرد ما میخورد مثل اینکه تو خواب صد ساله بوده باشی یا ایرانی نیستی یا سواد نداری یا اینکه با این مملکت دشمنی داری یا اینکه از مرحله خیلی پرتی کی از شما نظر خواسته .....
چرا ولمان نمی کنند راحت باشیم اینهمه جنگ اقتصادی برای
ما تحمیل کردند برای چیست نمی خواهند ما کشورهای اسلامی پیشرفت داشته باشیم میخوان همیشه در برابرشان گدایی بکنیم
ولی کور خونده اند خدا لعنت کند روحانی را هم هسته ای را داد
هم تحریم را نتوانست بر دارد بی کفایتی دولتش را بنمایش گذاشت
ولی انشاالله دولت انقلابی تو دهن غربیها میزند و کارها را خوب پیش
میبرد بکمک مردم انقلابی
در ضمن آلبانی نشینها حق ندارند در این باره نظر دهند دنبال خود فروشی خود باشند ما شما ها را دیگه بعنوان یک ایرانی بحساب
نمیاریم ....
عزیزم اگه برجام نبود باید با ترامپ میجنگبدی
عزیزان سرکاریم !سرکار!
روحانی دایم ازپی وزیر اقتصادی صحبت می‌کنه کدوم پیروزی اگر منظورش موفقیت در پرانتز و غارت اموال دولت و مردمه راست میگه مردم به فلاکت افتادند الان خریدن مرغ رویا شده همه چیز چند برابر گرون شده باز هم نمیشه خرید ....
وقتی دولت امریکا با وقت کشی دنبال امتیاز گرفتن هست عاقبت میشه همین .چندین ماه هست که در وین وقت کشی میکنند اگر ادامه بدن سران کاخ سیاه آمریکا بدتر از این را هم خواهند دید .مشکل داشتن ویدست آوردن دانش فنی سازی با غنای بیشتر هست که ایران به لطف خداوند وبا همت دانشمندان به آن رسیده اگر آمریکا وشرکای خناسش بخواهند بیش از این وقت تلف کنند یا دنبال امتیاز گیری باشند مطمین باشند همانگونه که فرماندهان سپاه گفتند چیزهای زیاد داریم که به موقع رو خواهیم کرد.در مقابل دولتی چون آمریکا باید از نقطه قوت وارد شد .وسلام
پیش بسوی بدبختی بیشتر ملت. الان آمریکا و اروپا دارند از ترس میمیرند و تسلیم ایران میشوند. این سیاست ها را چه کسانی دیکته میکنند. وزیر خارجه چکاره این بازی است.
پس بفرمایید که می خواین جنگ راه بندازین دارین بهونه خوبی دست امریکامیدین که ملت روبه فنابدین
چرا کشور های اروپایی از ۲۰ درصد تا ۷۰ درصد برقشون هسته ای ولی برای ما بده ؟
چرا اروپا و آمریکا انرژی هسته داشته باشه ولی ما نه؟
وقتی میگن امریکا زورگو هس همینه ها
زوری تحمیل میکنه که هسته ای درد نمیخوره
اره مثل زمانی که ی مشت عقب مون ده میگفتند نفت بوده بفرستیمش بره به چه درد میخوره ؟ هه تاریخ تکرار میشه
به نظر من ما راه رو داریم درست میریم چون که طرف های غربی دارن خودشون رو میکشن ... زنده باد ایران
ما دیگه چی باید میکردیم که نکردیم...اقای بیخیال بشوید ..دیگه اگه قراره امریکا سواستفاده کنه خوب بیخیال شوید واگع قرار فقط 20در صد اورنیوم داشته باشیم .خوب تمام کنید وهر هفته وهرماه تن ما رو نلرزانید...اگه قرار بدبخت باشیم .وروشناست اگه قراره از گرفتاری نجات پیدا بکنیم خوب اونم مشخصه.خلاصه که زیر بار ذلت نخوایم رقت..ختم کلام
متاسفانه طرفای غربی و اروپایی در برجام متعهد نبودند و اون رو نزد ایرانیان بی ارزش و اعتبار کردند ، توافقنامه ای که چیزی در برنداشت و کاغذی پاره ای که از بین رفت ، ما که تحریم هستیم کاش حداقل بمب اتم تولید می کردند
آقا چرا غیر مستقیم
مگه ترسی دلرید یا ِامریکاییها کافر هستند مثل گمونیست ها که سر میز نشستن حرام باشه مگه؟؟؟
یه ترامپ کثیف بود اونم رفت . برید مذاکره کتید
گرونی و کاسبان تحریم کمر مردمو شکسته
شنما هر روز یه چیزی مطرح میکنید
مردم ایران یک کیلو زرد آلو که فصلش هست ۴۰ هزار میخره
باید دو هزار تومن هم نباشه
آقا بخدا مردم آخر حط رسیده اند
حرف تندروها را گوش نکنید یهویی خراب میشه همه چی
دنا پلاس ۵۰ میلیونی ۳۵۰ شده
آقا توافق را تمام کنید نترسبد برید مذاکره
تندروی ممنوع
نصمیم مجلس مال ۱۵ درصد مردم هست
این زیاده خواهان آمریکا و اروپا اگه بدون هیچ زحمتی اشتباه خودشون رو با شرمندگی تمام جبران میکردن و زودتر با روسیاهی به برجام برمی‌گشت همه چی حل میشد
من جای مسئولان بودم سلاح هسته ای را درست میکردم اسرائیل و آمریکا هر غلطی میخواهند بکند
تنهاراه خارج شدن از برجام است،وقتی دارو مارا تحریم می‌کنند دیگر چه امیدی است به اینها، این وقتی می‌فهمید که عزیز ترین کس آ ت سرطان دارد و داروش تو تحریمه
کدوم مذاکره؟! تا حالا هرچی همش باب دل غربی ها پیش رفتیم فقط خسارت نصیبمون‌ شده ! تا کی باید چشم به دست اجانب بدوزیم!؟مگه اونا کین؟ امثال خودفروخته هایی مثل روحانی و سایر و بروبچ هستند که که با بها دادن به این غربی ها ، فکر میکنن کسی هستند.ببینید فرانسه چقدر نیروگاه هسته ای داره و چندین هزار مگاوات برق تولید می‌کنه..‌‌یه سرچ بزنن بعضیا
دقیقا برخلاف دولت بنفش دنبال همین هستیم که شما اروپاییان بساطتون از ایران برچیده بشه ، جاسوسان بین المللی ... به امید نابودی قرارداد ننگین برجام
واقعا شماها اين تحليلها رو با چه منطقي بهش ميرسيد
اگه برجام بده چرا دولت رييسي با ديدگاه كاملا متفاوت الان پيگير دوباره برا اون هست
مطمن باشيد دولت بعدي هيچ راه حلي بغير از برجام نداره و اون رو انجام ميده
اون موقع مخالفين قبلي خواهشن از الان توجيهات خود را اماده كنند
فقط زندگي چند نسل ما ايرانيها تباه شد
جالب توجه
كل ظرفيت توليد برق كشور حدودا ٧٠ هزار مگاوات
نيروگاه اتمي بوشهر هزار مگا وات
خودتون مقايسه كنيد
ولي هزينه اين هزار مگا وات تقريبا چند برابر اون ٧٠ هزار مگاوات از جيب ملت پرداخت شد
اين مردم رو بكجا داريد ميبريد
مدتهاست که مردم دلخوش به احیای برجامی هستندکه نفسش بریده وبه رحمت ایزدی پیوسته،به نظر بنده هرچه زودتر بمب اتم بسازیم که قال قضیه کنده بشه،یازنگی زنگ یا رومی روم
غرب میخواد ما قوی نباشیم ... ما باید ضمن تعامل و رابطه سازنده و هدفدار مبتنی بر منافع ملی خودمون، به تلاش علمی و قدرتمند شدن خودمون ادامه بدیم
هرچه بدبختی میکشیم بخاطردشمنی با آمریکاست،زودترنرمش قهرمانانه کنیم،آرامش به ملت برگرده وگرنه ابرقدرتها نابودمان میکنند درجنگ جهانی سوم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست