بازدید 10661

همه آنچه باید در مورد اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدانید

کد خبر: ۱۰۶۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ 07 July 2021

کانادا یکی از بهترین کشورها جهت تحصیل محسوب می‌شود. این کشور هر ساله پذیرای هزاران دانشجو از سرتاسر جهان است. سیستم آموزشی در کانادا در سطح جهانی شناخته شده می‌باشد. تحقیقات و پژوهش یکی از فعالیت‌های اصلی دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی محسوب می‌شود. دانشگاه‌ها از دانشجویانی که دارای بهترین ایده‌های تحقیقاتی هستند حمایت کرده و به این منظور به دانشجویان بورس تحصیلی ارائه می‌دهند. دلایل دیگر که باعث می‌شود دانشجویان از سرتاسر جهان به تحصیل در کانادا علاقه‌مند باشند شامل:

  • هزینه مناسب تحصیل
  • فرصت‌های فراوان و خلاقانه پژوهشی
  • فراهم شدن امکان مهاجرت
  • تجربه زندگی هیجان‌انگیز در پردیس دانشگاه
  • برخورداری از جامعه و محیط امن و سالم
  • امکان مشغول شدن به کار در خلال تحصیل و کارآموزی

در ادامه مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را باهم مرورو میکنیم:

همه آنچه باید در مورد اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدانید

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  • گذرنامه معتبر
  • کپی‌های تایید شده دهمین و دوازدهمین مدرک تحصیلی
  • معرفی‌نامه تحصیلی-2
  • معرفی‌نامه کارفرما-2
  • SOP (انگیزه نامه)
  • مدارک مربوط به دستاوردهای فوق برنامه
  • نامه پذیرش از جانب موسسه آموزشی
  • تاییدیه پرداخت
  • اثبات برخورداری از توانایی مالی
  • عکس گذرنامه‌ای
  • اجازه تحصیل و ویزا
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • در صورت نیاز به مدارک اضافی؛ دانشگاه شما را پیش از درخواست ویزای کانادا مطلع خواهد کرد.

مرحله 1: اطلاع از شرایط مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  • جهت ارائه درخواست به موسسات آموزشی کانادا بایستی از شرایط مورد نیاز ورود به دانشگاه‌ها و دروسی که ارائه می‌دهند اطلاع داشته باشید.
  • شما بایستی قوانین و مقررات مربوط به روند درخواست اجازه تحصیل را به طور کامل ارزیابی کنید. در این ارتباط تنها دانشگاه‌های معتبر و دوره‌های تحصیلی مورد تایید، مد نظر قرار داده خواهند شد.
  • شما باید حداقل یک سال زودتر در ارتباط با کسب اجازه تحصیل در کانادا برنامه‌ریزی کنید. مدارک مورد نیاز برای تمامی دانشگاه‌ها و موسسه‌ها شامل گذرنامه جدید (به روز شده)، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی به همراه گواهی کسب نمره قبولی در آزمون زبان مربوطه با حداقل نمرات و اثبات توانایی مالی جهت تامین هزینه تحصیل و هزینه‌های زندگی در کانادا می‌باشد.
  • مدارک و شرایط مورد نیاز فوق ممکن است برای هر استانی متفاوت باشد. به همین دلیل این مرحله بایستی به دقت ارزیابی و انجام شود.

مرحله 2: انتخاب دوره آموزشی و موسسه مورد نظر

  • اولین قدم جهت انتخاب موسسه مورد نظر، این است که از قرار داشتن موسسه مورد نظر در لیست موسسات آزموشی منتخب اطمینان حاصل کنید. تنها موسسات آموزشی منتخب قادر به پذیرش دانشجویان خارجی هستند.
  • شما بایستی یک دوره تحصیلی را جهت درخواست ویزای کانادا به پایان برسانید. سامانه دانشگاهی کانادا در ارتباط با تغییر دوره‌های تحصیلی انعطاف‌پذیر عمل می‌کند؛ با این حال توصیه می‌شود گزینه‌های مورد نظر از قبل ارزیابی شده و رشته تحصیلی را انتحاب کنید که واقعا به آن علاقه‌مند هستید.

مرحله 3: شرکت در آزمون مهارت‌های زبانی

  • جهت ورود به دانشگاه‌های کانادا، هر دانشجوی بین‌المللی بایستی بر مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشد. برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی از آزمون آیلتس استفاده می‌شود. برخی از موسسه‌ها نیز از آزمون پیشرفته زبان کمبریج (CAE) یا تافل استفاده می‌کنند.
  • برای زبان فرانسوی می‌توانید در آزمون‌های DALF، DELF یا TCF شرکت کنید. آزمون TEF رایج‌ترین گزینه محسوب می‌شود.
  • سپس آزمون زبان مورد نظر را انتخاب کرده و هزینه شرکت در آزمون را بپردازید. جهت اطمینان از عدم ریجکت (رد) شدن ویزای تحصیلی کانادا بایستی مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید.

مرحله 4: درخواست پذیرش دانشگاه‌

به این منظور بایستی فهرست دانشگاه‌های کانادا را ارزیابی کرده، موسسه مورد نظر را انتخاب کنید، بسته اطلاعات درخواست پذیرش را دریافت کرده و مدارک تحصیلی را ارسال کنید. ارسال چندین درخواست پذیرش به چند دانشگاه در کانادا سبب افزایش احتمال پذیرش می‌شود ولی در این ارتباط بایستی هزینه درخواست پذیرش برای هر دانشگاه (بین 100 تا 250 دلار) را در نظر بگیرید.

ارسال درخواست پذیرش نباید به صورت تصادفی صورت گیرد. گزینه‌های مختلف را مقایسه کنید، دوره آموزشی و موسسه مورد نظر خود را تعیین کرده و یک یا دو گزینه دیگر را به عنوان جایگزین یا پشتیبان انتخاب کنید.

فرم درخواست را با دقت پر کرده و از ارائه اطلاعات دقیق و مدارک مستند اطمینان حاصل کنید. سپس باید تا زمان دریافت پذیرش منتظر بمانید. در صورت موافقت با درخواست از طرف دانشگاه، نامه پذیرش برای شما ارسال می‌شود. این نامه در مراحل پیش رو نقش به سزایی خواهد داشت.

همه آنچه باید در مورد اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدانید

مرحله 5: درخواست اجازه تحصیل

پس از تایید پذیرش از جانب موسسه مورد نظر، بایستی برای اجازه تحصیل در کانادا درخواست دهید. به این منظور می‌توانید به صورت آنلاین اقدام کنید و یا به مرکز درخواست ویزا مراجعه کنید. درخواست بایستی به همراه نامه پذیرش که در مرحله قبل دریافت کرده‌اید، گذرنامه و مدارک مربوط به اثبات توانایی مالی جهت تحصیل در کانادا ارسال شود.

در صورت درخواست برای پذیرش در یکی از موسسه‌های استان کبک، به همراه نامه پذیرش یک گواهی CAQ (گواهی پذیرش کبک) برای شما ارسال می‌شود. این گواهی بایستی در مدارک درخواست اجازه تحصیل لحاظ شود.

مرحله 6: زمان سفر به کانادا

پس از بررسی مدارک لازم برای ویزای کانادا و انجام مصاحبه (در صورت نیاز)، مامور امور مهاجرتی در مورد درخواست اجازه تحصیل شما تصمیم‌گیری می‌کند. در صورت موافقت با درخواست، بایستی برای سفر به کانادا برنامه‌ریزی کنید.

اجازه تحصیل دارای تاریخ آغاز می‌باشد. شما پیش از این تاریخ نمی‌توانید وارد کانادا شوید. سفر خود را بر اساس این تاریخ برنامه‌ریزی کنید.

مرحله 7: زمان تحصیل

مامور امور مهاجرتی اجازه تحصیل و مدارک دیگر را در فرودگاه پیش از ورود شما به کانادا ارزیابی می‌کند. این مرحله در واقع آخرین مرحله روند درخواست پذیرش محسوب شده و شما اکنون بایستی برای تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا برنامه‌ریزی کنید.

همه آنچه باید در مورد اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدانید

اجازه تحصیل چیست؟

اجازه تحصیل مدرکی است که به دانجشویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا در موسسه آموزشی منتخب به تحصیل مشغول شود. بیشتر دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در کانادا به اجازه تحصیل نیاز دارند. از به همراه داشتن همه مدارک مورد نیاز پیش از درخواست برای تحصیل اطمینان حاصل کنید. پیش از سفر به کانادا بایستی برای درخواست تحصیل اقدام کنید.

اجازه تحصیل با ویزای تحصیلی متفاوت می‌باشد. اجازه تحصیل، به شما اجازه ورود به کانادا را نمی‌دهد. به این منظور به ویزای توریستی یا مجوز الکترونیکی سفر (eTA) نیاز دارید. در صورت تایید اجازه تحصیلی، یک مجوز الکترونیکی سفر نیز برای شما صادر می‌شود.

مدت زمان اقامت در کانادا با استفاده از اجازه تحصیل

اجازه تحصیل معمولا برای طول مدت برنامه تحصیلی معتبر می‌باشد (به علاوه 90 روز اضافه). مهلت 90 روزه به شما اجازه می‌دهد که کانادا را ترک کرده و یا جهت تمدید مدت زمان اقامت درخواست دهید.

  1. اخذ دوره‌های تحصیلی پیش‌نیاز

در صورت لزوم گذراندن دوره‌های تحصیلی پیش‌نیاز، اجازه تحصیل برای مدت همان دوره تحصیلی(به اضافه یک سال) مورد نظر معتبر خواهد بود. در صورت اخذ ویزای کانادا، شما بایستی جهت تمدید مدت اقامت خود به عنوان دانشجو درخواست دهید.

  1. تکمیل دوره تحصیلات پس از انقضای اجازه تحصیل

چنانچه دوره تحصیلات پیش از تاریخ ذکر شده بر روی اجازه تحصیل به اتمام نرسد، شما بایستی برای تمدید مدت اقامت خود اقدام کنید. در غیر این صورت بایستی تحصیل را متوقف کرده و کانادا را ترک کنید.

  1. تکمیل دوره تحصیلات پیش از انقضای اجازه تحصیل

در صورت تکمیل دوره تحصیلات زودتر از موعد، اجازه تحصیل 90 روز پس از تکمیل تحصیلات از اعتبار ساقط می‌شود (صرف نظر از تاریخ ذکر شده در اجازه تحصیل).

شما دوره تحصیلی مورد نظر را در تاریخی که دانشگاه توسط نامه پایان تحصیل، ریز نمرات یا مدرک تحصیلی مشخص می‌کند، به اتمام می‌رسانید.

شما بایستی در ارتباط با تاریخ اعلام شده توسط دانشگاه مورد نظر یا تاریح اخذ مدرک خود  سند ارائه دهید. در صورتی که سند برای ارائه نداشته باشید، به جدیدترین تاریخ روی مدرک استناد خواهد شد. این تاریخ با هماهنگی دانشگاه مورد تایید قرار خواهد گرفت.

روند اخذ ویزای تحصیلی کانادا ساده به نظر می‌رسد، ولی در برخی از مواقع امکان دارد با چالش‌هایی روبرو باشد. بسیار از دانشجویان تصور می‌کنند که اخذ نامه پذیرش تحصیلی دشوارترین بخش تحصیل در خارج از کشور محسوب می‌شود؛ در حالی که اخذ ویزای تحصیلی کانادا به مراتب دشوارتر می‌باشد. در این ارتباط می‌توانید از مشاوره ویزای تحصیلی کارشناسان ویزاموندیال بهره‌مند شوید.

همه آنچه باید در مورد اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدانید

متاسفانه ریجکت یا رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا امری رایج محسوب می‌شود. با توجه به این که کانادا کشور مناسبی جهت تحصیل به شمار می‌رود، دانشجویان بسیاری تمایل به ادامه تحصیل در این کشور دارند. به علت حجم بالای متقاضیان ویزای کانادا، اخذ این ویزا دشوار می‌باشد. جهت اطمینان از تایید درخواست ویزای کانادا، توصیه می‌شود با 5 دلیل متداول ریجکت شدن ویزای کانادا آشنا شوید.

5 دلیل متداول ریجکت شدن ویزای کانادا

  1. عدم ارائه نامه پذیرش تحصیلی

پیش از درخواست ویزای تحصیلی کانادا، بایستی نامه پذیرش را از دانشگاه مورد نظر در کانادا دریافت کنید. در صورت وجود تردید در ارتباط با اعتبار نامه پذیرش ممکن است مامور یا افسر امور مربوط به ویزا درخواست شما را رد کند.

  1. عدم تمکن مالی

به عنوان بخشی از روند درخواست ویزای تحصیلی کانادا، متقاضی بایستی یک گواهی یا صورتحساب بانکی ارائه دهد. این مدارک نشان می‌دهند که شما قادر هستید در زمان تحصیل، از لحاظ مالی خود را تامین کنید. عدم اطمینان از توانایی جهت پرداخت مخارج سفر، هزینه شهریه و مخارج روزانه در زمان تحصیل در کانادا همگی دلایلی هستند که سبب رد درخواست شما توسط مامور امور مربوط به ویزا می‌شود.

  1. عدم خروج از کشور در زمان پایان تحصیلات

بایستی به یاد داشته باشید که ویزای تحصیلی تنها یک ویزای موقتی محسوب می‌شود؛ به این معنی که دارای تاریخ انقضا می‌باشد. در نتیجه مامور یا افسر ویزا بایستی اطمینان داشته باشد که شما در انتهای زمان اقامت، به کشور زادگاه خود باز می‌گردید. سابقه سفرهای پیشین، وجود روابط خانوادگی در کانادا و هدف شما از سفر همگی می‌توانند باعث شوند تا مامور ویزا به تمایل شما برای افزودن بر مدت زمان مجاز اقامت در کانادا تردید کرده و درخواست ویزای شما را ریجکت کند. دلایل دیگر ریجکت کردن درخواست ویزای کانادا شامل وضعیت مهاجرتی شما در کشور زادگاه خود، وضعیت مالی یا وجود هر گونه سابقه قبلی در کانادا می‌باشد.

  1. مشکلات مرتبط با مدارک مسافرتی یا اسناد هویتی

شما بایستی تمامی مدارک معتبر و مورد نیاز شامل گذرنامه معتبر، عکس جدید و فرم‌های تکمیل‌شده مورد نیاز را ارسال کنید. مامور ویزا از این اسناد به منظور تایید قابلیت پذیرش شما در کانادا استفاده خواهد کرد. از تکمیل تمامی بخش‌های لازم و همچنین قابل فهم بودن آن‌ها برای مامور نیز اطمینان حاصل کنید.

  1. عملکرد تحصیلی

ثبات در عملکرد قبلی تحصیلی دانشجو برای مامور ویزا دارای اهمیت می‌باشد. با وجود این که کسب نمرات بالا عامل مهمی در تایید ویزای تحصیلی محسوب می‌شود، اما روند تایید ویزا به همین مرحله ختم نمی‌شود. تصمیم‌گیری جهت تایید ویزا به تسلط متقاضی به مهارت‌های زبان انگلیسی با در نظر گرفتن نمرات آیلتس یا تافل نیز مربوط می‌شود. عدم تسلط شخص به زبان انگلیسی و کسب نمرات پایین می‌تواند باعث شود تا مامور ویزا در توانایی متقاضی جهت گذراندن دوره تحصیلی به زبان انگلیسی تردید کند.

با وجود این که اخذ ویزای تحصیلی کانادا تا حدودی دشوار می‌باشد، مطالعه مطالب فوق به شما در روند اخذ ویزای تحصیلی کمک می‌کند.

همانطور که گفته شد ریجکت شدن ویزا تحصیلی کانادا امری معمول است. شما می‌توانید برای پیشگیری از ریجکت شدن ویزای تحصیلی خود از مشاوره ویزای تحصیلی کارشناسان ویزاموندیال بهره‌مند شوید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست