بازدید 5911
عزیزی خادم هم روی انتصاب های غیرقانونی اصرار دارد؟

سه مسوول غیرقانونی در فدراسیون چهارماهه فوتبال!

کد خبر: ۱۰۶۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 04 July 2021

شهاب عزیزی خادم پیچ تند انتقادهای اولیه از انتصاب هایش را پشت سر گذاشته است اما حالا با گذشت بیش از سه ماه از تاریخی که او اداره نایب رییسی اول فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و دبیرکلی را به مهرعلی، بهاروند و قنبرزاده سپرده، دیگر حضور هر سه در این مناصب غیر قانونی است.

به گزارش تابناک ورزشی، سه ماه حیدر بهاروند حوالی 10 خرداد، سه ماه سرپرستی قنبرزاده حوالی 15 خرداد و دوره سرپرستی مهرعلی هم اواخر خرداد به پایان رسیده و این همکاران رییس از این تاریخ ها به بعد از لحاظ اساسنامه همکاری شان با فدراسیون وجاهت قانونی ندارد.

حالا شهاب عزیزی خادم باید ابتدا یک هفته قبل از جلسه هیات رییسه که قرار است هفته آینده برگزار شود، دبیرکل فدراسیون را به اعضا معرفی کند و سپس با برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای نواب رییس پیشنهادی خود (چه بهاروند و مهرعلی باشند و چه گزینه های دیگر) از اعضا رای بگیرد.

شایعه تمدید حکم سرپرستی نواب رییس؛ اساسنامه می گوید نه!

شایعه شده رییس فدراسیون فوتبال می خواهد ابتدا یک حکم سه ماهه دیگر به این افراد بدهد و سرپرستی آنها را برای یک دوره سه ماهه دیگر تمدید کند هرچند قانون این اجازه را در مورد نواب رییس به او نمی دهد. در اساسنامه ماده 26، بند 4 به وضوح نوشته شده؛ اگر به هر دلیلی نواب رییس در مجمع عمومی رای نیاورند و فدراسیون بدون نواب رییس باشد، رییس باید حداکثر ظرف سه ماه از روز برگزاری مجمع عمومی، نواب پیشنهادی خود را به مجمع معرفی کند. عزیزی خادم باید اواسط خرداد این کار را انجام می داد اما منابع آگاه می گویند او فعلا از برگزاری مجمع خودداری خواهد کرد چون دست کم تا زمانی که این وزارت ورزش سرکار است نمی تواند حیدر بهاروند را برای ریاست سازمان لیگ به مجمع معرفی کند و اگر هم به جای بهاروند فرد دیگری را معرفی کند، حمایت او و حامیانش را در مجمع از دست می دهد. عزیزی خادم ترجیح می دهد بازی را حداقل تا پاییز بکشاند و بعد یک تصمیم درست بگیرد.

تغییر در هیات رییسه؛ رضاییان باید برود!

اما این تمام ماجرای مجمع نیست! در مجمع بعدی علاوه بر تعیین نواب رییس، یک رای گیری هم در بخش اعضای هیات رییسه انجام خواهد شد.

در مجمع بعدی فدراسیون فوتبال، بهرام رضاییان نیز باید جای خود را به یک عضو دیگر بدهد. بهرام رضاییان که در انتخابات هیات رییسه به عنوان مدیرعامل پارس جنوبی شرکت کرد، با استفاده از دو سهمیه مدیران باشگاه های لیگ برتری و لیگ یکی به هیات رییسه راه یافت اما او حالا از مدیرعاملی پارس جنوبی کنار رفته و طبق قانون دیگر نمی تواند عضو مجمع باشد. این کرسی متعلق به مدیران لیگ برتری است و رضاییان که به اتفاق سراجی مدیرعامل سایپا به هیات رییسه راه یافته بود، باید جای خود را به یکی دیگر از مدیران باشگاهی بدهد.

در هیات رییسه فعلی احسان اصولی، طهمورث حیدری نماینده هیات ها، سراجی و رضاییان نماینده باشگاه ها هستند و براتی، افشاریان و میرشاد هم کرسی کارشناس و مدیر ورزشی را در اختیار دارند. رضاییان بعد از کنار رفتن از مدیرعاملی پارس جنوبی، تلاش کرد با عضویت در هیات مدیره تراکتور کرسی هیات رییسه را برای خود حفظ کند اما اساسنامه به صراحت می گوید؛ مدیرعامل باشگاه ها نه عضو هیات مدیره باشگاه ها!

تعویق مجمع فوق العاده به نفع چه کسانی است؟

ماده 33 اساسنامه، بند جیم در توضیح اعضای هیات رییسه آورده این دو نفر باید مدیرعامل لیگ برتری یا لیگ آزادگان باشند و رضاییان که فعلا مدیرعامل هیچ کدام از این دو گروه نیست با برگزاری مجمع باید جای خود را به یک عضو جدید بدهد.

به نفع بهرام رضاییان است فعلا مجمع فوق العاده برگزار نشود اما عزیزی خادم تا چه زمان می تواند مجمع فوق العاده را عقب بیاندازد؟ 

همین حالا، عقب افتادن های پی در پی جلسه هیات رییسه، صدای برخی اعضا که با رییس همسو نیستند را در آورده و هیچ بعید نیست صدای ساز مخالف از مجمع هم به گوش برسد!

مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال زمستان برگزار خواهد شد اما برای تعیین نواب رییس طبق اساسنامه باید مجمع فوق العاده برگزار شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر