بازدید 11651

چرا پرواز تهران نجف محبوب است؟

نجف، یکی از مهم‌ترین میعادگاه‌های معنوی و مقدس برای مسلمانان و شیعیان جهان است. از این رو، درخواست سفر به این شهر مخصوصا از طرف ایرانیان بسیار فراوان است. شهری که حافظ پیکر مطهر امام اول شیعیان امام علی (ع) است، محبوب‌ترین مسیرش، پرواز تهران نجف است.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 04 July 2021

زائران بسیاری به قصد سفر به نجف از تهران بار این سفر معنوی را می‌بندند و برای زیارت امام عدل و عدالت، دل به راه سفر می‌سپارند. برای چنین سفری نیز بهترین وسیله، هواپیما است. پرواز تهران به مقصد نجف، یکی از محبوب‌ترین مسیرهای خطوط هوایی ایران نیز هست اما برای راحتی در این سفر باید نکاتی را بدانید و به کار ببندید. به همین دلیل اگر قصد سفر به نجف را دارید تا به انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا پرواز تهران نجف محبوب است؟

پرواز تهران نجف

یکی از محبوب‌ترین و البته معروف‌ترین پروازها میان ایران و عراق، پرواز تهران نجف است. پرواز به نجف از مبدا شهرهای ایران و علی‌الخصوص تهران، خصوصا به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) و همانطور که اشاره کردیم، ماه‌های محرم و صفر بسیار پرطرفدار است. به همین دلیل، مسافرانی که قصد سفر به این شهر مقدس را دارند، می‌توانند تا با خرید بلیط هواپیما تهران نجف به راحتی و تنها در عرض 1 ساعت و 20 دقیقه، فاصله هوایی 770 کیلومتری به مقصد این شهر را بپیمایند. هر چند که برای سفر به نجف می‌توان از وسایل نقلیه مختلفی همچون اتوبوس هم استفاده کرد اما مسافت زمینی این دو شهر با هم 1114 کیلومتر است که بدون در نظر گرفتن معطلی‌های پیش بینی نشده، 17 ساعت طول خواهد کشید.

اما توجه به نکاتی همچون هزینه ای که برای خرید بلیط پرواز تهران نجف خصوصا از نوع ارزان آن پرداخت می کنید و از همه مهم تر اینکه بلیط خود را از کجا می خرید و چگونه پشتیبانی می‌شوید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. برای خرید بلیط ارزان پرواز هواپیما تهران نجف، به فصل و زمان سفر بسیار توجه کنید. پر واضح است که قیمت بلیط هواپیما تهران نجف، هنگام مناسبت‌های مذهبی از دیگر زمان‌ها گرانتر است. بنابراین بهتر است برای خرید بلیط ارزان یا زودتر اقدام کنید و یا از یک مرجع معتبر و مطمئن برای خرید بلط هواپیما ارزان همچون فلای تودی خرید خود را انجام دهید.

با مراجعه به وبسایت فلای تودی و وارد کردن تهران در بخش مبدا و نجف در بخش مقصد، تاریخ سفر، تعداد همراهان و کلاس پروازی مورد نظر به تمامی پروازهای ایرلاین‌های داخلی و خارجی که از تهران به مقصد نجف پرواز دارند را مشاهده نمایید. همچنین برای پیدا کردن ارزانترین پرواز تهران نجف می‌توانید از فیلتر قیمت، نمودار و تقویم قیمتی فلای تودی استفاده کنید. هر چند با ابزارهایی که فلای تودی برای خرید بلیط هواپیما در اختیار شما می‌گذارد، حتی هنگام وارد کردن تاریخ پرواز و بدون نیاز به ورود به صفحه نتایج جستجوی پرواز،می توانید قیمت بلیط هواپیما تهران نجف در روزهای مختلف را در کادر مربعی و پایین تاریخ ها، مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که در این قسمت ارزانترین پرواز تهران نجف با رنگ سبز و گرانترین قیمت بلیط با رنگ قرمز مشخص شده‌اند.

اگر باز هم قیمت بلیط تهران نجف مورد نظرتان را پیدا نکردید، می‌توانید به راحتی با ثبت نام در سامانه فلای تودی به وسیله ایمیل، به محض تغییر قیمت پرواز تهران نجف اعلان آن را در ایمیل خود ملاحظه نموده و در مدتی کوتاه و به صورت آنلاین، ارزانترین پرواز تهران نجف را خریداری کنید.

درباره نجف بیشتر بدانید

در کنار بررسی نکات مهمی درباره پرواز تهران نجف خوب است تا درباره شهر نجف بیشتر بدانید. در 160 کیلومتری بغداد و در نزدیکی کوفه، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای معنوی جهان، یعنی شهر نجف قرار گرفته است. تابستان‌های این شهر گرم است و زمستان‌هایش، سرد و خشک است. بنابراین، بهترین زمان سفر به نجف از لحاظ آب و هوا،‌ بهار و پاییز است.

ساعت رسمی شهر نجف حدود 30 دقیقه از تهران عقب‌تر است. غذاهای نجف با دیگر شهرهای عراق، تقریبا شبیه هم هستند و معروف‌ترین غذای آن که در مناسبت‌های مذهبی مهمی همچون محرم و صفر بسیار طبخ می‌شود، قیمه نجفی است.

مهم‌ترین جاذبه شهر نجف، بارگاه ملکوتی امام علی (ع) است اما اماکن دیگری همچون مسجد عمران بن شاهین، مقبره حضرت آدم (ع)، قبرستان وادی السلام، مسجد الراس، مسجد الخضرا، حسینیه صحن شریف و ایوان العلما نیز از شهرت بسیاری برخوردار هستند.

فرودگاه بین المللی نجف (NJF) تنها فرودگاه میزبان تمامی پروازها از جمله پرواز تهران نجف است و محبوب ترین ایرلاین فعال در این مسیر، قشم ایر است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار