بازدید 11424
۲

قتل ۴ نفر با انگیزه اختلاف ملکی

اختلاف ملکی اعضای یک خانواده به جنایتی هولناک انجامید و مردی سه پسرعمو و یکی از فرزندان آنها را به قتل رساند و عموی خودش را نیز با شلیک گلوله زخمی کرد. قاتل بعد از ارتکاب این جنایت پا به فرار گذاشت و اکنون پلیس در تلاش است تا ردی از این مرد پیدا و او را دستگیر کند.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 04 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از شرق، صبح روز جمعه با پیچیدن صدای شلیک گلوله در روستای تختیه بخش اسماعیلیه اهواز عده‌ای سراسیمه به محل حادثه رفتند و خود را در برابر پیکرهای زخمی و غرق در خون چند عضو یک خانواده دیدند. اولین تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ کافی بود تا مأموران خود را به محل حادثه برسانند. آنها دیدند چهار نفر جانشان را از دست داده‌اند اما نفر پنجم که از بقه مسن‌تر نیز بود هنوز زنده است.

به‌این‌ترتیب مرد زخمی به بیمارستان منتقل شد و درحالی‌که کادر درمان تلاش خود را برای نجات جان او آغاز کرده بود، کارآگاهان جنایی نیز تفحص‌های ویژه‌ای را درباره این جنایت که با استفاده از سلاح گرم انجام شده بود، آغاز کردند.

بررسی‌های اولیه گویای آن بود که مقتولان سه برادر و فرزند ۱۴ ساله یکی از آنها هستند و مردی که مجروح شده نیز پدر این خانواده است. وقتی از اعضای خانواده و اطرافیان مقتولان تحقیق شد، مشخص شد جنایت به‌ دلیل اختلاف ملکی صورت گرفته است. درحالی‌که فضای روستا به‌هم‌ریخته و جو ملتهب بود، نیروی انتظامی از ریش‌سفیدان یاری خواست و با کمک آنها اوضاع آرام شد تا تحقیقات انجام شود.

الیاس نیسی، بخشدار اسماعیلیه اهواز، توضیح داد: این درگیری صبح دیروز در روستای تختیه بخش اسماعیلیه اهواز به‌ دلیل اختلاف ملکی بر سر پنج هکتار زمین رخ داد. قاتل، یک‌ مرد ۴۰‌ساله است که با اسلحه سه پسرعمو و نوه ۱۴ساله عموی خود را به قتل رسانده است.

از سویی برخی مدعی شدند این نزاع مرگ‌بار بر سر آب یا کشت رخ داده است که نیسی این موضوع را تکذیب کرد. درحال‌حاضر تلاش‌ها برای دستگیری متهم در حالی ادامه دارد که عموی او همچنان در بیمارستان بستری است. از سویی پلیس سرنخ‌هایی به‌ دست آورده و امیدوار است به‌زودی عامل این جنایت را بازداشت کند تا با بازجویی از او جزئیات این حادثه فاش شود.

اختلاف ملکی از‌جمله انگیزه‌هایی است که تاکنون جنایت‌های زیادی را موجب شده است؛ اول ماه جاری نیز دو برادر در استان ایلام با انگیزه‌ای مشابه کشته شدند. مأموران پلیس در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع دو فقره قتل در تنگه مهواز بخش ماژین، بلافاصله برای بررسی موضوع به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور مأموران در محل و طبق تحقیقات انجام‌شده مشخص شد دو نفر از افراد محلی حدود ۳۰ و ۴۵‌ساله در جریان درگیری طایفه‌ای قبلی و به ‌علت اختلافات ملکی توسط فرد یا افرادی ناشناس با سلاح گرم به قتل رسیده‌اند. ضارب یا ضاربان در آن جنایت نیز پس از ارتکاب جرم بلافاصله از محل متواری شدند و تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه دارد.

پیش‌از‌این نیز انگیزه‌ای مشابه در روستای حسن‌آباد شهرستان سنندج به وقوع قتل منجر شده بود. مطابق محتویات آن پرونده گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع و درگیری در یکی از محلات روستای حسن‌آباد شهرستان سنندج ارائه شد که بلافاصله مأموران به محل حادثه اعزام شدند.

آنها با بررسی‌های اولیه در محل وقوع حادثه دریافتند دو نفر از شهروندان با همدیگر نزاع و مشاجره لفظی داشتند و یکی از آنان طرف مقابل را مورد اصابت گلوله قرار داده و سپس اقدام به خودزنی کرده است. متهمی که اقدام به قتل و سپس خودزنی کرده بود، دستگیر و بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد. تحقیقات قضائی درباره این پرونده نیز هنوز به پایان نرسیده است.

پلیس در این رابطه بارها تذکر داده بهترین راه برای حل اختلافات ملکی مراجعه به دستگاه قضائی و پیگیری قانونی موضوع است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خبر مربوط به یکی از روستاهای اهوازه ،به سنندج و ایلام و قاتل و قاتلین چه ربطی داره ؟!! آسمان ریسمان چرا به هم میبافی ؟وقتی اینجوری خبر رسانی میکنی خواننده احساس میکنه چیزی رو کتمان میکنید!!
با سلام
متاسفانه برخی مراجع قضایی تحقیقات لازم را تعمدا انجام نمی دهند و ادامه ماجرا که همه می دانیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر