بازدید 10380
۳

رها سازی آب سد کرخه در تالاب هورالعظیم

۴۰۹ میلیون متر مکعب آب بهار امسال در تالاب هورالعظیم رهاسازی شده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳ 03 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرکزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، معاون مطالعات جامع آب سازمان آب و برق خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: در حوزه آبریز کرخه با شدیدترین خشکسالی دوران خود روبرو شده به طوری که میزان ورودی آب به سد کرخه حدود ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است. رها سازی آب سد کرخه در تالاب هورالعظیم

شهبازی افزود: به همین دلیل براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عملا از خردادماه برنامه مدیریت خشکسالی با محوریت استانداری خوزستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: براساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز آب تالاب ۳۸۶ میلیون متر مکعب در بهار اعلام شد که خوشبختانه ۴۰۹ میلیون متر مکعب در این مدت رهاسازی شد.

معاون مطالعات جامع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد:براساس برنامه خشکسالی مجموع تخصیص داده شده برای بازه زمانی خرداد تا شهریور برای تالاب ۲۴۹ میلیون مترمکعب بوده که در ماه اول برنامه در خرداد ماه ۲۲ میلیون متر مکعب آب تخصیص و رهاسازی صورت گرفت.

شهبازی گفت: مشکلات اخیر که برای تالاب هورالعظیم رخ داد ناشی از تعارض منابع با مصارف می‌باشد که از روز ششم تیرماه رهاسازی موجی آب به سمت تالاب انجام که خوشبختانه دبی آب در تمامی شریان های حوضه آبریز در حد مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: براساس بررسی نقشه های ماهواره ای ۸۷ درصد تالاب هم اکنون مربوط می‌باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
در حد مطلوب؟ انقدر که ماهی ها و گاو میش ها بمیرند؟ مدیریت اب در ایران مثل بقیه مدیریت ها فشل است.
سدسازي ها بزرگ ترين خطاي بود كه در دوران پهلوي شكل گرفت و بعد آن بجاي اصلاح به آن سرعت داده شد ، هر بچه اي ميداند پايين دست سدها خشك ميشود
انسداد و قطع مسير طبيعي جريان آب رودخانه ها اقدام مخالف قانون و شرع و عقل بشري است چه به بهانه سد يا ذخيره سازي باشد. هور العظيم بزرگترين تالاب خاورميانه و دشت خوزستان در حال نابودي كلي است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست