بازدید 5120

ماکرون: ترکیه تنشها را کاهش داده است

رئیس‌جمهور فرانسه از آنچه "تعامل سازنده" ترکیه در دریای مدیترانه به منظور متوقف کردن جریانهای سالانه مهاجران خواند صحبت کرد و گفت که آنکارا از تشدید تنش فاصله می‌گیرد که این امر منجر به کاهش تنش شده اما کشورهای اروپایی محتاط هستند.
کد خبر: ۱۰۶۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ 27 June 2021

 

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری آناتولی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت، "بحث های مفید" درباره تلاشها برای گذر خطرناک از دریای مدیترانه در حوالی تابستان وجود داشته و گفتگو بین ترکیه و اتحادیه اروپا درباره "باز بودن و محکم بودن" نتیجه بخش بوده است.

این اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در یک کنفرانس خبری مطرح شدند و او در جریان این کنفرانس یک بررسی کلی از مذاکرات برگزار شده در اجلاس اتحادیه اروپا در شهر بروکسل ارائه کرد.

او در این اظهاراتش با اشاره به اینکه تنشها با ترکیه کاهش یافته‌اند و برخی درخواستهای اتحادیه اروپا "عملی شده‌اند" گفت: سال گذشته میلادی ما یک سری نقاط عطف را برای آنکارا به منظور خارج شدن از رفتار تشدید کننده تنش که وارد شده بود و همینطور برای در پیش گرفتن راه تعامل سازنده با اتحادیه اروپا تعریف کردیم.

ماکرون با اشاره به مذاکرات مربوط به دو بخش قبرس گفت: ما تنها می‌توانیم ترکیه را تشویق به تداوم تلاشهایش به ویژه با سازندگی در برخورد با نزاعهای منطقه‌ای مختلف کنیم.

وی تاکید کرد، "مماشات نزد ترکیه بارز است" اما اتحادیه اروپا همچنان در طی تابستان در ضمن حمایت کامل از قبرس و یونان به منظور ورود مجدد به اقدام مشترک در قبال مساله پناهجویان هوشیار خواهد بود.

او گفت: ترکیه دارای مسئولیت است و نقشی مهم ایفا می‌کند.

اتحادیه اروپا روز جمعه با ترکیه یک توافق جدید را در زمینه ارائه کمک بیشتری به میزان سه میلیارد یورو (3.6 میلیارد دلار) در طی چند سال آینده به جهت حمایت از پناهجویان سوری حاضر در خاک ترکیه و همینطور در قبال پیشگیری موثر از گذر مهاجران از دریای مدیترانه امضا کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی