بازدید 8010

گرمای بی‌سابقه هوا در روسیه منجر به مرگ سه نفر شد

دمای هوا در روز‌های اخیر به رقم بی سابقه ۴۸ درجه بالای صفر در برخی مناطق روسیه از جمله منطقه سیبری به عنوان سردسیرترین منطقه این کشور رسید و منجر به مرگ سه نفر شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲ 24 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، برخی گزارش‌ها حاکی از مرگ دو تبعه ویتنام در استان مسکو بر اثر گرمازدگی است. همچنین یک نفر برای فرار از گرما و فرو رفتن در آب غرق شد.

رسانه‌های روسیه از جمله پایگاه خبری روسی «اف. ب» گزارش کردند که در روسیه در زمان حاضر دو منطقه دارای بالاترین دمای هوا است که شامل مسکو و منطقه سیبری در منطقه شرق این کشور می‌شود.

در زمان حاضر منطقه سیبری روسیه با گرمای بی سابقه مواجه شده است که تا مناطق همجوار قطبی که محدوده بسیار وسیعی از روسیه را در بر می‌گیرد، ادامه دارد.

در گزارش رسانه‌های روسی اعلام شده که بالاترین دمای هوا در شبانه روز اخیر به ۴۸ درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده و در شهرک ورخویانسک در جمهوری یاکوتیا در منطقه سیبری روسیه ثبت شده است.

یاکوتیا به داشتن زمستان‌های بسیار سرد معروف است که در سال‌های اخیر برودت هوا در این منطقه در فصل زمستان تا ۶۰ درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.

به گزارش یاندکس، دمای هوا در قطب شمال امسال بسیار بالاتر از سال‌های دیگر بوده و گرم شدن هوای کره زمین، بر هوای این منطقه نیز تاثیر گذاشته است.

در این گزارش گفته شد که به عقیده دانشمندان، آتش سوزی‌های جنگلی در مناطق مجاور قطب شمال در ماه ژوئن جاری منجر به رها شدن بیش از ۵۶ مگاتن گاز دی اکسید کربن شد.

این مهم باعث شده است که هوای منطقه سیبری و نقاط دیگر مجاور قطبی در روسیه بطور میانگین ۱۰ درجه بیشتر از دمای معمولی شود و بسیاری از نقاط یخ زده گرم شده و به باتلاق یا مرداب‌های پهناور تبدیل شده‌اند.

دانشمندان از وضع جدید گرم شدن هوا نگران هستند

در گزارش تارنمای اف. ب گفته شد که بسیاری از دانشمندان نگران این مهم هستند که وضع جدید پیش آمده از شرایط معمول که به آن عادت کرده‌ایم خارج می‌شود.

به عقیده دانشمندان، اکوسیستم محلی یا حتی جامعه بشری در برخی موارد در شرایطی نیست که بتواند با وضعیت جدید مقابله کند و در آن شرایط تغییرات نهایی و گریزناپذیر می‌شود.

رکورد گرمی هوا در مسکو شکست

هوای مسکو در روز‌های اخیر بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد بالاتر از حد میانگین برای این زمان از سال بود.

در روز‌های اخیر برای سومین روز متوالی رکورد هوای مسکو در بیش از ۷۰ سال اخیر شکسته شد.

امروز دمای هوای مسکو به ۳۳.۷ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید و بر اساس پیش بینی هواشناسی روسیه، فردا (جمعه) به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

دمای هوای مسکو در روز‌های تعطیل هفته (شنبه و یکشنبه) به ۳۵ درجه بالای صفر خواهد رسید.

پزشکان به ساکنان مسکو توصیه کرده‌اند که در این روز‌ها تا حد امکان به حفظ سلامتی خود توجه کنند و در ساعات بسیار گرم از خانه خارج نشوند.

در روز‌های اخیر بسیاری از مردم روسیه بویژه ساکنان مسکو و مناطق پیرامون آن برای خنک شدن و گریز از گرما، در برکه‌ها و استخر‌ها شنا می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی