بازدید 103769
مرور روزنامه‌های پنجشنبه سوم تیرماه

شریعتمداری: آقای روحانی! این یکی دیگر فروشی نیست!/چرا برگردند؟ شما بگویید آقای رییسی!/نشانه‌های مثبت از انتقال بهینه قدرت

واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط‌ زیست در جاده نقده، حمله ناکام به سازمان انرژی اتمی، دوازده کشور دنیا متقاضی واکسن ایرانی کرونا، ادامه جنجال بر سر دست‌کاری در جداول بودجه، جلیلی و زاکانی از کابینه رئیسی سهم خواهند برد؟ تدابیر بانک مرکزی برای تأمین ارز کالا‌های اساسی و دیدار دوم رئیس جمهور منتخب با حسن روحانی در پاستور، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 24 June 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز پنجشنبه سوم تیرماه در حالی چاپ و منتشر شد که دومین دیدار رئیس جمهور منتخب و حسن روحانی پس از انتخابات همراه با تیتر‌هایی مثل انتقال آرام، انتقال قدرت و گزارش واقعیت‌ها به دولت جدید در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.
جزئیات پیشروی گسترده طالبان در افغانستان، جان باختن دو خبرنگار محیط زیستی در سانحه واژگونی اتوبوس و سایه امیدواری بر بورس، از مواردی است که در روزنامه‌های امروز مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می کنیم؛

 

نشانه‌های مثبت از انتقال بهینه قدرت

حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی یادداشتی در شماره امروز ایران نوشت: روز گذشـــــته آقـــــای سید ابراهیم رئیسی رئیــــــس‌جمهــــوری منتخب به دیدار آقای روحانی رئیس‌جمهوری فعلی رفت. پیش از این هم بعد از اعلام نتایج انتخابات شاهد بودیم که رئیس جمهوری در همان ساعات ابتدایی با آقای رئیسی دیدار داشت و پس از آن هم مقامات دولتی دیگری، چون آقای جهانگیری و ظریف به دیدار وی رفتند. این اقدامات نشانه‌های خوبی است و این دیدار‌ها و هماهنگی‌ها می‌تواند برای آینده کشور ثمرات مطلوبی داشته باشد. دوره انتقال قدرت در بازه زمانی بین برگزاری انتخابات تا استقرار دولت بعدی هر چند دوره‌ای کوتاه و چند هفته‌ای است، اما از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اداره بهینه این دوره زمانی کوتاه می‌تواند آثاری درازمدت و طولانی برای کشور به‌همراه داشته باشد. اهمیت این موضوع برای کشور ما در شرایط فعلی دو چندان است، چرا که ما هم اکنون درگیر موضوعی، چون مذاکرات وین هستیم که آثاری بسیار طولانی مدت برای کشور به‌همراه خواهد داشت و نیازمند اتخاذ تصمیمات و در پیش گرفتن سیاست‌هایی است که ناظر به چندین سال آینده کشور خواهد بود.


بسیار روشن است که دولت سیزدهم گرایش و نگاهی به مراتب متفاوت از دولت مستقر خواهد داشت. اتفاقاً همین موضوع است که ضرورت ایجاد هماهنگی‌ها و افزایش ارتباطات را در این دوره انتقالی دو چندان می‌کند. چه اینکه کشور احتمالاً بعد از استقرار دولت سیزدهم در حوزه‌هایی با چرخش نگاه مدیریتی مواجه خواهد شد و اگر از هم اکنون این اتفاق بر پایه واقعیت‌های موجود که از طریق اعضای دولت فعلی به مسئولان دولت بعد منتقل می‌شود، شکل بگیرد ما شاهد برخی اقدامات شتابزده و احتمالاً تنش‌آفرین نخواهیم بود. اساساً انتقال قدرت بین دو گروه که دارای گرایش‌های مختلفی هستند و در گذشته نیز رقابت سیاسی بین خود تجربه کرده‌اند پتانسیل قابل توجهی برای ایجاد تنش و اصطکاک دارد. ایجاد رابطه، گفتگو و به اشتراک گذاشتن مستمر و صادقانه اطلاعات در دوره انتقال قدرت می‌تواند بخش زیادی از خطر تنش سیاسی را خنثی کند. طبیعی است که دولت مستقر به‌دلیل طبیعت جایگاهی که در هشت سال داشته دارای بیشترین حد اشراف و تسلط بر اطلاعات و واقعیت‌های موجود کشور است.


از سوی دیگر تیم دولت جدید نیز بر پایه برداشتی که از وضعیت کشور و ضرورت‌های اداره آن دارند در این دوره به تعیین و انتخاب نیرو‌ها و وزرا خواهند پرداخت. وجود ارتباط مستمر و انتقال این واقعیت‌ها به دولت بعدی قطعاً زمینه‌ای روشن‌تر برای رئیس‌جمهوری منتخب جهت انتخاب همکارانش را فراهم می‌کند و باعث می‌گردد تا رئیس جمهوری بعدی با اشراف بهتری نسبت به مسائل، درباره اعضای کابینه خود تصمیم بگیرد.


موضوع مهم دیگر، اما این است که در چنین دوره مهمی، وجود ارتباط مؤثر و مستمر بین اعضای دولت مستقر با دولت بعدی احساسی مثبت و در راستای آرامش به جامعه منتقل خواهد کرد. به‌همین جهت نه تنها اصل تکرار این جلسات دیدار و همفکری لازم است بلکه گزارش دقیق و جامع آن به افکار عمومی هم ضروری به نظر می‌رسد. این در واقع پیامی از سوی دو تیم دولت مستقر و دولت بعدی با دو گرایش متفاوت به جامعه خواهد بود مبنی بر اینکه یک عزم ملی برای گشایش در کار‌ها و اداره بهتر کشور وجود دارد.


بر همین مبنا به‌نظر می‌رسد دیدار‌های آقایان روحانی و رئیسی در این بازه زمانی کمتر از یک ماه و نیم، به مراتب اهمیتی بیشتر نسبت به دیدار‌ها و جلسات آن دو در مقام رؤسای قوای مجریه و قضائیه داشته باشد. ضمن اینکه مورد ضروری دیگر آن است که دیگر اعضای دولت هم به فراخور زمینه فعالیت و مسئولیت خود در این دوره با بخش‌های مرتبط در تیم آقای رئیسی ارتباط بگیرند و اقدام به تبادل مستمر اطلاعات و گزارش واقعیت‌های کشور بکنند. انجام این کار در حقیقت نمودی از وجود یک بلوغ سیاسی در بین اعضا و نزدیکان دولت مستقر و دولت بعدی است که می‌تواند تأثیری مطلوب هم بر کلیت فضای رقابت‌های سیاسی کشور داشته باشد.

 

شریعتمداری: آقای روحانی! این یکی دیگر فروشی نیست!

حسین شریعتمداری مدیرمشئول کیهان در بخشی از یادداشت روز امروز کیهان با عنوان آقای روحانی! این یکی دیگر فروشی نیست! ضمن انتقاد از روحانی نوشت: رئیس‌جمهور محترم در جلسه دیروز دولت فرموده‌اند؛ «اگر بخواهند همین امروز ما می‌توانیم تحریم‌ها را تمام کنیم، نه فردا، همین امروز، همین امروز دوم تیر، برویم همین الان اختیارات را بدهیم به آقای دکتر عراقچی، پا شود برود وین در عرض چند روز توافق را نهایی کند و اعلام شود تحریم‌ها برداشته شده است»!


باید از آقای روحانی پرسید: اولاً؛ مگر طی ۸ سال گذشته، همه نمی‌خواستند تحریم‌ها لغو شود و نتوانستید؟! و ثانیاً قرار است به آقای عراقچی چه اختیاراتی بدهید که تاکنون و طی ۸ سال گذشته نداشته است؟! و این چه اختیاراتی است که اگر جناب دکتر عراقچی داشته باشد ظرف یک روز به تحریم‌ها خاتمه می‌دهد و کاری که جنابعالی طی ۸ سال قادر به انجام آن نبوده‌اید را یک روزه به انجام می‌رساند؟! برای کشف این معما باید دید حریف از ما چه می‌خواهد که اگر به خواسته‌اش تن بدهیم همه تحریم‌ها ظرف یک‌روز لغو خواهد شد؟!


بخوانید و تأسف بخورید!

آمریکا با صراحت و رسماً اعلام کرده است که خواستار توقف صنایع موشکی ایران و کنترل حضور کشورمان در منطقه است. «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری - اول تیرماه- می‌گوید: توافق هسته‌ای با ایران ضروری است، اما برای پرداختن به مسائلی مانند برنامه موشکی این کشور کافی نیست! «آنتونی‌بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در نشستی با کمیته سنا - ۱۸ خرداد- اعلام می‌کند؛ حتی در صورت احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام و بازگشت آمریکا و ایران به تعهدات هسته‌ای خود، بازهم «صدها» تحریم ایالات متحده علیه ایران همچنان باقی خواهد ماند! بلینکن در اظهارات دیگری تاکید می‌کند که برای توافق با ایران، این کشور باید صنایع موشکی خود را متوقف کند و به حضورش در منطقه خاتمه بدهد و. ده‌ها نمونه دیگر از این دست.


خُب به وضوح و بدون کمترین تردید می‌توان فهمید که منظور آقای روحانی از اختیاراتی که می‌تواند ظرف یک‌روز به تحریم‌ها خاتمه بدهد چیست؟! باید به همه خواسته‌های آمریکا بی‌کم و کاست تن بدهیم! صنایع موشکی و دفاعی خود را متوقف کنیم، از حضور در منطقه خودداری کنیم و به لقمه راحتی برای بلعیده شدن از سوی آمریکا تبدیل شویم. مردم مظلوم کشورمان را زیر پای تروریست‌های تکفیری قربانی کنیم! زنان و دخترانمان را - نستجیر بالله به عنوان کنیز - که تصورش هم چندش‌آور و نشانه اوج بی‌غیرتی است، در اختیار داعشی‌ها قرار بدهیم و ... غارت ثروت‌های ملی و به بردگی کشاندن ملت و ... که بماند! آیا اختیارات مورد نظر ایشان که اگر داده شود همه تحریم‌ها یک‌روزه لغو خواهد شد! غیر از این است؟! اگر این نیست، پس چیست؟! آمریکا به صراحت و رسماً و علناً اعلام کرده است که تنها در این صورت تحریم‌ها را لغو می‌کند! باید گفت ملت غیور و جوانان جان‌برکف این کشور نمرده‌اند که جنابعالی در لفافه نسخه فروش ایران و مردم شریف و پاکباخته این مرز و بوم را می‌پیچید! جناب آقای روحانی! این یکی دیگر فروشی نیست!

 


چرا برگردند؟ شما بگویید آقای رییسی!

سیامک رحمانی در بخشی از یادداشت خود با تیتر چرا برگردند؟ شما بگویید آقای رییسی! در شماره امروز اعتماد نوشت: آقای رییسی! گفته‌اید ایرانی‌ها دارایی‌شان را بردارند و به خانه برگردند، چون اینجا امن‌ترین کشور دنیاست. لابد می‌دانید که در سال‌های اخیر بسیاری از ایرانی‌ها داشته و نداشته‌شان را دلار کرده‌اند و دنبال پاسپورتی غیرایرانی و خانه‌ای در فراسوی مرز‌ها هستند. لابد می‌دانید که این سال‌ها، رکورد خرید خانه در ترکیه دست هموطنان ما بوده. سرمایه‌هایی که تبدیل به ارز می‌شوند و از ایران می‌روند تا ما در داخل فقیرتر و ضعیف‌تر شویم. آقای رییسی! آوردن سرمایه به داخل کشور سخت است. می‌خواهد سرمایه‌گذار ایرانی باشد یا خارجی. دیدید که حتی در ماه عسل برجام هم نتوانستیم سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کنیم، چون تحریم‌های سخت اقتصادی اجازه نمی‌داد و بانک‌های بین‌المللی اجازه نمی‌دادند، چون ریسک سرمایه‌گذاری در ایران بالا بود. اگر می‌خواهید سرمایه‌ها بیایند به فکر این باشید که تحریم‌ها برداشته شوند و بانک‌ها با ما کار کنند و آوردن سرمایه به ایران این‌قدر پرخطر نباشد. این‌ها هم با آشتی و زبان نرم و دنیافهم ممکن می‌شود. می‌گویند شما برخلاف ظاهر سخت‌تان دنبال راهگشایی هستید و به عقلا تکیه می‌کنید و از آن‌ها مشورت می‌گیرید.

 

اگر خودتان دنبال آن آرامش و توسعه و پیشرفتی هستید که می‌گویید، اگر واقعا راست است که دل‌تان می‌خواهد مردم رفاه داشته باشند، این‌ها راهش معلوم است و با شعار‌ها و بددلی‌ها و ستیزه‌جویی‌های بعضی تندرو‌ها نمی‌شود. اگر همان‌طور که دوستان‌تان ادعا می‌کنند، به دنبال بستن باز هم بیشتر شبکه‌های ارتباطی باشید و اگر در سودای خودکفایی اقتصادی، چشم به بازمانده محیط‌زیست و آب کشور داشته باشید و اگر در هنر و فرهنگ همانی را دنبال می‌کنید که عوامل ستاد انتخاباتی‌تان آدرس می‌دادند، مقصد جای دیگری است. این‌طوری کدام ایرانی حاضر می‌شود زندگی‌اش را در کشوری آرام و مرفه رها کند و برگردد. اما اگر می‌گویید همه آن رفاه و امید و عدالت برای‌تان مهم است، در اولین قدم ببینید ایرانی‌ها، هموطنان‌تان به دنبال چه از وطن می‌روند. پای حرف دل‌شان بنشینید و برای حل مشکل چاره‌ای بیندیشید. شاید این کار حتی بر بازگرداندن آن‌ها که رفته‌اند اولویت داشته باشد. آقای رییسی! همین حالا که این‌ها را می‌خوانید بسیاری در کلاس‌های زبان و در دفاتر مشاوره حقوقی در رویای رفتن‌اند. شما برای‌شان بگویید که چرا نباید بروند که اگر بمانند چه روز‌هایی انتظارشان را می‌کشد. شما از رویای ایران فردا برای‌شان بگویید. آقای رییسی! راهی که آمده‌ایم ما را به نقطه مطلوبی نرسانده. بار‌ها دارند بسته می‌شوند. شما از نقطه مطلوب بگویید و زندگی را نشان‌مان بدهید. همه بار‌ها را باز می‌کنند و آرام خواهند گرفت. بسیاری از رفته‌ها برخواهند گشت. کیست که زندگی و امید را پس بزند آقای رییسی. اما حالا شمایید که می‌توانید سرنوشت خلقی را بنویسید. برای ما چه در چنته دارید آقای رییسی؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۴۰
آقای شریعتمداری دیگر بس است.حالا دیگر تمام ارکان قدرت در دست امثال شماست. پس لطفاً مدتی ساکت شوید تا ببنیم شما چه بر سر این ملت خواهید آورد. البته ما قبلاً معجزه هزاره سوم شما را دیده ایم. حاصل کارش را هنوز بر گرده خودمان حس می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
ایکاش شریعتمداری فقط میتوانست عفت کلام خودش را حفظ کند !!!؟؟؟

واقعا ادبیات ایشان بی ادبانه و نفرت انگیز و خطر ناک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
کجای سخنان آقای شریعتمداری بی منطق بوده راست میگه اگه اختیاراتی که روحانی میگه همین هابی که شریعتمداری اشاره کرده احمدی‌نژاد هم میتونید تحریمهارابردارد چه بسا اصلأ تحریم نمی شدیم برای نوکر شدن آمریکا هنرنمیخواد
بیسواد بی شناسنامه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
احسنت به حاج حسین شریعتمداری طرفداران دولت غربگدای لیبرال مسلک کدخداپرست و فتنه گر پاسخی جزفحاشی ندارند کانتهایشان آدمو یاد آلبانی نشین ها میندازه.آقای رئیسی نگفت هرضدانقلاب چکمه لیسی پاشه بیاد ایران منظورشون ایرانیان باغیرت هستند ضمنا جناب روزنامه اعتماد!!!!چرا ااز دولت همسو با خودتان نمی پرسید چه بلایی دراین هشت سال سر اقتصاد آوردید که دیگه کسی بهتان اعتماد نمی کند
سید حسین مظلوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
سلام علیکم آدم دلش میسوزه که متأسفانه نه همه افتادیم به جون هم دیگه و داریم تو این مملکت به جای ایجاد آرامش تخم اختلاف را پرورش می دهیم و به جایی که امید بکاریم , متاسفانه بذرکیند و اختلاف رو می کاریم و رواج می‌دهیم یکی مجلس
علی
| United States of America |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
کسایی که از این حرفهای شریعتمداری خوششون نیومده لطف کنن دقیقأ بگن کجای حرف ایشون بی ربطه؟
وقتی آمریکا دقیقأ اعلام میکنه که از ایران چی می‌خواد تا تحریم‌ها رو مثلأ برداره و از این طرف آقای روحانی اعلام میکنه که میتونه تحریم‌ها رو یک روزه برداره، چه معنی میده؟ غیر از اینکه تمام خواسته های امریکا رو بر آورده کنه؟ که بزرگ‌ترینش قدرت دفاعی ایرانه یعنی موشکهای نقطه زن.
ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
معجزه شما لیبرالها که صف مرغ بود کلید دروغی تون هم که بیش تر قفل کرد تا باز کنه در در جیب مردم خب که هم کردید تو بورس صندوق فرهنگیان رو هم که خالی کردید موسسه هاتون خب هم حسابی پول مردم رو دزدی سلطان سکه و قیر و ارض و ......هم که الا برکت الله دیگه جا نیست که بگم پنجاه هزار کتاب میشه خیانتاتون یه تعداد اسکول وطن فروش هم لیبرالها رو باور میکنم .ههم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
مگه برا مملکت و مردم وخلق الله چیزی گذاشتین که مملکت افتاده باشه دست اینا اینقدر مملکت رو اصلاح طلبان به کار دادن که صد سال کار کردن درستش نمیکنه
امیر حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
من نگران حال جناب شریعتمداری هستم که از حالا بعد کسی نیست که باهاش درگیر بشه چون همه خودی هستند .بنظرم باز نشست بشه و توی خونه بمونه بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
نه استاد درست میگه اونای که با دنیامیخواستند خوب بابشند به اینجا رسوندن اینها که از اول دنبال جنگ بودند اگر برجام و سویفت ای اف تی اف حل نشه اینا که سهله .. نمی تونه کاری بکنه اخرین روزهای خوشی به زودی تمام خواهد شد
میلیون ها احسنت به روزنامه اعتماد.
شریعتمداری نمی فهمد یا خود را به نفهمی زده که بسیاری از اظهارنظرهای مسئولان امریکایی برای مخالفان داخلی برجام در امریکا اعم از جمهوری خواهان و لابی صهیونیست و هم مخالفان خارجی آن اعم از اعراب و اسرائیل است....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
ترامپ هم برای افکار عمومی داخل آمریکا پدر مردم ایران را در اورد. سوال واضح اینه که آقای عراقچی چه اختیاراتی میخواهد؟ واضح و روشن بفرمایند ما در خدمتیم. اگر اختیار مذاکره در مورد موشک و..... جواب ما خیر است. والسلام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
13:29
روحانی به کرات گفت که یک کلمه نه به برجام زیاد می کنیم نه کم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
فکر می کنید تمام امتیازهایی که امریکا می خواهد بهش بدن اسرائیل بشه برادر تنی ،موشک انرژی هسته بشه صفر تمام
مراکز علمی تعطیل بشن امریکا با ما دوست می شه و دشمنی نمی کنه خیلی ساده اندیش و ظاهر بین هم وطن عزیز امریکا در پی غارت منابع و ثروت کشور هاست در هیچ شرائطی یک ریال به منافع ما کمک نخواهد کرد مگر اینکه
تله برای شکار باشد اگر اسایش و صلاح مردم و نسل خویش را می خواهید به شکارچی خود کمک نکنید
شریعتمداری ارزش جواب دادن را هم ندارد.
اقای رییسی هم یه مهره است مثل مهره های دیگه... زیاد کاری از دستش بر نمیاد حتی اگه دلش بخواد... حالا رحمتهاتون رو اماده کنید که باید چند ماه دیگه به روحانی نثار کنید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
دقیقاً . به حال و روزی بیافتیم که روحانی رو ارزو کنیم.
سارا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
شما نگران آقای روحانی خودتون باشین اگه این همه سوال از آقای رییسی داشتین ۸سال تمام دهن هاتون بسته بود ومهر به دهن هاتون بود که از رو حانی بپرسین حالا دو روز زبان تون باز شده
فربد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
شریعتمداری راست گفته چیزی ازایران برای فروش نمونده هرچی بود رابه چین وروسیه فروختند رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
بزودی با چراغ دنبال روحانی و طریف و عراقچی خواهید کشت
حسین شریعتمداری کی هست که آدم بخواد مقاله اش رو بخونه؟!..حیف از چشم و وقت و زمان آدم ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
حیف برق و نت
برگردند ایران که پراید و تیبا سوار بشن و ترمزشون نگیره برن ته دره؟
جناب رییسی و مشاورانش باید نهایت دقت و ظرافت لازم را در گماردن افراد به پست های مدیریتی انجام دهند. چون فرصت طلبان و قدرت طلبان زیادی در این دوره انتخابات ، با پیش بینی پیروزی آقای رییسی ایشان را تبلیغ و با ایجاد ستاد و گروه در فضای مجازی و استقبال و حضور در دیدارهای انتخاباتی وی، خودشان را طرفدار و همفکر دولت جدید نشان دادند. در حالی که خیلی از این افراد اصلا اعتقادی به نظام ندارند چه رسید به رییس جمهور آن. لذا کار دولت جدید بسیار خطیر خواهد بود....
مردم خارج رفته سرمایه هاشونو بردارن برگردن ایران ؟ شماها پول مردم داخل ایرانو توی بورس یک لقمه چپش کردین یه آبم روش! مردمو به خاک سیاه نشوندین.. آونوقت از خارج برگردن ایران؟ دیوانه ن؟ ما خودمون که توی این جا داریم زندگی میکنیم داریم در به در دنبال راهی میگردیم که بریم اونوقت خارج رفته ها برگردن!!!!!؟؟!!!!!!!!!!!
!!!
میدونم منتشر نمیکنی ولی اشکالی نداره نکن
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
گشت ارشاد و بکن و نکن و دماغ دراز بعضی ها در خصوصی ترین امور زندگی هم هست که فکر کردن خیلی دل خارج نشین ها براشون تنگ شده
جناب رییسی ما منتظر تحقق وعده های شما برای ایجاد صلح امنیت آرامش و رفاهیم ما مردم از شما هیچ چیز بجز کاهش تنش های داخلی و خارجی نمیخواهیم بخدا کار سختی نیست با دنیا با زبان صلح صحبت کردن بعد آن اتوماتیک کارها خودش درست میشود لطفا این آخرین امید ملت رو نا امید نکنید و اجازه ندهید تندرو های اطرافتان امید ایرانی و ایران رو‌ به ورطه نا بودی بکشند
دست حق پشتتان و علی یارتان باد و دعای هشتاد میلیون ایرانی بدرقه راه و نیت خیرتان انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
اون دنیایی که شما ازش دم می زنید اگه منظورتون آمریکا و اسراییله که دشمن خدا هستند. اونوقت چگونه انتظار دارید خداوند ما را یاری کند وقتی تسلیم حرف زور دشمنان خدا
شده ایم؟ مطمئن باشید سنت خداوند این نیست که با تسلیم شدن در مقابل دشمنانش مردم به رفاه برسند. پس خواهان قدرتمند شدن در مقابل دشمنان خداوند باشید نه تسلیم شدن در مقابل آنها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
دشمنان اصلی خدا چین کمونیست و روسیه می باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
هشتاد میلیون رو خوب اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
مگه گفت تسلیم دشمن بشیم ؟!! گفت مسائل را حل کنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
خدا خودش گفت کی دوسته و کی دشمن ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
همچین میگی دشمن خدا انگار الان صدر اسلامه وپیامبر داره کفار را به دین دعوت میکنه! بابا جمع کنید این بساط لودگی ومسخره بازیتون را .خدا هم تو کار شما مانده حالا هی دشمن دشمن کنید ...
آقای شریعتمداری آقای روحانی در چهارسال اول توانست بخش زیادی از تحریم ها را بردارد نگوئید در 8 سال نتوانستید. آن که باعث شد دوباره ترامپ نامرد ازبرجام خارج شده و دوباره تحریم ها را احیا کند تحریک شما وهمفکران شما بود . یکی از دوستان نزدیک شما که شش سال تمام با تمام توان برجام را نافرجام و خیانت به نظام وکشورمی دانست حالا با انتخاب رئیس جمهورجدید قسم جلاله یاد می کند که ما واصولگرایان هیچ وقت مخالف برجام نبودیم . کاملا مشخص است اگر این گره کور به دست امثال شماها باز شود چقدر میمون ومبارک است واگر به دست دولت فعلی باز شود نحس و زیانبار است. آقای شریعتمداری اگر وجدان و انصاف داری ودلت برای این مردم و این کشور می تپد ودر دولت آینده هم همین مقالات را بنویس وسرسختانه از اجرای برجام مخالفت کن . اگرنه در پیشگاه خدا وملت توبه کن که مردم را به این روز گرفتارکردید.والله خیرالحاکمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
بخش زیادی از تحریم ها برداشته شد !!! حالت خوبه ؟
سمیه
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
واقعا حال خوبه دقیقا کدوم تحریم ها برداشته شد خوابی یا خودت رو به خواب زدی یه نگاه به قیمت دلار بکن تا برق از سرت بپره بعد این حرف را بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
ناشناس ۱۳:۴۷ واقعا فراموش کردید که در اواخر دوره احمدی‌نژاد، توانایی فروش نفت هم نداشتیم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
این شریعتمداری خودش را پاشنه آشیل نظام میدونه جمع کن بابا این افکار وقلم زنی پوسیده ات را آبروی ر وزنامه ها را بردی ....
ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
چی میگی کجا بودی تا حالا خواب بودی کجا بخش زیادی برداشته شد .برداشته شد که ملت بره تو صف مرغ و تخم نرغ
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
!پس ساندرو و سراتو و ۲۰۰۸ از کجا امدند؟
!تحریم برداشته نشد؟
سلام آقای روحانی کاری بهکسی نداشته باش ترا خدا همین امروز کار تحریم را تمام کن آقایون خودشان حقوق کلان می گیرن کار شکنی می کنند ما پدرمان در امد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
اگه میتونست که برداشته بود و حالا این دم آخری شیرین زبونی نمی نمیکرد
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
باشه به خاطره تو یکی که هم شده همین الان تحریم ها
روبرمیدارهشت سال خواب بود الان بیدار میشه تحریم‌ها رو ور میدارن
من خیلی سخت بتونم از دولت مردان یا حتی خبرنگاران و روزنامه نگاران اعتماد کنم ولی با اقای شریعتمدار هم نظرم.. میخوام بدونم اقای روحانی اگ تو میتونستی واقعا یکروزه تحریم و مشکلت و با دولت امریکا حل کنی تو این 8 سال مسکردی.این نشون دهنده اینه که شما خودتون نمیخواستید تحریما برداشته بشه.. نصبت به افکار و حرف خودتون.. یا این نشون میده تو این 8 سال بیکفایتی کاملی داشتید...
و دوره ریس جمهوریت هیچ بدرد مردم نخوردید حالا که برکنار شدی.. واقعا؟؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
هم نظر بودن با شریعتمداری برای باطل بودن نظروعقیده ات کافیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
منظور روحانی اینه که اگر اختیارش دستم بود نه این که مجبور باشم طبق خواست مجلس ودیگران عمل کنم .روحانی اگر اجازه داشت با اوباما وترامپ هم ملاقات می کرد اما می دانست نمی گذارند وهزاران توهین وتهمت به او می زنند .
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
مجلس که توی بیست دقیقه برجام را تایید کرد چی میگیدشما دیگه نیار
آقای شریعتمداری اگر قبلاً در خصوص دریای خزر و قرارداد با چین هم هشدار می دادید کار به اینجاها کشیده نمی شد چرا آنجا سکوت کردید !!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
تو دریای خزر حق شما به اندازه مرز خاکی شماست مگر در زمان شوروی بیش ازاین بود یه سند و مدرک بیار نشان بده بالاتر از استارا می تونستی بری عوامانه حرف زدن حرف عوامه اگه عوامی و بی اطلاع برو مطالعه کن یاد بگیر یا بپرس
روحانی حیا کن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
شما اگه از روحانی بدت میاد وتحمل خوندن نظر موافاش رو نداری برو سایت الف اونجا فقط کامنت هم نظرای تو رو منتشر می کنه .
رئیس جمهور شدن رئیسی یک حسن دارد و آن اینکه ائمه جمعه بویژه علم الهدی برای مدتی استراحت می کنند
جناب حسین شریعتمداری
سلام علیکم
اخه لغوتحریمها،بااین چیزهایی که امریکادرقبالش میخواهد،به چه دردی میخورد،انهم نه همه تحریمها،امریکاقصدش خلع سلاح ایران وبعدهم حمله است.
یکباراونجوری که شماهامیگفتیدمذاکره شد،این هم نتیجه اش،لطفا سکوت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
حقا که دید سیاسی شما ما را کشته است یا خواهد کشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
دید سیاسی یعنی سرپوش گذاشتن بر نیات پلید دشمن عزت ابروی نسل ایرانی و همه انسانهای مظلوم
سیاهپوستان افریقا چقدر در رفا و اسایشند بیاید کمی دشمن خود شناسید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
کاش عقل عربای دور وبرمون داشتیم منافع ملی برای عده ای منافع میلی است رای کشورها جهت عضویت غیر دایم شورای امنیت 1 بود یعنی فقط خودش یعنی سوریه عراق هم به ما رای ندادن پیامبر با مشرکان صلح کرد شما لابد بالاتر از او هستید اینکه گلو پاره میکنید برا اسراییل و امریکا کمک به انها میکنید اسراییل خودش رو مظلوم جلوه میکنه امریکا هم با ایران هراسی حالشو میبلره تو هم کمکشون میکنی دیپلماسی باید بر اساس منافع ملی باشه
شریعتمداری دندون روجیگر بذار چهل روز دیگه تمام مدیریت کشور ازخرد وکلان تحت امر اقلیت مورد نایید شما درمیاد برید فکر کنید مشکلات بیکاری ومجرد مردن و دروغ گفتن ورانت و آقازادگی وتعاطی خطایا را چگونه حل میکنید امسال مردم همه امور را به شما سپرده اند تادیگر گردن کسی نیندازید بسم الله
آقای شریعتمداری مردم ایران هنوز نمی دانند سهمشان از دریای خزر چقدر است مردم ایران حتی یک بند از قراداد ۲۵ساله با چین را نمی دانند مردم ایران هنوز نمی دانند چه مقدار دلار در کشورهای منطقه هزینه می شود و مردم ایران خیلی چیزها را نمی دانند چون شما اینگونه می خواهید چرا یکبار در مورد این موضوع ها عریضه نمی نویسی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
روسها با قزاقستان و اذربایجان توافق دو جانبه کردند و به حقشان قانع شدن ولی ایرانیان طبق معمول زیاده خواهی می کنن روسیه به 17 درصد قانع شده ایرانیها می گن ما باید 20 درصد بگیریم یعنی انتظار دارن تا سواحل باکو مال ایران بشه شما ملت و دولت تان خوب به هم می این ایران بین پنج کشور کمترین ساحل را داره مازندران یه نقطه کوچکی از خزره ایرانیها انتظار دارن بهش گفته بشه دریای مازندران شما معلومه بالاتر از استارا نمی تونی بری این حرفهای جاهلانه در مورد خزر چیه واقعا کی ایران 50 درصد خزر بهش تعلق داشته زمان شوروی هم ایران نمی تونست از نورعلی بالاتر بره اخه چرا روی حرف پوچ اینقدر اصرار دارید
اقای شریعتمداری شما رو به هر چه که اعتقاد دارید خواهش میکنم برای دنبال کردن اهداف سیاسی خود داعش رو انقدر بزرک نکنید . حتی گفتن این حرفها هم خجالت دا ه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
شما غربزده ها باید خجالت بکشید که درامنیت کامل زیر باد کلر خوابیدی و اظهارفضل میکنی وگروهی مثل داعش خونخواربه نظر ت نمیان چون امنیت داری
کامنت های غربزده ها رو می‌خوانم دنیایی از بی منطقی را مشاهده میکنم
درود بر رئیسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
فعلا که همین به زعم جنابعالی غربزده ها ۵۱ درصد یعنی اکثریت جامعه هستند،از عقلی که خداوند داده استفاده کنی بد نیست!!
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
خود تو تنها چیزی که ازش بهره نبردی عقل و منطق هست فرزندم... برو مشقهات رو بنویس...
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
شما 10 درصدی ساندیس خور راحت باشید فعلا
آقای شريعتمداری واقعاچه فکری میکنید مردم حالیشون نیست بابانزدیک شصت درصدرائ ندادن کجای کاری بیسواد
اگر الله نظر ی کند و جهشی فکری در مسئولین تراز
اول بوجود آید ، مبنی بر اینکه وصل کردن رسالت دینی محسوب میشود ونه فصل کردن .آنوقت
ممکن است تحولی مثبت برای ایران باشد.
کافیست سه دولت اصلاهات فقط برگردن بزندگی قبلی خود واموالی که دستشان به یعما رفته پس بدهند خانهایی که داشتن کجا بود خیلی از مشگلات درست میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
تو را بخدا برو اول طرز نوشتن اصلاحات رو یاد بگیر بعد اظهار وجود کن.خوب نیست حرف های صاحبان زر و زور رو
غرغره کنی برو یه کم سوادت رو بالا ببر تا مسخره ات نکنند
اینها همگی یکی هستن،فقط مردم این وسط سرکارن،هیچی خوب تر نمیشه که بدتر وبدترم میشه...به قول یک بزرگواری توی همین کامنت ها که گفته بود رحمت هاتون را آماده کنید برا چندماه دیگه که نثار روحانی کنید؟!
من نمیدونم شریعتمداری بعد روحانی میخاد به کی گیر بده چرا هیچ کس جوابش را نمیدهد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
حرف حسابی جواب نداره خجالت
خائنان به وطن دوباره به حرف درآمدند اما آقای رئیسی ما به شما رای دادیم و از شما کشوری با قدرت نظامی مطمئن و مقتدر و امن میخواهیم مثل کشورهای اروپایی و آمریکا که انواع و اقسام سلاح ها و موشکهای پیشرفته دارند آن وقت هست که باعث رفاه مردم میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
من فکر کنم مخصوصا این رو نوشتی که منفی جمع کنی یا کلا برای خنده بود... ولی خیلی اگه جدی نوشتی که خیلی بیچاره بودی و خبر نداشتی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
خیلی نادری
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
اقای رییسی ماهم به شمارای دادیم ازتون توقع داریم کشورروبه جایگاهی برسونیدکه مثل سایرکشورها درامنیت ورفاه باشیم مگه کشورهای دیگه موشک وهزارکوفت وزهرماردیگه ندارن وفقط مختص کشورماست؟بیکاری،فساد،فقر داره بیدادمیکنه هرکی رانت وپارتی داره این وضعیت براش ایده ال وخوبه،200تاکشوردیگه هم تودنیاهست بیشترشونم تجهیزات نظامی وموشکیشون ازمابهتره ،چرانمیتونیم مثل اوناباشیم وراحت بابقیه کشورهاارتباط وتعامل داشته باشیم،علت چیه؟چرانمیتونیم؟تمام دنیادارن اشتباه میکنن؟یاماتافته جدابافته هستیم؟حلالش نمیکنم اون دنیااگه انگ وطن فروشی وبیغیرتی
وهراونچه که لایق خودشه بخوادبده ،فقط یه سواله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
فکر کنم به یک روانپزشک فوق تخصصی احتیاج داری تو یه نفر
خدایا همانطور که دوره روحانی به اتمام رسید
دوره اتمام کار شریعتمداری را هم برسان
در حالی که کرونا و معیشت مردم را عصبانی کرده آقای شریعتمداری سنگ کاسبان تحریم را به سینه میزن
لطفاً حسن چهل روزکاری به کارمون نداشته باش تا ببینیم ابراهیم چکار میکنید
اقای شریعت مداری اقای ترامپ 3بار فرصت سه ماهه به جمهوری اسلامی داد تا اینا برند مذاکره کنند به یک توافق جدید برسند رییس جمهور بدبخت که کاره ای نیست شما کاسه کوزه ها را سر رییس جمهور میشکنی این یکی که دیگه خودی نگاه کنیم ببینیم این چیکار میکنه رییس جمهور اخرین نفری هست که از مذاکره باخبر میشه فدای شک ماهت بشم اینجا ایرانه

تابی جان میدونم که خودت میخونی
با وجودیکه روحانی در مدت رئیس جمهوری مملکت را به فنا داد همه ملت هم از او ناراضی اند اما به این حسین شریعتمداری می ارزد مسوول کیهان انتقاد بکن اما عفت کلام داشته باش معذب باش
پ
دوستان ما هم وطن هستیم من غصه ی شما را برای ایران و ایرانی درک میکنم ولی مگه شما تاریخ نخوندید ببینید آمریکا و انگلیس با ما چه کردند؟ مصدق که آمریکا دوست بود ولی فقط دنبال ملی کردن صنعت نفت بود آمریکایی ها علیه او کودتا کردند دوستان کاری به شریعت مداری ندارم با شما ایرانی غیور هستم واقعا تضمینی هست بعد از این که سلاحمان را به دشمن بدیم ایرانی باقی بماند ؟ اگه امضا بایدن تضمین است بسم الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
شما که دم از اسلام وحکومت اسلامیتون می زنید وگوش فلک را کر کردید ، موشک به چه کارتکن میاد؟ چرا اینقدر دنبال جنگ و سلاحید؟ چدا مثل ادم زندگی نمی کنید؟ چرا ملت را فدای بوالهوسی های احمقانه جنگ وسیاست کثیف خود برتر بینی می کنید؟ چرا ما نباید مثل همه دنیا ارامش داشته باشیم ؟ کل دنیا را هم به تصرف در بیارید آخرش جاتون یک متر قبر ویک متر کفن نصیب میشه ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
روسها بودند که عهدنامه های گلستان و ترکمانچای که بواسطه انها اراضی ایران از بین رفت را تحمیل کردند و نه امریکاییها

روسها بودند که غایله آاذربایجان و کردستان را راه انداختند و تهران را اشغال کردند
روسها در جنگ ایران و عراق به صدام کمک کردند
روسها قطعنامه های سازمان ملل را امضا کردند
روسها در سوریه بعد از بهره کشی از ایران . ما را دارند از انجا اخراج میکنند
روسها بدلیل نفت تحریم شده ایران و ونزویلا با هماهنگی وهابیون ال سعود بازار را قبضه کردندو این دو کشور را به خاک سیاه نشاندند
روسها همسایه بغل به بغل ما هستند که سابقه تجاوز و چپاول علیه ایران را دارند
الان هم روسها نمیخواهند ایران ثبات داشته باشد چون ثبات ایران منافع انها را بخطر میندازد
برای همین بر روی تنش دایمی ایران و غرب حساب باز کرده اند
خدایا الان که دیگه درمورد 1400سال پیش حرف نمی‌زنیم
که بضیا نمیفهمن داعش و وحشیگریهاش جنایآت و تجاوز و ... تخیل ما نیست حقیقت زشت ووحشتناکیه که باید باور کنیم مقابله کنیم تا سرمانیاد همین بغل گوشمون اتفاق افتاده و خود آمریکاییها اعتراف کردن داعش رو ب وجود اوردن همه می‌دونن اونا و اسرائیل و بعضی کشورها سلاح هسته ای دارن حمله شیمیایی هیرؤشیما و جنایات دیگه و سربازهاشون رو نه برای دفاع بلکه برای غارت ب کشورهای دیگه می‌فرستن دانشمندان مارو هم حتی ترور کردن مگر از اونا ب کسی خیر رسیده هرچی بوده فقط شر بؤده
محض رضای خدایی که هست و حامی درستکآران و پاكان هست بیداربشین دست از امید ب آمریکا و هم پیمانانش بردارید واینقدر ب جای متهم کردن ونفرت از اونها به‍ دلسؤزان كشور توهین نکنید
ب امید روزهای خوب برای همه آدم‌های خوب
ب امید معرفت بصیرت بیداری
اله‍ی آمین ب برکت صلوات
آقای شریعتمداری... صدها کشور جهان و دهها کشور پیشرفته جهان و در حال توسعه جهان که تحت تحریم نیستند آیا همه شان دختران و زنانشان به کنیزی داعش رفتند؟ آ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
می خوان یجوری طرفداران توافق رو آدمای بی غیرتی جلوه بدن از این اراجیف می بافن
نیروی نظامی با این همه ادعا و هارت و پورت که حریف داعش نشه همون بهتر که نباشه اصلا
حالا با موشک یا بی موشک
خودتان هم میدانید آمریکا چه می خواهد
آقایون خوشخیال فکر می‌کنند آمریکا می‌خواهد به ایران کمک کند درصورتیکه از اول انقلاب باایران دشمنی میکندخواسته های آمریکا یکی دوتا نیست اگرقبول کنی موشک درست نکنی یعنی چنان ضعیف شوی که هر کاری گفت انجام دهی متل زمان شاه میگفت باید به اسرائیل کمک کنی ومیکرد هواپیماهای ایران را میفرستاد فلسطینی‌ها آ می‌کشتند وووو
شریعتمداری بسته دیگه.دیگه کاسه صبر همه رو سر اوردی رو حانی تو ۴ سال اول برجام رو داشت به سرانجام خوب می رساند که ترامپ احمق اومد. یعنی خودت نمی دونی که ۸سال نبود .؟ توهم لنگه ترامپ ی بی تدبیری
در پاسخ به آقای سیامک رحمانی باید گفت تو هم مانند حسن روحانی فکر میکنی اگر ایرانیان در حال حاضر در حال رفتن از ایران هستند این آشی است که حسن روحانی با خیانت خود و عملآ تعطیل کردن کشور و دور کردن مردم از آن حس وطن پرستی بود شما و امثال دیدگاههای شما کشور را طی ۸ سال به این روز کشاندند و مصیبت فعلی را به گردن آحاد مردم نیندازید
دلارهای رانتی رو دولت مستاصل شما داد دست ی عده ادم دزد بردن ترکیه خانه خریدن. بنا بود ارز4200تومنی درد مردم رو درمان کنه چپق بعضیا رو چاق کرد. تورم وبی ترزشی پول باعث خروج دلار وثروت از مملکت میشه که نتیجه بی تدبیری دولت نحص بود.
ای‌کاش‌یک‌روزی‌این‌مملکت‌ازدست‌شما‌وامثال‌نجات‌پیدا‌کنه‌اقای‌شریعتمدار‌ ....
اقای شریعتمداری تو راجب به من که مردم هستم نظر نده ...
آقای شریعتمداری آن موقعی که آقای احمدی نژاد دودستی دریای خزر را به روسیه ودیگر کشورهای حوزه دریای خزر بخشید وبرای ونزو ئلاییها در ونزوئلا با پول کشور مان بانک زد و پول هنگفتی به آنها بخشید وحقوقهای نجومی را درسال ۸۹ تصویب کرد واختلاسهای فراوان دیگر انجام داد کجا بودید ؟حالا بماند دزدی دوران شهرداری واستانداری در اردبیل وآخرین دزدیموقع رفتن از رئیس جمهوری ودزدی چهار معاون اولش ،
حالا وای به حال آقای رئیسی اگر مثل شما فکر کند .
بله اقای شریعتی عزیز این خاسته تازه نیست واصلاح طلبها سال‌هاهست دونبال میکندکه هرگزموفق نشدندونخواهندشد دلاورمردان عرصه نبرد مردانه ایستاداندونقلابیون شجاع هم بیدارهستند
فشار اقتصادی قدرت تفکر رو از ادم میگیره شکم گشنه ادم رو مجاب میکنه هرچیزی رو بفروشها برا خلاص شدن این قابل درک هست ..هرچند من خودم مخالف توافق به هر قیمتی هستم و معتقدم روحانی یه ادم دروغ گو کذاب ریاکار و نادان هست ...خودبرتربینه به هر قیمتی
خدایا چرا شریعت مداری ساکت نمبشه
چقدرخوش ذوق وبدخیالند !!! آنانی که فکر می کنند امریکا تا تمام داشته های مارا توسط ایادی خودبه مصادره در نیآورد چیزی به ما می دهد ویا تحریمها رابر می دارد ، انانی که زلفشان را به زلف امریکا گره زده اند یا در خیال خامند ، ویا ازگول خوردگان بینوایی هستند که کف دست باز خود را به طرف او گرفته اند . امریکا مارا چون لیبی ، سوریه ، عراق میخواهد ولا غیر مردم عزیز ایران اگر ازاین خواب غفلت بیدار نشوند با چکمه دشمن برا ی آخرین بار و از بین رفتن بیدار خواهند شد.
کاملا روشن است * کاسبان تحریم *
سلام علیکم آقای شریعتمداری, بر مدار شریعت حرف بزنید , واقعا در همین ۲ کلمه آقای روحانی این همه نتیجه خوابیده بود, چندین کتاب را از چندکلمه آقای روحانی استخراج کردید چقدر بی تقو آیی می خواهد که انسان برای شخصی مثل آقای روحانی رئیس‌جمهور این مملکت این حرف‌ها را بزند کسی که یک عمر برای این مملکت زحمت کشیده . متاسفانه فعلاً ترامپ را به خود واگذاشته‌ایم و به خودمان چسبیده ایم
کشور قوی مثل ایران. که امریکا دیگه جرات تو گفتن نداره دیگه در حدی نیست به ما دستور بده این همه شهید دادیم ومقاومت که آزاد باشیم ورو پای خودمون بایستیم برررررجام چیزی جز ضرر وعقب افتادن کشور نیست اگه منافقین وخائنین داخلی بزارن همه چی درست میشه
اولین کاری که رئیس جمهور منتخب باید بکنه اینکه که این شریتعمداری رو برداره
اکثر کسانی که به روحانی رأی داده بودن نا امید از دولت وی چون دروغها و وعدهای او را باور کرده بودن با انتخابات لج کرده و در این دوره شرکت نکردند .. لطفاً کمی بصیرت
کاش ایشون میرفتن واسه مذاکره چون ماشالله همه فن حریف هستن
۳۰ درصدی ها دست از سر مردم بردارید
نه آمریکا بده و روسیه وچین خوبند براملت وآمریکا خوبه برااقازاده امثال شریعتمدار
در 42 سال انقلاب 32 سال اصلاح طلبان فدرت را در دست داشتند الان هم برجام را عمل کردیم طبق برجام میبایست تحریم ها بر داشته شود و نشد نمیدانم در این لحظات اخر اصلاح طلبان چه را باید بدهیم که تحریم برداشته نشده درباره بر داشته نشود حلا اگر شریعتمداری مطلب خلاف میگوید شما بفرمایید چه را بدهیم که تحریمها ی بداشته نشده دو باره ازما بخواهند که چیز دیگری بدهیم امریکا غارت گر است زیاده طلب است سیری نا پذیر است مردم ازاده را دوست ندارد قدرت طلب بی انصاف است خون ملتها را در شیشه میکند
شریعتمداری همیشه چوب لای چرخ دولت می گذاردوچون خودش ازموقعیت ورانت برخوردارهست ازحال مردم خبرندارد!
آخه اگه تحریم ها برداشته بشه یه سری از آقایان و آقازاده ها ی گردن کلفت چه جوری پول به جیب بزنن.... پس هر جوری هست باید برجام رو ناکام بذارن...
آقای شریعتمداری داعش پوشیدن پیراهن آستین کوتاه را ممنوع نداشتن ریش را مذموم نداشتن حجاب را منفور دیدن تلویزیون را کفر وخیلی چیزهای دیگر که شما بهتر می دانید خلاصه داعش یعنی طالبان که برایشان در وزارت خارجه فرش قرمز پهن می کنند
آقای شریعتمداری با احتساب چهار میلیون رای سفید وسی و یک میلیونی که اصلا شرکت نکردند مجموعا سی و پنج میلیون نفر از پنجاه و نه میلیون نفر نه گفتند این مشکل این جامعه است
اینایی که میان در دفاع از شریعتمداری صحبت میکنن بگن چقدر پول بابت هر کامنت میگیرن و اینکه این پولو چطور خرج نون زن و بچشون میکنن
آقای شریعتمداری نشان داده آدم مطلعی است بنده خدا نظر خودشو گفت و درست هم‌فرمایش کردند
برای حکومت ایران که خودش را مردمی می‌داند شرکت نکردن بیش از ۵۱ درصد از مردم و نزدیک به ۴ میلیون رای باطله در انتخابات ریاست جمهوری بی‌سابقه است. دو سال پیش نیز شاهد مشارکت ۴۲ درصدی در انتخابات مجلس یازدهم بودیم و رکوردی که در تاریخ انتخابات مجلس برجا گذاشت
آمریکا تا ناموس ما (وطنمان ) را از مانگیرد دست بر دار نیست پس باید هوشیارانه برخورد کنیم نه عاجزانه و منفعل . ...... در جواب آقای سیامک رحمانی در روزنامه اعتماد باید تذکر داده شود ، آ ن سرمایه دارانی که اموال ملت را با دوز و کلک و رانت و هزار راه غیر قانونی دیگر از کشور بیرون برده ودر کشور بیگانه سرمایه گذاری کرده‌اند هیچ وقت دوباره برنمیگردند ( خاوری ها و امثالهم )پس نگرانشان نباش در ضمن تعدادی از هم وطنان که علمی وشایسته بودند به خاطر خود نگر بودن مدیران و روءسای جمهور و افرادشان بوده که همه امکانات ملی را برای خود و دار ودسته شان میخواستند و به افراد شایسته نیم‌نگاهی هم نمیکردند که اگر این رویه ادامه داشته باشد نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان از مسئولین جدید میخواهیم برای یک بار هم شده کار را به افراد شایسته و علاقه مند به مملکت بسپارند که ملت از این وضع دشوار رهایی یابند، به افراد خارج از ایران امیدی نیست .با امید به خدا و یاری مردم مشکلات حل شود
لغو ترحیم ها یا تعلیق تحریم ها . اگر خارج کردن پول از ایران برای سرمایه گراری در خارج باشه خوبه ، ولی می برن اونجا خونه وزندگی داشته باشن یا دانشجو فرستادن ، یا یکی مثل خاوری پول ملت را برده یا اون قاضی که کشته شد، باید به فکر راه حلی در داخل باشیم و روی لغو تحریم ها تمرکز نکنیم چون سراب هست وامکانش وجود نداره ، روحانی هم کاری نتوانست انجام بده نه در داخل ودر خارج . امریکا سر اون کلاه گزاشت البته نظیر ش در مورد محمد رضا شاه ، صدام ، ....
آقای شریعتمداری کاملا درست گفتن چون آن اختیاراتی که عراقچی می خود داشته باشد یعنی تسلیم مطلق در مقابل آمریکا اما نمی فهمند که سرهنگ قذافی همین کار را کرد حالا کشورش شده جولنگاه داعش و نیروهای ترکیه و دیگر کشورهای متجاوز پس کسانی که باور ندارند معلوم است که قطب نما را گم کرده اند همانطور که روحانی قطب نمایش را گم کرده است
بنام لااله الا الله که هرچی هست مال اوست و تقدیر سرنوشت هر امتی در دست اوست سلام به خدمت شماها عرض می کنم آقای رئیسی در سخترین امتحان قرار گرفت خدا بر اونظارت دارد باسختی های فراوان و پاپیچی فراوان مواجه خواهد شد و مردم در دوره ریاست ایشان از همه چیز ناامید می شوند ولی ایشان رضایت مردم بر مقامات ترجیح می دهد واز مانعی که در راه او گذاشته شود عبور می کند وبه یاری ملت می شتابد و کسی که ملت از او راضی شود خدا از رازی میشود پرچمی در دست می گیرد مایه اطمینان است و فتنه بزرگ باعوامل ان نمایان می شود بزودی رخ می دهد
لطفاً شما بشینید سر جاتون بزارید مذاکره انجام بشود فکر کنم وضع مالی شما خوب هست یک شب با شکم خالی خوابیدی بعد قدر مردم فقیر می دانید مردم آرزو میوه گوشت دارن
شما لیبرالها اگر دستتان بود که تا حالا رگ مردم را مانند امیر کبیر خیلی وقته میزدید هر چند که تا حالا هم در این کار ناموفق نبوده آید . در دولت جناب رئیسی هم دارید دنبال جای پا برای نفوذ و خیانت میگردید و برای فرار از مجازات خیانت هایتان دست پیش کشیده آید که پس نیوفتید .مگه جناب شریعتمداری حرف ناحق زده که برآشفته اید۸سال مذاکره کردید چه کردید ؟؟
یکی به این آقای شریعتمداری بگه به ایرانیا توهین نکنه، ۸ سال برا این انقلاب همین مردم همه جنگیدن و نداشتن به ناموسشون هتک حرمتی بشه، بعد از این هم تا مردم هستن کسی نمیتونه به ناموسشون چپ نگاه کنه، ما رو با مردم بی غیرت کشورهای همسایه که برا منافعشون کشوراشون رو نابود کردن مقایسه نکنه که مجبوریم بخاطرشون این وضعیت رو داشته باشیم و ازشون فحش و ناسزا هم بشنویم
من نمیدانم‌ آقای شریعتمداری واقعا می فهمد چه دارد می گوید یا اینکه نمی فهمد چه دارد می گوید یعنی این آقا این عقل کل واقعا نمی داند آقای روحانی و یا عراقچی کاره ای نیست ؟ ایا ایشان از تاریخ پند و اندرز نگرفتند آیا ندیدند همه کشورهایی را که در کار کشورهای دیگر دخالت کر ده اند آیا جز ناکامی ثمره دیگری داشته اند نگاهی کنیم به دخالت فرانسه در الجزایر. انگلیس در هند آخرش چه شد همه با کلی خسارت و تلفات از کشور رفتند حال رسید به دخالت های ایران در منطقه طرف خودش داشت در دریا غرق میشد بعد می خواست رفیق خودش را نجات دهد بله اگر دکتر روحانی قدرت داشت نه ادمایی چون شریعتمداری و امثال اینها که کشور را به نابودی کشاندن ودر نهایت پوست کلفتی کم هم نمی آورند وجود داشت نه تحریم داشتیم نه بدبختی داشتیم نه با کسی دعوا داشتیم نه ۱۵۰۰ کشته بخاطر گرانی بنزین داشتیم کشور پیشرفته ای بودیم همانند ژاپن ولی وقتی کشور دست مشتی آدم کم خرد بیفتتد عاقبت همین میشود که داریم. می بینیم آیا حماقت اینها تمام شدنی هست یا خیر ..... تا می توانند به حماقت خود ادامه دهند ..... مرگ بر همه اجنبی پرست ها وطن فروش ها و خون خواران تاریخ
خدایی غرب شرق شمال جنوبمان این همه امنیت نه طالبانی نه داعشی نه بن سلمانی نه دشمنی هیچ اصلا ما موشک برای چی می خواهیم خدا این چهل روز دیگر وهم به خیر کنه
جناب شریعتمداری حضرتعالی زمانی که کشور را سپردند دست چین کجا بودی؟ زمانیکه دریای مازندران تقدیم روسیه شد چی؟ اونموقع رفته بودی رو سایلنت؟!
اینای که دارین نگه دارین جون به لباشان نکنین که برن باقیش پیشکش
شریعتی مغز متفکر و بی بدیل در جامعه کوردلان،
اون اختیارات که آقای رییس جمهور منظورشونه احتیاج به دیپلمات های وزارت خارجه نداره .میشه روی یه کاغذ نوشت وداد دست یه پیک موتوری ببره پست کنه برای کاخ سفید.ببخشیدچهارسال مذاکره و بگو وبخند باکری و..... برای چی بود؟ مردم را....فرض نکنید .
لیاقتتون همون روحانی و امثال روحانی، شما شعور اینو ندارید که دشمن شما چین و روسیه است یا آمریکا همون بهتر برید همون پشت کوهی که ازش اومدید، شما یه ناخن گندیده شریعتمداری هم نمی شید.
با این افق تیره، خدا داند وبس کین مملکت خراب چون خواهد شد!!!!
تاحالاش که هرچی پوتین گفته همون بوده.ازاین به بعدش هم همونه.رییس جمهورش فرق نمیکنه.اصولگراباشه یااصلاح طلب یا هرچیزدیگه.فقط ژست هامتفاوته.سروجانِ دولت فدای پوتین ...
صفحه اول روزنامه کیهان بعد از تثبیت دولت جدید
مملکت گل است! بلبل است! سنبل است! ............... علی برکت ا...
به نظر من آقای شریعتمداری توهم زده
تمام کشور های دنیا به خوشی با هم زندگی می کنند هیچ کس بهشون کاری نداره بجز ایران و یمن افغانستان یک کم اون مخ را بکار بنداز آنچه به سر ایران آمده حاصل اعمال افرادی چون شماست شما اگر دلتان بحال این مردم سوخته فقط مردم را بحال خودشان رها کنید داعش زاییده رفتار هم نوعان شماست ....
یکی نیست به این شریعتمداری ابله بگه . آخه مگه شهر هرت بوده که حداکثر 100 هزار تا جنگجوی شپشوی داعشی بتوانند بیایند ایران را اشغال کنند ؟

تف سربالا میندازی ؟؟ یعنی ارتش و سپاه و بسیج و 80 میلیون مردم غیور ایران کشک بودند که داعش بتواند از این کارها بکند ؟؟ صدام هم نتوانست عمو !!!!

نه عزیز دل . شماها یک دکان 4 نبش باز کردید . و هزینه های میلیار دلاری بی حساب و کتاب را حیف و میل کردید و به هیچکس هم پاسخگو نبوده و نیستید .

عمق راهبردی شما در سوریه . به نفع روسهای خیانت کار شده است که جای پای خودشان را در سواحل مدیترانه و در جوار اروپا برای همیشه محکم کرده اند .

نمیدانم چرا سخنان پراودا گونه آقای شریعتمداری . همیشه همسو با منافع روسها و چینی های کمونیست است !!!
سلام آقاي شريعتمداري خسته نباشي چقدر دشمن نا آگاه و جاهل سياسي و بي بصيرت و سرمايدار بي درد ازهمه چيز ( دين - مردم و....) داري خدا قوت
من باورم اینه که آمریکا قابل اعتماد نیست ولی ضرر امثال شریعتمداری بی منطق که مرزهای بی ادبی رو درنوردیده از آمریکا بیشتر نباشه کمتر نیست
شب دراز هست و قلندر بیدار
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی