بازدید 7976
۲

کنسرو ماهی گران‌تر می‌شود؟

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت:گمانه زنی هایی در خصوص افزایش قیمت کنسروماهی شده است اما به نظر نمی رسد قیمت این کالا از قیمت فعلی آن یعنی حدود ۲۹ هزار تومان بیشتر شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 23 June 2021

به گزارش «تابناک»، عیسی گلشاهی در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا قیمت کنسروماهی افزایش می یابد یا خیر،گفت؟ گمانه زنی هایی در خصوص افزایش قیمت کنسرو ماهی شده است ولی آن چیزی که در فروشگاه ها شاهد آن هستیم فروش کنسرو ماهی ارزان تر از قیمت های درج شده بر روی قوطی است.

وی ادامه داد: قیمت درج شده بر روی قوطی کنسروماهی ۱۸۰گرمی با روغن گیاهی ۲۹هزار و ۵۰۰تومان است که در فروشگاه های زنجیره ای کمتر از ۲۵هزارتومان به فروش می رسد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران اضافه کرد:اگر قرار باشد قیمت کنسرو ماهی افزایش یابد به نظر می رسد در درجه اول فاصله تخفیف ها با قیمت درج شده بر روی قوطی ها کم شود و اگر این افزایش قیمت کافی نباشد قیمت های جت پرینت شده بر روی قوطی افزایش می یابد. که البته به نظر نمی رسد قیمت این کالا از حدود ۲۹هزارتومان بیشتر شود.

به گفته وی اگر نرخ ارز کاهش یابد هزینه های واردات کم می شود و قیمت ها افزایشی نخواهد شد.

گلشاهی در پاسخ به اینکه هر قوطی کنسرو ماهی با قیمت ۲۹هزارتومان هم در شرایط فعلی برای مصرف کنندگان گران است و همین امر منجر به حذف آن از سبد غذایی برخی از خانواده شده است و آیا قرار نیست قیمت ها کاهش یابد، گفت: این موضوع فقط در مورد کنسرو ماهی نیست و بسیاری از اقلام با افزایش قیمت همراه شده اند. از طرفی اینکه باید کنسرو ماهی به دلیل ارزش غذایی فراوان با قیمت های مناسبت تر به دست مردم برسد درست است اما به دلیل افزایش هزینه های مرتبط با تامین ملزومات اولیه تولید، امکان این نیست که با قیمت های کمتر در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

وی در پایان افزود: تولید کننده ها تمایل دارند قیمت محصولاتشان به گونه ای باشد که تعداد بیشتری از آنها به فروش برود. بنابراین تولیدکنندگان طرفدار افزایش قیمت نیستند. اما شرایط اقتصادی چاره ای جز افزایش قیمت نمی گذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
کنسرو ماهی ارزش غدای ندارد اینقدر روغن داخل کنسرو ماهی می ریزند که وزنش ببرن بالا
به امید روزی که قیمت یک قوطی کنسرو تن ماهی به اندازه قیمت پراید شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر