بازدید 5435

کرزی: آمریکا در افغانستان شکست خورد

رئیس جمهوری پیشین افغانستان در سخنرانی اخیرش گفت که آمریکابا ادعای مبارزه با افراط گرایی و ایجاد ثبات به به این کشور آمد اما پس از حدود 20 سال در هر دو مورد شکست خورد.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ 22 June 2021

به گزارش تابناک به نقل از نورنیوز، حامد کرزای در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس ، چند هفته قبل از ترک آخرین نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان و پایان دادن به جنگ برای همیشه گفت که افراط گرایی در افغانستان اکنون در بالاترین سطح خود قرار دارد .

وی افزود: نیروهای نظامی 20 سال پیش با هدف روشن مبارزه با افراط گرایی و ایجاد ثبات به افغانستان آمددند اما افراط گرایی امروز در بالاترین سطح قرار دارد و آنها شکست خورده اند.

کرزای گفت که میراث آنها یک ملت جنگ زده ،بی آبرویی و یک فاجعه تمام عیار است.

رئیس جمهوری پیشین افغانستان که در طول 13 سال حکومت خود با آمریکا رابطه متضادی داشت خواستار ترک نیروهای آمریکایی و ناتو شد و گفت افغان ها در پشت میل طاقت فرسای صلح متحد هستند و اکنون باید مسئولیت آینده خود را بپذیرند.

وی افزود: ما بدون حضور نظامی آنها وضعیت بهتری خواهیم داشت. من فکر می کنم ما باید از کشور خود دفاع کنیم و به زندگی خود نگاه کنیم. ما نمی خواهیم با این بدبختی و خشم که با آن روبرو هستیم به زندگی ادامه دهیم.

کرزای گفت: کمپین ارتش آمریکا و ناتو علیه افراط گرایی یا تروریسم نبود ، این مبارزات بیشتر علیه روستاها و امیدهای افغانستان بود. قرار دادن مردم افغانستان در زندان ها ، ایجاد زندان در کشور خودمان و بمباران همه روستاها که این بسیار اشتباه بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست