بازدید 7551

یک شهر و ۲ روستای کردستان ثبت ملی شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در سال ۱۳۹۹ آرمرده را بەعنوان شهر ملی شالبافی، کاکو بەعنوان روستای ملی گلیم بافی و دیوزناو بە عنوان روستای ملی ارغوان بافی ثبت کردیم.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 12 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، یعقوب گویلیان در مراسمی بە مناسبت هفتە صنایع دستی در کردستان اظهار کرد: هنرمندان صنایع دستی کردستان یکی از بخش‌های دخیل در تثبیت جایگاه صنعت گردشگری و صنایع‌دستی استان هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تقدیر از تمامی هنرمندان و صنعتگران کردستانی که با کمترین امکانات توانسته‌اند در سطح ملی و بین‌المللی نشانە‌های افتخار آمیز برای استان به ارمغان بیاورند، عنوان کرد: ارتقای کیفیت محصولات، عرضه متناسب با بازار مصرف، رقابتی بودن، نوآوری و اشتغال‌زایی در عرصه صنایع‌دستی استان می‌بایست بیش از پیش تقویت شود و مد نظر صنعتگران باشد.

وی گفت: با همت معاونت صنایع دستی استان و کشور و تلاش همه هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی، توانستیم در سال ۱۳۹۹ آرمرده را بە عنوان شهر ملی شالبافی، کاکو بە عنوان روستای ملی گلیم بافی و دیوزناو بە عنوان روستای ملی ارغوان بافی ثبت کنیم که جا دارد از همه کسانی که به نحوی در این حوزه تلاش و همکاری داشتند به نحوی قدردانی شود.

گویلیان به مشکلات موجود بر سر راه تولید و عرضه صنایع‌دستی استان اشاره و افزود: رفع مشکلات این حوزه به ‌منظور حمایت از صنعتگران استان با همکاری مسئولان ذی‌ربط استانی و کشوری و تلاش و پیگیری صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی‌ استان میسر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل