بازدید 11082

نرخ اجاره خانه‌های کم‌متراژ در تهران

در حالی به فصل اجاره نزدیک می‌شویم که به دلیل افزایش قیمت اجاره، بسیاری از مستاجران ناچار به تغییر خانه‌های خود به متراژ پایین‌تر شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ 10 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، در حالی به فصل اجاره نزدیک می‌شویم که به دلیل افزایش قیمت اجاره، بسیاری از مستاجران ناچار به تغییر خانه‌های خود به متراژ پایین‌تر شده‌اند.

 گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از موجران، دیگر تمایلی به دادن رهن کامل ملک خود ندارند و ترجیح می‌دهند اجاره به جای رهن دریافت کنند؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، موجران تاکید بر رهن واحدهای مسکونی خود داشتند. دلیل این موضوع به نظر می‌رسد روند نزولی شاخص بورس و زیان سهامداران بوده است.

اما بررسی قیمت‌ها در میان خانه‌های کم‌متراژ در مناطق مختلف تهران حاکی از آن است که یک خانه ۵۰ متری با عمر ۱۹ سال ساخت در محله تهران‌نو، چایچی، ۱۰۰ میلیون تومان رهن و ۳ میلیون تومان اجاره گذاشته شده است.

همچنین در محله هروی، خیابان مکران‌جنوبی برای یک واحد آپارتمان ۵۰ متری با دو سال ساخت، ۴۰۰ میلیون تومان رهن و ۱۵۰ میلیون تومان اجاره دریافت می‌شود.

در همین حال، در محله بلوار ابوذر، پل ششم، برای یک خانه ۵۰ متری با ۱۵ سال ساخت ۱۶۰ میلیون تومان رهن داده شده است. همچنین در محله سبلان شمالی، ۱۴متری، برای یک خانه ۵۰ متری با ۵ سال ساخت ۱۷۰ میلیون تومان رهن دریافت شده است.

بنا به این گزارش، بررسی قیمت‌ها در محله مجیدیه‌جنوبی، خیابان کرمان بیانگر آن است که یک خانه ۵۰ متری ۴ سال ساخت، ۱۲۰ میلیون تومان رهن و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اجاره داده شده است.

آدرس  متراژ عمر بنا (سال)

قیمت اجاره
(تومان)

قیمت ودیعه (تومان)
محله تهران نو، میدان چایچی ۵۰ ۱۹  ۳.۰۰۰.۰۰۰  ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰
محله هروی، خیابان مکران جنوبی  ۵۰  ۲  ۱.۵۰۰.۰۰۰  ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
محله بلوار ابوذر، پل ششم  ۵۰  ۱۵  ۰  ۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰
محله سبلان شمالی، ۱۴ متری  ۵۰   ۵  ۰  ۱۷۰.۰۰۰.۰۰۰
محله مجیدیه جنوبی، خیابان کرمان  ۵۰   ۴  ۲.۷۰۰.۰۰۰  ۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰
محله نارمک، میدان ۷۳ ۵۰  ۲۰  ۳.۵۰۰.۰۰۰  ۴۰.۰۰۰.۰۰۰
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر