بازدید 20682

گزارش تخلفات کرونایی امتحانات نهایی دانش آموزان

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری، توضیحاتی پیرامون رعایت پروتکل‌ها ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 08 June 2021

به گزارش «تابناک»، محسن فرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در مجموع می‌توان به آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری، نمره قبولی داد.

وی ضمن اشاره به نواقصی که در رعایت پروتکل‌ها وجود داشت، افزود: حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار دانش آموز پایه نهم و ۶۴۶ هزار دانش آموز پایه دوازدهم در ۷۵۰۱ حوزه امتحانی در ۳۰ هزار مدرسه حضور داشتند.

فرهادی با اشاره به بیش از ۲۰ هزار و ۲۹۳ مورد بازرسی ناظران بهداشتی از حوزه‌های امتحانی پایه نهم، گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۳۸۹ مورد بازرسی نیز از حوزه‌های امتحانی پایه دوازدهم صورت گرفته است.

وی افزود: آنچه در این بازرسی‌ها مشاهده شد، این بود که پروتکل‌ها در حدود ۹۹.۵ درصد رعایت شده بود. به طوری که زدن ماسک به میزان ۹۹ درصد در بین دانش آموزان مشاهده شده است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به رعایت فاصله گذاری در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تنها جای گلایه در موضوع پروتکل‌ها، میزان رعایت فاصله گذاری بود که ۹۵ درصد گزارش شده است.

فرهادی توضیح داد: این ۵ درصد که رعایت نشده ناشی از تجمع والدین در مقابل حوزه‌های امتحانی بوده و یا اینکه خود دانش آموزان در خروج از محل برگزاری امتحانات، تجمع داشته‌اند که گزارش‌های آنها به ما رسیده است.

وی به دو شهرستان درود در استان لرستان و نی ریز در استان فارس اشاره کرد و گفت: بیشترین تجمعات در حوزه‌های امتحانی این دو شهرستان گزارش شده است.

فرهادی با عنوان این مطلب که چیدمان صندلی‌ها خوب بوده است، ادامه داد: فاصله دو متری تقریباً رعایت شده بود و اغلب حوزه‌های امتحانی تهویه داشته‌اند.

وی همچنین به میزان رعایت گندزدایی سطوح و سرویس‌های بهداشتی مدارس اشاره کرد و افزود: در مدارس پایه نهم ۹۴ درصد و پایه دوازدهم نیز ۹۵ درصد بوده است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به همکاری خوب دوستان آموزش و پرورش با همکاران ما، می‌توانیم نمره قبولی به برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم بدهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان