بازدید 6404
۲

فلسفه شورای حل اختلاف، سازش بین طرفین است

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران گفت: اهداف سند تحول قوه قضاییه بر گسترش و توسعه فرهنگ صلح و سازش تاکید دارد و از شعب انتظار داریم تا در زمینه سازش بیش از پیش فعال باشند.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ 03 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، غلامرضا مهدوی رئیس شورای حل اختلاف استان اظهار کرد: شریعت اسلام، توصیه به صلح و سازش کرده و فرهنگ غنی مردم کشور ما نیز آن را می‌پذیرد بر همین اساس فلسفه تأسیس شورای حل اختلاف، ایجاد سازش بین طرفین است.

وی با تشریح قانون جدید شورای حل اختلاف که در مرحله تصویب قرار دارد، گفت: در آینده پرونده‌هایی که به شعب شورا ارجاع می‌شود؛ اعم از منقول و غیرمنقول بالاتفاق سازشی خواهد بود و ما هیچ‌گونه پرونده رأیی نخواهیم داشت.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران خاطر نشان کرد: اهداف سند تحول قوه قضاییه بر گسترش و توسعه فرهنگ صلح و سازش تاکید دارد و از شعب انتظار داریم تا در زمینه سازش بیش از پیش فعال باشند.

در پایان، مهدوی از اعضاء و دبیران دو شعبه ۲۵۱ و ۲۷۳ مجتمع شهید باکری با اعطاء لوح و هدایایی تقدیر به عمل آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
شورای حل اختلاف صلاحیت رسیدگی به "جرم" (غیر از جرایم مالی) را ندارد. رسیدگی به جرم نباید وابسته به شاکی خصوصی باشد. اصولا جنبه خصوصی جرم به غیر از جرایم مالی غیر قابل جبران است. برخی جرایم مالی هم غیر قابل جبران هستند مانند از بین بردن درخت.
سلام
اون وقت سالی 2 میلیون پرونده که شورا مختومه می کرد رو چیکار خواهید کرد؟نهایتا 100 هزار پرونده منجر به سازش بشه بقیش رو مجدد باید بفرستید دادگاه ها با سالی 15 میلیون پرونده!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست