بازدید 6135

«میک والاس»: باید از خروج آمریکا از عراق حمایت کنیم

نماینده پارلمان اتحادیه اروپا در پیامی توییتری نوشت که اگر اتحادیه اروپا به دنبال صلح در خاورمیانه است باید از خروج آمریکا از عراق حمایت کند.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۳ 02 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی در توییتر بر ضرورت خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق تاکید کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «اگر اتحادیه اروپا به صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه علاقه‌مند است باید از خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق حمایت کند».

والاس در ادامه نوشت: «آمریکا به اندازه کافی ویرانی ایجاد کرده و اگر احترام به تصمیم دموکراتیک پارلمان عراق برای خروج از این کشور را رد کند، هیچ کاری برای صلح انجام نداده است».

این نماینده اروپایی پیشتر نیز از وابستگی اتحادیه اروپا به آمریکا انتقاد کرد بود.

وی در پیامی توییتری نوشته بود: «به نظر می‌رسد که سطح تبعیت اتحادیه اروپا از امپریالسیم آمریکا به سطح جدیدی رسیده که نشانگر عدم استقلال، عدم قدرت و عدم رهبری در موسسات اتحادیه اروپاست. تلاش‌ها توسط آمریکا برای افزایش شکاف میان اتحادیه اروپا با چین و روسیه، تنها تلاشی برای منزوی کردن روسیه و چین نبوده بلکه تلاشی توسط آمریکاست تا اتحادیه اروپا را بیشتر وابسته آمریکا کنید و متاسفانه، اتحادیه اروپای ضعیف در این (دام) افتاده است».

این نماینده اروپایی چند روز پیش نیز از رویکرد دوگانه اتحادیه اروپا در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

وی در پیامی در توییتر نوشت: «بمباران غیرنظامیان و زیرساخت‌های غزه توسط اسرائیل به سطح جنایت جنگی رسیده است و جهان تا کنون این اقدام اسرائیل را محکوم نکرده است. این موضوع معیار‌های دوگانه اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد. چه زمانی ما درباره واقعیت نسل کشی مردم فلسطین توسط اسرائیل صحبت خواهیم کرد؟»

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری که تا بامداد روز جمعه دو هفته پیش در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان