بازدید 4882

لاوروف: برای گفتگو با آمریکا هیچ خط قرمزی نداریم

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد گفتگوی میان روسای جمهور آمریکا و روسیه هیچ خط قرمزی نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۵۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵ 01 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی خبری گفت: طرف روس در دیدار آتی میان رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور آمریکا آماده است تا درباره هر مساله‌ای از جمله حقوق بشر گفتگو کند.

بر این اساس، لاوروف گفت: «ما آماده گفتگو هستیم و در این زمینه هیچ خط قرمزی نداریم. ما درباره هر چیزی که مناسب باشد بحث خواهیم کرد و آماده پاسخ دادن به سوالات طرف آمریکایی هستیم.»

وزیر خارجه روسیه افزود: «درباره حقوق بشر نیز چنین است. آماده ایم درباره حقوق بشر و هر مساله دیگری گفتگو کنیم مادامی که در چارچوب اسناد حاصل از فکر جمعی باشد. این موضوع منحصرا بر پایه قانون بین المللی خواهد بود.»

لاوروف تاکید کرد روسیه نمی‌پذیرد تحت کنترل نظمی جهانی قرار گیرد که کشور‌های غربی دنباله رو آمریکا آن را رقم زده باشند.

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد: «البته ما آماده ایم درباره هر چیزی سخن بگوییم از جمله مشکلاتی که در آمریکا وجود دارد. مثلا ما با دقت پیگیر اذیت و آزار کسانی هستیم که متهم به ناآرامی ششم ژانویه هستند. بسیاری از چیز‌هایی که ما به آن توجه داریم از جمله از جهت حقوق بشر، حق مخالفت و حفاظت از منافع مخالفان.»

گفتنی است سخنان جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا که گفته بود در دیدار با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، او را برای رعایت حقوق بشر زیر فشار خواهد گذاشت با واکنش تند دو مقام ارشد روسیه روبه‌رو شده است. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز روز دوشنبه گفت آمریکا منتظر باشد که در روز‌های آتی «پیام‌های ناخوشایندی» از مسکو دریافت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار