بازار سرمایه از ارکان انتقال نقدینگی به تولید پایدار

زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری بازار سرمایه را از ارکان مهم و جدی انتقال نقدینگی به تولید پایدار، اشتغال زا و مولد خواند.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 31 May 2021

به گزارش بورس تابناک، علیرضا زاکانی پس از ضبط برنامه تبلیغاتی اش که قرار است در رادیو فرهنگ پخش شود، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهم‌ترین راهکارتان برای کنترل و هدایت نقدینگی به سمت تولید مولد چیست؟ افزود: بازار سرمایه از ارکان جدی انتقال نقدینگی به سمت تولید مولد است، اما متاسفانه نوع برخورد غلط دولت کنونی با موضوع بورس و متضرر کردن ده‌ها میلیون نفر موجب شد که امکان بهره گیری از سرمایه‌های اجتماعی را از دست بدهیم.

وی گفت: به مردم قول می‌دهم که مدافع آن‌ها در موضوع بازار سرمایه باشم و زمینه را فراهم کنم که در ضمن آموزش صحیح از هرگونه سودجویی جلوگیری شود و مردم نقدینگی شان را به سمت بازار سرمایه سوق دهند.

زاکانی افزود: در سال ۹۸ در بورس افراد حقیقی بالای هزار میلیارد تومان نداشتند، اما ابتدای سال ۹۹ با بحران ایجاد شده در بورس شاهد بودیم که برخی حقوقی‌ها شرایط جدی پیدا کردند و ۱۷ نفر در ابتدای سال ۹۹ را داریم که بالای هزار میلیارد از بورس، امکاناتی را کسب کردند.

وی گفت: دولت من خود را مکلف می‌داند که با سیاست گذاری دقیق و با ثبات، شرایطی را فراهم کند که این پول سیلاب و نقدینگی گسترده‌ای که در جامعه است به سمت بورس سوق پیدا کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت من تلاش می‌کند که با اصلاح دقیق بودجه ریزی، پول خود و اداره خود را از تورم در نیاورد و با صرفه جویی و دقت توجه خود را معطوف به جهش تولید کند.

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره برنامه هایش برای ارتقاء وضع تولید گفت: دولت کنونی با بی کفایتی اش، تورم را بر مردم تحمیل کرد تا از این طریق بتواند با خالی کردن جیب مردم، خود را اداره کند.

وی با اشاره به اینکه دولت و بانک‌ها خود را رقیب تولید می‌بینند، گفت: اداره دولت را با پرخرجی و بر مدار برداشتن پول از جیب مردم برنامه ریزی کرده اند حتما باید این رویکرد تغییر کند.

وی گفت: ما در ۵۰ سال اخیر تنها کشوری هستیم که تورم دو رقمی داشتیم و جزو پنج کشوری هستیم که تورم بالای ۲۵ درصد داریم و با دقت در تنظیم مناسبات این امکان هست که تورم را بتوانیم تا ۲۰ درصد کاهش دهیم و تلاش کنیم که بانک‌ها و بخش‌های حقوقی در کشور و خود دولت را مسئولیت پذیر کنیم تا دست از رقابت با ملت بردارند و از طریق سیاست‌های دقیق پولی بانکی بتوانیم رونق تولید را ایجاد کنیم و ارزش پول ملی را مجددا به جامعه برگردانیم.

اقتصاد در خدمت فرهنگ و فرهنگ، مقوم اقتصاد است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما فرهنگ را مقوم اقتصاد می‌دانیم و حتما باید اقتصاد در خدمت فرهنگ باشد و هزینه‌های فرهنگ را پرداخت کند.

علیرضا زاکانی بعد از ضبط برنامه تبلیغاتی اش که قرار است در رادیو فرهنگ پخش شود، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چقدر مشکلات کنونی فرهنگ را ناشی از مشکلات اقتصادی می‌دانید؟ افزود: جمهوری اسلامی ایران نگاهش متناظر با خدا، جهان و جامعه است و قطعا نگاه ما با توسعه غربی تفاوت دارد لذا جامعه غرب بر پایه اقتصاد و جامعه ایران اسلامی باید بر پایه فرهنگ رشد و نمو پیدا کند لذا اولویت همیشگی غرب، اقتصاد است، اما اولویت همیشگی در ایران باید فرهنگ باشد.

وی گفت: فرهنگ منشا تحول در عرصه اقتصاد است و امروز اقتصاد دانش بنیان ۷۰ درصد رشد خود را مدیون و مرهون آموزش می‌داند و از نظر ما فرهنگ، مقوم اقتصاد است.

زاکانی افزود: فرهنگ کار و تلاش و کوشش، خودباوری، میدان داری، در صحنه بودن و کالای ایرانی مصرف کردن موجب بارور شدن اقتصاد می‌شود و قطعا باید اقتصاد در خدمت فرهنگ باشد و هزینه‌های فرهنگ را پرداخت کند.

وی گفت: تعلیم و تربیت سودآورترین سرمایه گذاری است که نقش دولت در این بخش باید بسیار برجسته باشد لذا این ارتباط دو سویه میان فرهنگ و اقتصاد می‌تواند امکان خوبی برای رشد کشور فراهم کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که رادیو چقدر موفق بوده است که برنامه‌های انتخاباتی تان را به مردم معرفی کند؟ افزود: امسال صدا و سیما برنامه‌های اثربخشی را در نظر گرفته است که من بیشترین بهره را برای رساندن برنامه هایم از این طریق خواهم برد و از همه تلاشگران این عرصه ممنونم.

 

منبع: بازار

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار