شاخص کل چه روندی را طی خواهد کرد؟

شاخص کل چند روزی است که روند صعودی را طی می کند و این روند صعودی امروز با فشار فروش اندکی فروکش کرد. در روزهای آینده شاخص کل چه روندی را طی خواهد کرد؟
کد خبر: ۱۰۵۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ 31 May 2021

به گزارش بورس تابناک، شاخص کل امروز را در ادامه جو مثبتی که در کل بازار از چند روز پیش آغاز کرده بود و تا دیروز هم به اوج خود رسید، مثبت آغاز کرد. خیلی زود دامنه این خوش بینی به بیشتر بازار سرایت کرد و تا ۲۴ هزار واحد شاخص کل رشد کرد یعنی کمی بیشتر از ۲ درصد، اما در ادامه با فروکش کردن هیجانات بازار کمی عقب نشست تا با احتیاط بیشتری گام‌های احتمالی پیش رو را به روز‌های آتی موکول کند.

در نتیجه شاخص کل در پایان بازار با رشد حدودا ۱۸ هزار واحدی که معادل ۱.۵ درصد مثبت بود، بسته شد. این در حالی بود که ارزش معاملات خرد بازار به رقم ۵ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به میانگین چند هفته اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار بود و این همان چیزی است که بازار برای رشد نیاز دارد. در پایان بازار امروز ۲۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل | شاخص کل چه روندی را طی خواهد کرد؟
 
 

نمودار شاخص کل در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که این روز‌ها برای بازار از چند جهت روز‌های بسیار حساسی است. اول اینکه شاخص به محدوده خط روند نزولی در نمودار قیمت رسیده است این مقاومت جدی برای بازار است، اما نکته مثبت این است که متناظر خط روند نزولی در نمودار قیمت، خط روند نزولی در اندیکاتور RSI شکسته شده است و این می‌تواند سیگنال پیش رو برای شکست خط روند در نمودار قیمت باشد. نکته دیگر رسیدن نمودار قیمت به منحنی میانگین وزنی ۴۰ روزه است که برای شاخص مقاومت مهمی محسوب می‌شود، اما در صورت شکست آن روند پیش روی شاخص کل تا محدوده ۱.۳۳ میلیون واحد بر روی فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر باز می‌شود.

با توجه به رسیدن شاخص کل به خط روند نزولی و واکنش اولیه احتیاطی آن به این محدوده انتظار می‌رود که فردا شاخص کل منفی شود، اما بسیار مهم است که در روز‌های پیش رو تا پایان هفته شاخص کل دوباره به خط روند نزولی حمله کند. در هر صورت محدوده حمایتی قیمت بر روی ۱.۰۵ میلیون واحد قرار دارد و این در حالی است که شاخص شانس رسیدن به ۱.۳ میلیون واحد را در کوتاه مدت دارد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل | شاخص کل چه روندی را طی خواهد کرد؟
 
 

شاخص کل در تایم فریم ۱ ساعتی جزئیات بیشتری از روند شکل گرفته اخیر را در کوتاه مدت نشان می‌دهد. محدوده ۱.۱۵ میلیون واحد و ۱.۱۳ میلیون واحد حمایت‌های کوتاه مدتی شاخص کل است که اگر حفظ شود امیدواری به روند صعودی شکل گرفته را افزایش می‌دهد.

 

منبع: نبض بورس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر