بازدید 16046

مراکز مجاز استخراج رمزارز خاموش می‌شوند

به منظور تامین برق مشترکان و کمک به جلوگیری از بروز خاموشی، مراکز استخراج رمز ارز در ساعات اوج مصرف برق از امروز شنبه اول خرداد خاموش می شوند.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 22 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، هم اکنون مصرف برق مراکز استخراج رمزارز که به صورت مجاز فعالیت می کنند به ۳۰۰ مگاوات می‌رسد که طبق اعلام مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق- برق این میزان به منظور حفظ تعادل و پایداری شبکه برق، قطع می شود.

وی با اشاره به این که براساس بارهای شناسایی شده و براوردهای صورت گرفته، در مجموع ۲۰۰۰ مگاوات برق برای استخراج رمز ارز در کشور مصرف می شود، یاداور شد: متاسفانه ۱۲۰۰ مگاوات از این میزان به صورت غیرقانونی مصرف می شود که با هماهنگی های صورت گرفته در حال شناسایی این تعداد هستیم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه مصارف غیرقانونی باعث ایجاد نوسان در شبکه برق می شوند، با تقدیر از فعالانی که به صورت مجاز اقدام به این امر می کنند، تصریح کرد: این فعالیت‌ها می تواند باعث سوختن وسایل برقی هموطنان شود یا حتی خاموشی‌هایی را به دنبال داشته باشد.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: هموطنان به منظور حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی ها و افت ولتاژ در شبکه برق که آسیب آن به خود مردم می رسد، می توانند هرگونه فعالیت غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از شبکه برق را از طریق مراجعه به سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat به اطلاع برسانند.

وی یاداور شد: در این سایت بخشی جداگانه برای معرفی مراکز یا افرادی که به صورت غیرمجاز به استخراج رمزارز می پردازند، وجود دارد که مردم می توانند از طریق مراجعه به این بخش، حتی شماره شبا بانکی خود را جهت دریافت پاداش معرفی مرکز غیرمجاز، اعلام کنند.

وی اظهار کرد: پرداخت پاداش به افرادی که به افشای مراکز استخراج رمزارز اقدام می کنند، پس از بررسی و تایید صحت گزارش ارائه شده، انجام می شود.

وی با بیان اینکه از مشترکان خانگی که از دستگاه ماینر و تجهیزات مربوطه برای استخراج رمز ارز در منزل استفاده می کنند درخواست میکنیم که سریعتر نسبت خاموش کردن آن اقدام کنند، تصریح کرد: در صورت عدم قطع و شناسایی، علاوه بر ضبط تجهیزات تا تعیین تکلیف نهایی، برق منزل این دسته از مشترکان متخلف نیز قطع خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۸
مگر نگقتن کلا استخراج رمز ارز ممنوعه؟!! مجاز چه سیقه ایه؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
مجاز یعنی واسته به خودشان( مسئولین و حاکمان) است و درامدها به جیب خودشان میرود. و برق با نرخ خانگی برایشان محاسبه می شود. البته اگر پول برق بدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
واسه منو شما ممنوعه!!!!
صیغه خودشون مهم نیست داداش .
صیغه چینی دیگه ...
فقط شعار میدین و هیچ اتفاقی نمیفته ما هر روز وسط گرما قطعی برق داریم مثل همه وعده های گذشته هیچ اقدامی صورت نمیگیره چون یه سری ها منافغ خوبی دارن از مسایل مثل کشتی های صید ترال که هر بار میشنویم از کشور بیرون انداخته شدن ولی باز سر جاشونن تو این کشور فقط ظاهرا نظامیا کارشونو درست انجام میدن والا تا الام مرزهامونم به تاراج رفته بود
کشوری که بیشتر نیروگاههای آن با آب کار میکند و مملکتی که مشکل کم آبی دارد برق برای مزرعه بیت کوین و یا صادر کننده برق میشود جای تاسف دارد برای تدبیر مسوولین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
عزیز جان ۹۰ درصد نیروگاههای ایران حرارتی هستند و بیش از ۹۰ هزار مگاوات تولید برق داریم .. حال برای ۳۰۰ مگاوات تو هچل افتادن .. واقعا که ؟؟...
چرا در کشوری که انرژی خورشیدی هست روی انرژی پاک سرمایه گذاری نمیشه تا به مصرف برسه برای کلی آدم هم اشتغال ایجاد میشه
شنبه؛ ۸ خرداد برق رفته. یادت رفت خاموش کنی....مشدی...این چه وضعیه آخه
هاها ها ها ها ها حالا که تمام رمز ارز ها سقوط وحشتناکی کردن استخراج کنندگان تصمیم گرفتن فعالیتشونو کمتر کنن به دو دلیل اول اینکه به نوعی باعث بشن به خاطر کمبود استخراج قیمت بره بالا و از طرفی براشون نمیصرفه بعد از این طرف اومدن منتشو دارن سر ما میذارن که به خاطر مردم و برای اینکه مردم به مشکل کمبود برق نخورن رمز ارز استخراج نمیکنیم...
واقعا شما ها چی می‌زنید ! کلا پرتو پلا و متناقض
مراکز مجاز استخراج رمزعرض !!! ؟؟؟
وزارتخانه ای که مدعی است ۹۰ هزار مگاوات برق تولید میکند ؟؟؟ برای ۳۰۰ مگاوات وامانده شده .. ععععجججببب؟؟؟
مثل شکار ترال است برای چینی ها مجاز و برای ایرانی ها غیر مجاز است ! در کشور خودت نیز تبعیض است
این بابا دل چینیا کوچیکه.نکنین این کار رو.بیاین برق خونه ما رو ببرین.وطن فروشای عزیزمم.
علی برکت الله
خیلی ممنون که به صورت مجاز برق ما رو قطع میکنید. واقعا دست مریزاد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست