بازدید 3978

چرا باید از مشاور کسب و کار کمک بگیریم؟

در این مقاله سعی داریم شما را با مشاور کسب و کار و کاری که انجام می دهد آشنا کنیم و توضیح دهیم چرا همه ی کسب و کار ها به کمک های یک مشاور کسب و کار نیاز دارند. در انتهای مقاله نیز راهکاری برای گرفتن مشاوره کسب و کار رایگان به شما پیشنهاد می کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ 17 May 2021

چرا باید از مشاور کسب و کار کمک بگیریم؟

مشاور کسب و کار چه کمکی به کسب و کار ما می کند؟

فرقی نمیکند که چقدر برای رشد و توسعه کسب و کار خود تلاش می کنید. بالاخره روزی خواهد رسید که به کمک یک مشاور کسب و کار نیاز خواهید داشت. مشاور کسب و کار در زمینه های برنامه ریزی، استراتژی و حل مشکلات کسب و کار می توانند به شما کمک کند. همچنین می تواند با آموزش و راهنمایی مدیران ارشد و میانی سازمان شما،‌ کمک کند در صنعت خاص خود پیروز شوید.

در این مقاله سعی داریم شما را با مشاور کسب و کار و کاری که انجام می دهد آشنا کنیم و توضیح دهیم چرا همه ی کسب و کار ها به کمک های یک مشاور کسب و کار نیاز دارند. در انتهای مقاله نیز راهکاری برای گرفتن مشاوره کسب و کار رایگان به شما پیشنهاد می کنیم.

چه خدماتی توسط مشاوران کسب و کار ارائه می شود؟

مشاوران حرفه ای کسب و کار بواسطه تخصص هایی که در زمینه های مختلف دارند می توانند در تمامی ابعاد به کسب و کار ها کمک کنند. فرقی نمی کند که شما در چه صنعت و حوزه ای فعالیت می کنید. یک مشاور کسب و کار برای حل مشکلات کسب و کار شما راهکارهای عملی ارائه می کند. و با توصیه ها و راهنمایی های او می توانید جنبه های مختلف کسب و کارتان بهتر مدیریت کنید. یک مشاور حرفه ای در ابتدای همکاری کسب و کار شما را آنالیز کرده مشکلات را تشخیص میدهد. سپس با در نظر داشتن اولویت ها و توان اجرایی کسب و کار راهکارهایی طراحی و ارائه می کند تا بتوانید به اهداف کسب و کار خود دست یابید.

پس یک مشاور کسب و کار دقیقا چه کمکی به کسب و کار ما میکند؟

یک مشاور کسب و کار در حوزه های مختلف کسب و کار تخصص دارد. با استفاده از تخصص و تجربه خود مشکلات کسب و کار شما را تشخیص می دهد. و به شما کمک می کند تغییرات لازم را ایجاد کنید. همچنین می توانید از مشاور خود بخواهید آموزش مدیران و کارمندان را بر عهده بگیرد. و یا کارهای سخت و ناراحت کننده ای مثل تعدیل نیروهایی که کمک چندانی به پیشرفت کسب و کار نمی کنند را انجام دهد. اگر کسب و کار شما در سالهای اخیر سیر نزولی داشته یک مشاور کسب و کار می تواند به شما کمک کند تغییرات لازم را برای احیای مجدد کسب و کار خود انجام دهید.

مشاوره کسب و کار چه سودی برای ما دارد؟

۱. از بیرون به کسب و کار خود نگاه کنید

گاهی اوقات مدیران و صاحبان کسب و کار ها قادر به دیدن مشکلات موجود نیستند. کار کردن طولانی مدت روی یک موضوع باعث می شود به راحتی از بعضی مسائل و ایرادات چشم پوشی کنید و یا برای وجود آنها بهانه بیاورید. یک مشاور کسب و کار به عنوان یک شخص بی طرف، می تواند از بیرون به کسب و کار شما نگاه کند. و شما را در مورد آنچه اشتباه انجام می دهید و مواردی که می تواند باعث پیشرفت کسب و کارتان بشود، راهنمایی کند. مشاور کسب و کار با تجربه و دانش تخصصی خود و نگاه از بیرون که به کسب و کار شما دارد می توانند به سرعت چالش هایی را که ممکن است باعث شود از رقبا عقب بمانید را تشخیص دهند. همین موضوع ساده می تواند منجر به تغییرات اساسی در کسب و کار و درآمد شما شود.

۲. از منابعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید

به عنوان صاحب و مدیر کسب و کار، روز شما احتمالاً با کارهای گوناگونی پر شده است. که در نتیجه آن زمان زیادی برای تمرکز روی تغییرات و رشد کسب و کار باقی نمی ماند. با کمک مشاور کسب و کار می توانید از منابعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. هدف اصلی مشاور افزایش بهره وری کسب و کار شماست. تا بواسطه پیاده سازی فرآینده ها و استفاده از ابزارها نیازی به استخدام کارمندان اضافی و صرف هزینه های بی مورد نباشد.

۳. از مهارت های جدید کمک بگیرید

شما ممکن است در کار خود متخصص باشید. اما همه چیز را نمی دانید و آنچه که مشاوره کسب و کار را بسیار مفید می کند نیز تخصص مشاور در طراحی استراتژی ها، روندها و روش های تجاری و سایر موارد مربوط به حوزه کسب و کار است. بنابراین با کمک گرفتن از یک مشاور کسب و کار علاوه بر اینکه شما می توانید روی کاری که در آن تخصص دارید تمرکز کنید. او نیز با انجام کار تخصصی خود به شما کمک میکند با ایجاد تغییراتی در کسب و کار، بازدهی آن را به سرعت افزایش دهید. البته مشاور کسب و کار با طراحی استراتژی های بلند مدت در کنار راهکار های زود بازده در نظر دارد مشکلات بصورت تکنیکی حل شود تا بعد از چند سال خودتان را عقب تر از رقبایتان نبینید.

۴. از هدر رفتن پول و زمان جلوگیری کنید

مدیریت یک کسب و کار، برای هر کسی سخت و طاقت فرساست. که یا باید خودتان آن را انجام دهید، یا فردی را به عنوان مدیر استخدام کنید. که ممکن است باعث از دست دادن زمان و صرف هزینه های زیاد شود. در حالی که کمک گرفتن از یک مشاور با توجه به نتایجی که بدست می دهد یک سرمایه گذاری محسوب می شود.

۵. برای رسیدن به اهداف، در کارمندان شور و اشتیاق ایجاد کنید

با کمک و راهنمایی یک مشاور کسب و کار،‌ می توانید کارمندان خود را برای دستیابی سریعتر به اهداف ترغیب کنید. هنگامی که کارکنان با چالشی روبرو می شوند که ممکن است خارج از تخصص آنها باشد، دستیابی به آن هدف برایشان با تردید و تأخیر همراه خواهد بود. اهداف کوتاه مدت معمولاً به زمان، تلاش و مهارت زیادی نیاز دارند و ممکن است بعضی از کارمندان احساس کنند دستیابی به این اهداف برای آنها غیرممکن است. یک مشاور حرفه ای می داند که چگونه انگیزه کارکنان را برای دستیابی به اهداف تعیین شده تقویت کرده و در آنها شور و اشتیاق ایجاد کند.

چه کسب و کارهایی به مشاور کسب و کار نیاز دارند؟

مشاور کسب و کار می تواند به کسب و کارهای نوپا در استقرار سیستم های مالی و حسابداری کمک کند. فرآیند های مورد نیاز کسب و کار را پیاده سازی کند. همچنین در استخدام نیروهای مستعد به شما کمک می کند. دیگر کسب و کارها نیز چنانچه بخواهند بر چالش های کسب و کار خود پیروز شود، کسب و کار خود را گسترش دهند یا به صنایع جدید وارد شوند می توانند از یک مشاور حرفه ای کسب و کار کمک بگیرند. همچنین یک مشاور با تجربه می تواند در هنگام بروز مشکلات مالی و اقتصادی، قبل از اینکه خیلی دیر شود، کسب و کارها را نجات دهد.

با وجود تمام نکات مثبتی که ذکر شد، ممکن است پیدا کردن مشاوری با تجربه برای کسب و کارهای کوچک سخت باشد. در ادامه به معرفی راهکاری عالی و البته رایگان برای حل مشکلات کسب و کارهای کوچک و متوسط می پردازیم.

کاسب یار، دستیار هوشمند کسب و کار

کاسب یار برنامه ای آنلاین، با تجربه و رایگان است که مانند مشاور با بررسی کسب و کار شما، مشکلات آن را شناسایی کرده و شما را برای حل آن ها راهنمایی می کند. این برنامه حاصل تلاش تیم مشاوران خبره شرکت اقیانوس آبی به سرپرستی دکتر داوود احمدی است.

بکارگیری بیش از ۸ سال تجربه در جلسات مشاوره و همچنین تجربیات میدانی در راه اندازی کسب و کارهای متعدد در حوزه های مختلف باعث خلق این سیستم هوشمند شده است.

امکانات بیشتر، باز هم رایگان

کاسب یار به معنای واقعی یک دستیار هوشمند است، مهم ترین قابلیت این برنامه، مشاوره کسب و کار است. در ابتدا با طرح چند سوال ابعاد مختلف کسب و کار شما را بررسی کرده و در قالب یک گزارش جامع ضمن مشخص کردن ریشه و پیامد مشکلات،‌ برای حل آنها راهکار می دهد.

امکانات کاسب یار به مشاوره کسب و کار محدود نشده، و ابزارهای دیگری همچون:

  • دستیار انتخاب نام برند و محصول
  • دستیار تدوین استراتژی
  • دستیار افزایش فروش
  • دستیار طراحی کمپین تبلیغاتی
  • دستیار طراحی شعار تبلیغاتی

از دیگر امکانات کاسب یار هستند که همگی به صورت بصورت رایگان در اختیار مدیران و صاحبان کسب و کار های کوچک و متوسط قرار دارند.

دستیارت منتظره !

امروزه تقریبا همه کسب و کارها به اهمیت کمک گرفتن از مشاوران برای پیروزی بر چالش های کسب و کار پی برده اند، اما انتخاب یک مشاور مناسب و با تجربه کار آسانی نیست. مشکل دیگر برای کسب و کار های کوچک هزینه های بالای جلسات مشاوره است که باعث منصرف شدن بعضی از کسب و کارها از دریافت مشاوره می شود.

کاسب یار یک دستیار هوشمند با تجربه و رایگان برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است که آنها را برای رسیدن به اهدافشان همراهی می کند.

برای آشنایی بیشتر و استفاده از خدمات کاسب یار کلیک کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار