بازدید 5020

رایزنی بلینکن با وزرای خارجه فرانسه، عربستان و مصر

وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی در یک تماس تلفنی درباره مسائل منطقه از جمله درگیری نظامی رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین رایزنی کردند.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۱ 17 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، شبکه الجزیره از گفت‌وگوی تلفنی «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره تحولات غرب آسیا به ویژه تنش‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها خبر داد.

در حالی که رژیم صهیونیستی از چند روز پیش، انواع جنایات را علیه ملت فلسطین مرتکب شده است، وزیر خارجه عربستان سعودی تا کنون مواضع ملایمی در قبال تل آویو اتخاذ کرده است.

بن فرحان روز گذشته قبل از شروع نشست سازمان همکاری اسلامی تنها به مخالفت با اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی بسنده کرد و خواستار توقف خشونت‌ها و آتش بس میان طرفین شد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین از تماس تلفنی بلینکن با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه خبر داده است.

بلینکن در گفتگو با شکری بدون اشاره به جنایات صهیونیست‌ها از تمامی طرف‌های درگیری میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین خواسته است که اوضاع متشنج را آرام کنند.

واشنگتن پیش از این نیز تاکید کرده بود که رژیم‌صهیونیستی در برابر راکت‌های حماس حق دفاع از خود را دارد.

دولت مصر یکی از کشور‌های میانجی برای برقراری آتش بس میان اسرائیل و فلسطین بوده است. با این حال تلاش‌های مصر در کنار قطر تا کنون بی نتیجه مانده است.

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن و لودریان خواستار توقف خشونت‌ها در فلسطین اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه شده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر