بازدید 19134

زیباکلام: گویی جملگی نامزد‌ها از کره مریخ آمده‌اند!

یک استاد دانشگاه نوشت: گویی هیچکدام از نامزدها، هیچ سابقه اجرایی در این مملکت نداشتند و جملگی از خارج آمدند! چون همه‌شان، وعده بهبود اوضاع را می‌دادند و به گونه‌ای صحبت می‌کردند که ظرف ۴۲ سال گذشته، هیچ نقشی در به‌وجود آوردن این وضعیت نداشته‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ 16 May 2021

به گزارش تابناک، صادق زیباکلام، استاد دانشگاه، در یادداشتی نوشت: اگر فــردی از کــره مـریخ می‌آمد و دیروز که آخرین روز ثبت‌نام می‌بود و از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر ثبت‌نام در جریان داشت، ثبت‌نام‌ها را رصد می‌کرد و به‌خصوص به بیانیه‌هایی که ثبت‌نام‌کنندگان بعد از ثبت‌نام قرائت می‌کردند یا در اختیار رسانه‌ها می‌گذاشتند، دقت می‌کرد، با یک سوال خیلی اساسی روبه‌رو می‌شد که خیلی عجیب است هیچکدام از این نامزدها، هیچ سابقه اجرایی در این مملکت نداشتند و جملگی از خارج آمدند! چون همه‌شان، وعده بهبود اوضاع را می‌دادند و به گونه‌ای صحبت می‌کردند که ظرف ۴۲ سال گذشته، هیچ نقشی در به‌وجود آوردن این وضعیت نداشته‌اند.

گلایه و شکایت می‌کردند که این چه وضعی است؟ چرا اقتصادمان اینگونه است؟ چرا مردم ناامیدند؟ چرا جوانان سرخورده هستند؟ چرا بیکاری وجود دارد؟ چرا ناامنی اقتصادی وجود دارد و قس علیهذا. به گونه‌ای صحبت می‌کردند که گویی آنان کوچکترین نقشی ظرف ۴۲ سال گذشته نداشته‌اند. نه معاون بوده‌اند، نه رئیس بوده‌اند، نه رئیس قوه قضائیه بوده‌اند، نه استاندار بوده‌اند، نه رئیس مجلس بوده‌اند. هیچکدام‌شان هیچ نقشی و قصوری در به‌وجود آوردن وضعیتی که ایران ۱۴۰۰ با آن روبه‌روست، نداشته‌اند. کسان دیگری اوضاع کشور را به این روز درآورده‌اند و آنان آمده‌اند تا خدمت نمایند و کشور را از این وضع نجات بدهند.‌ ای کاش آنان یک گام دیگر هم برمی‌داشتند و اعلام جرمی می‌کردند علیه کسانی که کشور را به این روز سیاه نشانده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۸
در عجبم کسانی میخواهند وضعیت موجود رو درست کنند که خودشون در بوجود آوردن اون نقش داشتن
احسنت
آقای زیباکلام
سلام
شما استاد دانشگاه هستید شما در این سالهای عمرتون برای این مملکت چکار کرده اید لطفا بگید تا بدونیم. معمولا از کنار گود راحت میشه حرف زد و انتقاد کرد اگر دانشجوی خوبی تربیت کرده اید که راهکار نشانش داده اید بگویید بدانیم. این نفر کاری کیست. شما بدون ارائه راهکار درست حسابی همه اش میگی این چه کرد و اون چه کرد. این حرف ها رو یک آدم عادی هم می داند و نیاز به استاد دانشگاه بودن ندارد. شما فقط با کلمات خوب بلد هستید جمله سازی کنید. لطفا راهکااااااار ارااائه دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
کاندید جان برو شما خودت را برای تلویزیون آماده کن. بخش نظرات بینندگان را در اینجا ول کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
راهکار هارو آقایون نامزد ها اراِئه میدن!!!! پس از چن سال لیشالا درس میشه
واقعا
اخه اقای زیبا کلام الان فصل اختلاسهای بعدیه .اینها هم دارن زمینه چینی میکنن
توی کدوم کشور افراد بدون سابقه سیاسی و اجرایی توی انتخابات نامزد میشن؟ !؟، توی همه کشور ها افرادی که نامزد انتخابات میشن قبلا چند تا پست داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
این را برید از روحانی بپرسید
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
افراد باسابقه که این وضعیت اسفبار را درست نکرده باشند!! اینها اومدن میگن ما مقصر نبودیم !! در صورتیکه شریک هستند در بوجود آمدن این وضع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
اونها سایقه مثبت ارائه میکنند نه سو مدیریت
مرسی. زنده باد زیباکلام.
وقتی پست و مقام دارند در پی اجرای منویات هستند و ادعای اطاعت مطلقه دارند وقتی پست مقام می خواهند بگیرند ادعا می کنند دغدغه وضعیت مردم را دارند کلا ریاکاری و نفاق در رفتار آنها موج می زند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
زنده باد. جان کلام را بیان کردید
دقیقا، یه جوری حرف میزنن انگار این وضعیت دیروز بوجود اومده و اینا به عنوان ناجی اومدن مشکلات رو حل کنن. جمع کنین بابا، بدبختی امروز بخاطر مدیریت شماها هست
بنظر من پست ریاست جمهوری باید برداشته شود و اگر یک نفر بعنوان مسئول اجرائی منصوب شود مثل انتصاب رئیس قوه قضائیه خیلی به صلاح کشور است چون بابت این نوع انتخابات هم هزینه میشود و هم کاندیدا ها باعث بی اعتمادی هر چه بیشتر مردم به اداره کشور میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
اون وقت کاستی ها را به گردن کی بیاندازند؟
افرین....احسنت!!!
مدتهاست که همه مسئولین طلب کارن .ما بایستی بریم به موجودات فضایی چنگ بزنیم
كشوري كه روشنفكرش توي پاچه خوار باشه اوضاع بهتر از اين نميشه كه
چه عجب یک نفر یه حرف درست زد
شما كه تقصيري نداشتيد چرا نامزد نشديد
دقیقادرست فرمودید
مردم مقصرند که کشور را خوب اداره نکرده اند وگرنه مسئولین که تشنه خدمت وفداکاری هستند . برای حل مشکل هم باید مردم عوض شوند . پیشنهاد می کنم مسئولین با کفایت چندمحموله مردم عادی اصلاح شده از چین یا کره جنوبی بیاورند.
نکته مهمتر این بود که اکثر نامزدها میفرمودند : خودم دوست نداشتم نامزد شوم وبه اصرار این و آن نامزد گردیده ام !!!
ازاین جماعت پرو نر در کره خاکی پیدا نمی کنید بی خودی نگردید.
احسنت
جناب آقای زیبا کلام مطمئنا" یکی از این متهمان خود شما هستید که طی سالهای 92 و 96 از هیچ تلاشی برای پیروزی حسن روحانی و ترساندن مردم از رقیب فروگذار نکردید حداقل در دادگاه وجدانتان که اگر وجود دارد به این موضوع فکر کنید و تا مدت مدیدی سخن نگوئید
دمت گرم. حرف دل ما را زده است.
فقط مونده بود محمد علی نجفی بیاد و کاندیدا بشه !
روز گار خودش سیاهه نه وضع کشور
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
روزگار کشور خوبه؟
آقای زیبا کلام، شما این ۴۲ سال کجا بودید؟
درود بر شرف ات مرد
۴۰ ساله کارشون فرافکنیه!
همه نا کامی از این چراها حاصل این است که ما بلد نیستیم زیر ابروی خودمان را برداریم ادعای آرایش عروس داریم و همه عروسان خاورمیانه را هم کور کردیم.
خوب گفتی .
چرا امثال این آقای زیباکلام یک کلام مثبت در جملاتشان نیست . فقط انتقاد با تمسخر ! چند نفر از افراد دیروز سابقه اجرایی داشتند ؟ آقای رضایی ، رئیسی ، سعید محمد و ... چه نقشی در مسائل اقتصادی کشور داشتند ؟؟؟ غیر از دوستان ایشان که با سفارش آقای زیباکلام به مردم آمدند چند نفر دیگر سابقه دولتی داشتند ؟؟؟
دقیقا همین طوره که گفتین .هیچ کدومشون نقشی تو اوصاع الان مملکت نداشتن واز مریخ اومدن
این هم حرف حساب صادق خان.
40 سال است استخدامها دانشگاهها گزینشی و مال خانواده شهدا و جانبازان و ... است . در هر خانواده حداقل یکی دو تا تحصیلکرده بیکار است. بیکاری .بدون پشتوانه .بدون تاهل عمده ترین مشکلات جوانان
مرحبا
به نظرم در فرم ثبت نام باید یه قسمت باشه که بپرسه عزیزم، دلبندم ،گلم، نازنینم، جنابعالی آیا در بروز شرایط کنونی و ویران کردن وطن در این چهل و دو سال نقش داشته اید؟؟ اگر جواب خیر بود او را بواسطه ی عدم صداقت و دروغگویی رد صلاحیت کنند و اگر جواب بله بود بگویند تو که مسئول ویرانی ایران هستی هم لیاقت حضور مجدد نداری،به همین سادگی.
زیبا گفتی ای زیبا کلام!
زیبا کلام بسیار زیبا و منطقی گقت.اینهائیکه برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند انگار تازه از سوئیس آمدن و همه معترض هستند و انگار نه انگار که چهل ساله مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند... همگی دنبال قدرت هستند نه خدمت به مردم متاسفانه....
آقای زیبا کلام کتاب ما چگونه ما شدیم رودر چه مورد نوشته اند؟
با توجه به نمایشی بودن انتخابات بهتر است این پست از حالت انتخابی به شکل انتصابی درآید که واقعیت آن است. به این ترتیب کاندیدهای عزیز هم مجبور به خالی بندی بیشتر نیستند.
باید پست ریاست جمهور برداشته بشه ویک نخست وزیر بیاد که باز نگن دولت بی عرضه چون در کشور ما دولتها کاره ای نیستند
زیبا کلام خودت تو این همه سال چکار مثبتی در حد تون و اختیارت انجام دادی...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار