بازدید 8675

ادعای سایت خبری درباره مذاکرات ایران و عربستان

میدل ایست آی در خبری اختصاصی مدعی شد که ایران از عربستان سعودی خواسته تا به فروش نفت خود کمک کند و تحریم‌های آمریکا را دور بزند.
کد خبر: ۱۰۵۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 14 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، میدل ایست آی در خبری اختصاصی به نقل از مقامات عراقی آشنا با گفت‌وگوهای بغداد ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران در ازای محدود کردن حملات حوثی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان، از ریاض خواسته است تا به فروش نفت و دور زدن تحریم‌های واشنگتن کمک کند.

یک مقام ارشد عراقی در این زمینه گفته است: آن‌ها پیشنهاد داده‌اند که نفت خود را با قیمتی کمتر از قیمت‌ بین‌المللی به سعودی‌ها بفروشند به شرط آنکه عربستان آن را به شیوه خود در بازار جهانی به فروش برساند.
یک مقام ارشد عراقی از دفتر مشاور امنیت ملی عنوان کرد از اینکه ایران به دنبای استراتژی جایگزین در قبال عربستان بوده تعجب نکرده است.

وی با اشاره به اینکه ایران به دنبال افرایش نفود خود در نواحی جدیدی از منطقه است، اظهار کرد: ایران همیشه به شیوه‌ای فکر می‌کند که بتواند در تمامی شرایط به راحتی نفس بکشد و راه‌ چاره‌های عملی ایجاد می‌کند تا بتواند به راحتی در مذاکرات کنونی خود با آمریکایی‌ها [در وین] مانور دهد.

به گفته این مقام مذاکرات وین می‌تواند "برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها" ادامه یابد.

هیچ مقام ایرانی و سعودی تاکنون به اظهارنظر در این زمینه نپرداخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل