بازدید 9315
۱

محرم و آقاکریم؛ آدم حسابی‌های فوتبال ما

علی کلهری
کد خبر: ۱۰۵۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 12 May 2021

جنجال‌های بازی سپاهان و پرسپولیس روی آنتن زنده شبکه سه سیما کشیده شد و سرپرست‌های دو تیم پرسپولیس و سپاهان حسابی از خجالت هم درآمدند.

زمانی که بازار اتهام زدن‌ها و صحبت‌های تند در برنامه بسیار داغ بود و هواداران هر تیمی انتظار داشتند از حق تیم شان دفاع شود، محرم نویدکیا، سرمربی سپاهان روی خط آمد و صحبت‌هایی را بیان کرد که کمتر کسی تا به حال مشابه اش را در دعوا‌های تلویزیونی این چنینی شنیده بود.

چند بار شاهد این قضیه بوده اید که در برنامه نود یا فوتبال برتر یکی از طرفین دعوا به جای اتهام زدن و توپ را در زمین حریف انداختن، عذرخواهی کند؟

یکی از هزاران مشکل و معضل بزرگ فوتبال ما این است که هیچکس حد خودش را نمی‌داند. مدیر و مسئولی که باید به قرارداد‌ها و ضرر‌های مالی رسیدگی کند سکوت می‌کند و آن وقت کسی که اصلا در حیطه وظایفش نیست در برخی مسائل دخالت کند و باید از بازی صحبت کند، می‌آید بحث را به حاشیه می‌برد...

محرم نویدکیا یکی از همان معدود آدم حسابی‌های فوتبال ما است که حد خودش را می‌داند و تیمش را بی حاشیه به سوی قهرمانی حرکت می‌دهد. سرمربی سپاهان شب گذشته با یک جمله، فضایی را به وجود آورد که دیگر کمتر کسی به فکر اتهام زدن و به حاشیه بردن بحث باشد یا اطرافیانش را انکار کند؛

واقعیت این که داشتم برنامه را می‌دیدم، یک مقدار ناراحت کننده است برای این‌که نمی‌توانیم گردن هواداران بیاندازیم. من به عنوان مسئول فنی تیم سپاهان باید مسئولیت تیمم را قبول کنم. فکر می‌کنم آقای گل‌محمدی هم باید مسئولیت تیمش را قبول کند. دیگر نمی‌توانیم بگوییم هواداران این کار را کردند و آن اتفاق افتاد. اشتباه کردیم هم بازیکنان ما و هم آن ها.
همین محرم نویدکیا زمانی از قهرمانی به حق پرسپولیس گفت که خیلی از هواداران سپاهان و استقلال با نیش و کنایه سعی در زیر سوال بردن قهرمانی‌های پرسپولیس داشتند. حالا هم زمانی که هواداران دو تیم به دنبال محکوم کردن هم بودند، آمد و عذر خواهی کرد. محرم نویدکیا علاوه بر هدایت درست بازیکنانش، هواداران سپاهان را هم به مسیر خوبی می‌برد. محرم نویدکیا از آن دست انسان‌هایی است که فوتبال ایران را به مکانی قابل تحمل‌تر تبدیل کرده است و شاید اگر همه ما یاد بگیریم در چنین مواقعی با یک عذر خواهی ساده غائله را ختم کنیم و دست به انکار خود و اطرافیان نزنیم...

همانطور که در روز‌های گذشته از رفتار کریم باقری به دلیل میانجی گری به موقعش تقدیر کردیم، حالا نوبت این است از رفتار حرفه‌ای محرم نویدکیا بگوییم...

حق به شدت با محرم است؛ این بار که تماشاگران در ورزشگاه نبودند، دیگر نمی‌توان گناه را به گردن تماشاگر و تماشاگرنما انداخت. این بار خود فوتبالی‌ها دچار فوران احساسات شدند. هرچند هیجان هیچ آسیبی به فوتبال نمی‌زند، اما این فرافکنی‌ها که محرم با عذرخواهی دیشبش نشان داد، اهلش نیست، راه و مسیر فوتبال را به سمت بیراهه منحرف می‌کند.

محرم آنقدر اخلاق مدار است که حتی وقتی متوجه می‌شود دلیل روی زمین افتادن سیامک نعمتی، مصدومیت از ناحیه کتف بوده، خیلی شفاف حرف قبلی خود مبنی بر وقت تلف کردن پرسپولیسی‌ها را پس می‌گیرد و عذرخواهی می‌کند. محرم به مربیان ما یاد می‌دهد؛ مربی باید در حیطه فنی حرف بزند... اگر دل مان می‌خواهد فوتبال را فقط در زمین فوتبال ببینیم، به شدت به مربیانی مثل محرم نویدکیا نیاز داریم.

هرچند هواداران فوتبال اغلب، مربیانی را دوست دارند که شال هم رنگ پیراهن تیم به گردن بیاندازند و با حرف‌های شان شور و هیجان تولید کنند و هر از گاهی هم کری بخوانند، اما محرم نشان داده برای محبوب ماندن، سوار موج احساسات نمی‌شود و ترجیح می‌دهد این هیجان را با فوتبال زیبا در زمین بازی تولید کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
درود بر آقای خاص فوتبال که نه نماد ایرانی ما.بمونی برای ایران .ما ایرانی هستیم این هیجانات ریشه انگلیسی دارن .محرم از ته قلبم دوستت دارم با هر نتیجه ای که بگیری.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر