اعتماد از دست رفته مردم به بورس بازمی گردد؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: افت شاخص‌ها و قیمت‌ها سبب ضرر و زیان عده‌ای از سهامداران شده و بازگشت اعتماد این افراد به بازار سرمایه زمانبر است.
کد خبر: ۱۰۵۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵ 11 May 2021
به گزارش بورس تابناک، آقای شاهین شایان آرانی در خصوص مهمترین مشکلات کنونی بازار سرمایه افزود: سه عامل اصلی سبب بروز مشکلات اخیر بورس است.
 
وی ادامه داد: اولین مشکل بزرگ بورس بحث تحریم‌هاست که مانند یک غبار تیره کل فضای بازار را پوشانده و یک عامل بازدارندگی جدی است.
 
شایان آرانی گفت: دومین مشکل بازار سرمایه بحث انتخابات پیش رو است، زیرا هنوز مشخص نیست که دولت آینده چه سیاست‌هایی در زمینه اقتصاد و بورس در پیش خواهد گرفت.
 
وی افزود: افت شاخص‌ها و قیمت‌ها که سبب ضرر و زیان عده‌ای زیادی از مردم شده و اعتماد مردم را به این بازار کمرنگ کرده نیز سومین مشکل بزرگ بازار سرمایه به حساب می‌آیند.
 
این کارشناس بازار سرمایه گفت: سه عامل ذکر شده تاثیر بسیار بزرگی بر بازار داشته و سبب شده تا بورس در رخوت و رکود مانده و رشد با ثباتی در این بازار مشاهد نشود.
 
وی با اشاره به اینکه اقداماتی که در ماه‌های اخیر توسط سازمان بورس صورت گرفته می‌تواند مفید باشد افزود: این اقدامات مسئولین مانند مُسکن به صورت کوتاه مدت و مقطعی تاثیرگذار است و نمی‌تواند مشکلات اساسی بازارسرمایه را برطرف کند.
 
وی گفت: این اقدامات مفید باید در زمانی مفید و مناسب انجام شود تا بتواند تاثیرات لازم خود را داشته باشد.
 
وی درخصوص تزریق نقدینگی از طریق صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه افزود: تزریق نقدینگی زمانی می‌تواند موثر و مفید باشد که روند کلی بازار، روند با ثبات و متعادلی باشد.
 
وی گفت: در حال حاضر این تزریق نقدینگی فقط تلاطم‌های بازار را کاهش می‌دهد، ولی عامل رشد و رونق در بازار سرمایه نیست.
 
وی ادامه داد: برای ایجاد رونق و رشد در بازار سرمایه باید اصلاحات در زیرساخت‌ها و زیربنا‌های این بازار انجام شود.
 
شایان آرانی افزود: بازار سرمایه را باید با عقل و منطق مدیریت کرد تا رشد عقلانی در بازار نمود پیدا کند و اعتماد از دست رفته مردم به این بازار برگردد.
 
وی گفت: امیدواریم مسئولین سیاست‌هایی را اعمال کنند تا اعتماد از دست رفته مردم برگردد، ولی این اقدام زمانبر بوده و ممکن است یک سال یا بیشتر وقت لازم باشد.
 
وی با اشاره به اینکه رسیدن برخی اخبار مثبت درحال حاضر سبب پیامد‌های مثبتی در بازار شده افزود: خبر‌هایی که درخصوص لغو تحریم‌ها شنیده می‌شود تاثیرات خود را بر روی نرخ ارز و سکه و همچنین بازار سرمایه گذاشته و امیدواریم تا مسئولین اقتصادی دولت آینده نیز دیدگاه مثبتی نسبت به بازار سرمایه داشته باشند تا رونق دوباره به این بازار برگردد.
 
منبع: صداوسیما
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر