بازدید 30200

رونمایی از تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

آیین رونمایی تندیس "آیت الله هاشمی رفسنجانی" شنبه 18 اردیبهشت، با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، محسن هاشمی رفسنجانی؛ رئیس شورای شهر تهران و دکتر علی اصغر جعفری؛ مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تالار چهارم این موزه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 10 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در این مراسم محسن هاشمی رفسنجانی با گرامیداشت یاد و نام امام راحل، شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: اگر شهدا نبودند، امنیت فعلی را در کشور شاهد نبودیم و ما همیشه مدیون رشادت‌ها و زحمات شهدا و ایثارگران هستیم.

وی درباره لزوم ساخت تندیس از شخصیت‌ها و فرماندهان دفاع مقدس اظهار کرد: در همه کشورها از شخصیت‌های جنگ‌شان به انواع مختلف قدردانی می‌کنند؛ یکی از این روش‌ها ساخت تندیس و سردیس فرماندهان جنگ است تا چهره واقعی این بزرگواران در حالات واقعی کارزار جنگ نشان داده شود بنابراین اینگونه فعالیت‌ها برای همه دولت‌ها در اولویت قرار دارد.

رئیس شورای شهر تهران ضمن قدردانی از ساخت تندیس آیت‌الله هاشمی توسط موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: موزه با ساخت تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از فرماندهان دفاع مقدس یاد ایشان را زنده نگه داشت و نسل آینده از این طریق می‌تواند با فرماندهان دفاع مقدس آشنایی بیشتری پیدا کنند.

محسن هاشمی رفسنجانی ضمن اشاره به سوابق انقلابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همراهی اش با امام راحل (ره) افزود: کتابی از سوابق انقلابی ایشان با عنوان "هاشمی رفسنجانی و دوران مبارزه" منتشر کرده‌ایم که مجموعه اسناد مربوط به ساواک ایشان و دوران پیروزی انقلاب اسلامی را از دیدگاه ایشان بررسی شده است.

وی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی در تثبیت انقلاب اسلامی سهم بسزایی داشت. در سال ۱۳۶۰ با بحران ترور آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و ترور و شهادت آیت‌الله بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر، عملا در صحنه ایران اسلامی جای خالی نیرو‌های انقلابی محسوس بود و در این فضا آیت‌الله هاشمی در کنار رهبر فقید انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)، زحمات بسیاری برای تثبیت انقلاب اسلامی و عبور از بحران‌ها کشیدند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: آیت‌الله هاشمی در سال ۱۳۶۲ با حکم فرمانده کل قوا، حضرت امام خمینی (ره) در عملیات خبیر در قد و قامت فرمانده در دفاع مقدس حضور داشت. همچنین در سال ۱۳۶۶-۱۳۶۷ حکم جانشینی فرماندهی کل قوا هم به ایشان تفویض شد. ایشان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بازسازی کشور زحمات بسیاری کشیدند.

وی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود تا زمانی که آزادگان عزیزمان وارد ایران نشده‌اند، جنگ هنوز تمام نشده است. آیت‌الله هاشمی بهترین روز خود را آزادگی اسرای ایرانی (آزادگان) می‌دانست و در این مسیر قدم‌های شایسته‌ای برداشت. جای تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خالی بود و از زحمات دست‌اندرکاران این کار یعنی سردار باقری، دکتر جعفری و سردار کارگر تشکر می‌کنم که این استند جدید را به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزودند.

تندیس "آیت الله هاشمی رفسنجانی" توسط استاد هنرمند آقای کنگرانی در ابعاد "هایپر رئال" از جنس سیلیکون (منطبق با تصاویر و ابعاد واقعی ایشان در سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶ دوران دفاع مقدس) ساخته شده است.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راستای تکمیل پروژه ساخت تندیس فرماندهان اتاق جنگ (هشت سال دفاع مقدس) در نظر دارد تا تندیس فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس را، چون آیت‌الله العظم خامنه‌ای مقام معظم رهبری؛ محسن رضایی و... را در قالب تندیس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جانمایی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۱۱
چه دیر . صدا و سیمای میلی چکار خواهد کرد
کلاه ارتشی استوانه ای بود
طرح قابلمه ای برای سال های جدید است
عالی بود
کاملا شبیه مرحوم هاشمی رفسنجانی نیست. ای کاش بیشتر دقت می کردند
پول مفت بیت المال هزینه چی میشه.مردم در خورد و خوراک خود مانده اند پول صرف تندیس میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
نگید ترو خدا مگه میشه هزینه الکی نکنند باید این هزینه رو بکنند دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
ترو خدا نگو اگه پولهارو الکی هزینه نکنند پس چیکار کنند فقط برای ملت بودجه ندارند
ب همه شبیه جز خودش پول رو کجا خرج میکنند
این چه مملکتی فقط اسمش
ما ایرانی ها واقعا مسخره ایم یا من اینجوری به نظرم میاد؟ :((
اینکه امام جمعه پاوه هستش.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان