بازدید 6511

زیدان:چلسی لایق فینال بود، برمی‌گردیم به لالیگا

کد خبر: ۱۰۵۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 06 May 2021

زین الدین زیدان، سرمربی فرانسوی تیم رئال مادرید نتوانست برای چهارمین بار راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شود و در مجموع با نتیجه 3-1 مغلوب چلسی شد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از وب سایت رسمی باشگاه رئال مادرید، زیدان در پایان بازی گفت:

چلسی شایسته صعود به فینال بود. ما نهایت تلاش خود را کردیم، اما آنها لایق پیروزی و صعود بودند. بازیکنان آماده نیمه نهایی بودند و من به آنها افتخار می کنم. آنها بهترین عملکرد خود را ارائه کردند، اما ما یک بازی با فینال فاصله داشتیم و چلسی خیلی خوب بازی کرد. آنها صعود کردند و می خواهم تبریک بگویم.
ما خیلی از بازیکنان خود را در اختیار نداشتیم، اما حالا 4 بازی در لالیگا باقی مانده و باید ریکاوری کنیم و برای کسب عنوان قهرمانی لیگ بجنگیم. انجام این کار برای ما خیلی مهم است. تورنمنت خیلی خوبی در لیگ قهرمانان اروپا داشتیم و فقط یک بازی تا فینال باقی مانده بود. حالا که 4 بازی تا پایان فصل باقی مانده تسلیم نخواهیم شد. باید فصل را با نهایت قدرت تمام کنیم.

تعویض ها در بازی با چلسی

اولین تعویض ها وینیسیوس و مندی بودند. وینگ بک ها را تعویض کردم چون باید از آن مناطق زمین بهره برداری بیشتری می کردیم و همین طور هم شد. باید در یک سوم پایانی دقیق تر عمل می کردیم چون موفق به گلزنی نشدیم و کار سخت شد، و آنها هم موقعیت های خود را خلق می کردند. در فوتبال باید از فرصت های خود استفاده کنید. به کاری که در لیگ قهرمانان انجام دادیم افتخار می کنم و حالا باید به فکر لالیگا باشیم.

بالا بردن روحیه تیم

فوتبال همین است. بازی سختی بود. جنگیدیم و نهایت تلاش خود را کردیم. شروع خوبی در بازی داشتیم. وقتی آنها گل زدند چیزی عوض نشد، اما شاید تأثیر روانی داشت. حالا ناراحتیم. وقتی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان شکست می‌خورید هیچکس خوشحال نیست. لحظه سختی است، اما فردا به تمرینات بازخواهیم گشت و آماده سازی برای بازی بعدی را شروع می کنیم.

پست جدید وینیسیوس جونیور

پست امشب او با پستی که معمولاً بازی می کرد، فرق داشت، اما با سه مدافع در عقب زمین، نیاز به دو وینگ بک داشتیم. وینیسیوس توانایی بازی در آنجا را داشت و این ایده ما بود. همانطور که گفتید، ما نهایت تلاش خود را کردیم اما چلسی امشب تیم برتر بود و باید به آنها و همچنین به بازیکنانم به خاطر کاری که انجام دادند، تبریک بگویم. آسان نبود، ما سعی خود را کردیم، اما نشد. مقابل تیمی بازی کردیم که بهتر بود. وینیسیوس می تواند آنجا بازی کند؛ او ترجیح می دهد در سمت چپ بازی کند اما امشب به عنوان وینگ بک راست بازی کرد. او تمام جناح راست را در اختیار داشت و خوب کار کرد. نباید به دنبال بهانه باشیم. اگر به بازی نگاه کرده باشید، حریف با شایستگی پیروز شد، همین.

عملکرد تیم

همانطور که گفته شد، ترجیح می دهم روی تمام بازیکنانی که تا اینجا رسیده اند تمرکز کنم. باید به آنها بابت کاری که علیرغم تمام سختی ها و مشکلات انجام داده اند، تبریک بگوییم. ما یک قدم تا فینال فاصله داشتیم اما امروز نشد. بازیکنانی که در ترکیب اصلی قرار داشتند به اندازه کافی از لحاظ جسمانی آماده بودند. در اواخر بازی کمی خسته شدیم اما اگر بازیکنی بازی می کند، یعنی آمادگی لازم را داشته است.

عملکرد ادن هازارد

او به تعدادی بازی متوالی نیاز دارد. ادن باید بازی کند، تا اعتماد به نفسش را بازیابد و این اتفاق فقط با بازی کردن رخ می دهد. این یک روند تدریجی است. این دومین بازی متوالی او بود و باید از او بازی بگیریم.

سیستم بازی رئال مادرید

سیستم بازی خیلی شفاف بود. با سه بازیکن در عقب زمین و دو بال کناری بازی کردیم. بازی های زیادی را با این سیستم انجام داده ایم. برای ما امشب نتیجه نداد چون نبرد های فردی زیادی را واگذار کردیم و چیزی کم داشتیم، این حقیقت دارد، اما نهایت تلاش خود را کردیم و فوتبال همین است. همانطور که گفتم، این بازی ها سخت هستند و ما در ابتدا موقعیت هایی داشتیم که اگر به گل می رسیدیم همه چیز عوض می شد. اما اوضاع جور دیگری پیش رفت و سخت بود چون آنها فرصت گلزنی زیادی داشتند. آنها شایسته پیروزی بودند.

مصدومیت ها در رئال مادرید

در این فصل خیلی راجع به این موضوع صحبت کرده ایم. فصلی با مصدومیت های فراوان و فراز و نشیب بود و همه چیز داشت. حتی با این وجود، ما کارهای خوبی در لیگ قهرمانان اروپا انجام دادیم تا به اینجا برسیم و تیم شایسته ای بودیم که فقط یک گام و یک بازی تا فینال فاصله داشتیم. باید به تیمی که امشب بهتر بود تبریک بگوییم. این دستاورد های ما را تغییر نمی دهد. حالا باید استراحت کرده و به فکر 4 بازی باقی مانده لالیگا باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر