بازدید 7042
۷

غرامت استراماچونی چقدر است؟

سرمربی ایتالیایی با شکایت به فیفا خواستار غرامت شده است اما گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون رقم دقیق آن مطرح می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 05 May 2021


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، از روز گذشته، شایعه عجیبی پیرامون شکایت آندره آ استراماچونی از باشگاه استقلال مطرح شد. طبق این شایعه اگر این سرمربی ایتالیایی تا پایان تیرماه سال جاری(۱۴۰۰) موفق به همکاری با هیچ تیمی نشود، باشگاه استقلال باید مبلغ یک میلیون یورو به عنوان غرامت به او می‌پرداخت!

نکته اصلی درباره شکایت استراماچونی به فیفا این است که او در ماه‌های پایانی سال گذشته خواستار دریافت مطالباتش بود و باشگاه استقلال درخواست کرده تا گراندز یا مشروح این رای ابلاغ شود که به تازگی گراندز اعلام شده و آنها هم ۲۱ روز فرصت دارند تا به آن اعتراض کنند. در واقع ۲۱ روز فرصت این وجود دارد که باشگاه استقلال این رای را به دادگاه حکمیت ورزش برده و برای تجدید نظر اقدام کند.

به همراه شایعه پرداخت غرامت یک میلیون یورویی، همینطور عنوان شد که استقلال نباید هیچگونه غرامتی به این سرزمین بپردازد که این موضوع نیز صحت ندارد. طلب استراماچونی از استقلال حدود ۴۰۰ هزار یورو بود که او مطابق بنده ۳ ماده ۶ قراردادش درخواست غرامت کرد و در شکایتش به فیفا این رقم به یک میلیون و دویست و هشتاد هزار یورو رسید.

در این بند می‌خوانید که قائده پرداخت غرامت به این سرمربی مشخص شده و غیرقابل تغییر است:

«در صورت فسخ موجه سرمربی و یا اخراج استراماچونی و دستیاران، باشگاه استقلال می‌بایست مبلغ مابقی مدت قرارداد را پرداخت نماید. نکته بسیار قابل‌توجه آن است که اگر باشگاه استقلال پیش از 10 تیرماه 1399 استراماچونی را اخراج نماید یا استراماچونی قرارداد را به‌صورت موجه فسخ نماید، 20 درصد کل قرارداد را علاوه بر مبلغ فوق‌الذکر باید بپردازد. استقلال اکنون در این شرایط قرارگرفته و می‌بایست علاوه بر دستمزد مدت باقیمانده، 20 درصد کل قرارداد، یعنی 2 فصل کامل را نیز بپردازد.

ایراد این بند آنجاست که نخست در فرضی که مربی بتواند پس از فسخ، با باشگاه دیگری قراردادی منعقد نماید، در مرجع رسیدگی به اختلاف از میزان غرامت کاسته می‌شود ولی وجود این بند، مانع از هرگونه کاهش غرامت به سود باشگاه خواهد بود. دوم اینکه، نمایندگان باشگاه استقلال می‌دانند که در شرایط مالی باشگاه‌های ایرانی و تحریم‌های بانکی، انتقال تمام مبلغ یک‌فصل بسیار دشوار است و با در نظر گرفتن رویه فیفا و دیوان داوری ورزش، خسارت بسیار سنگینی برای دیرکرد پیش روی استقلال قرار می‌گیرد. بهتر بود نمایندگان استقلال در هنگام نگارش، فرض محتمل عدم پرداخت و فسخ را در نظر می‌گرفتند.»

اگر قرارداد استراماچونی فسخ نمی‌شد او تا تیرماه سال جاری در مسند سرمربیگری استقلال باقی می‌ماند. طبق فرمول تعیین شده در قرارداد این سرمربی، غرامت او مابقی قراردادش از زمان فسخ قرارداد است. در مواردی که غرامت مبلغش مشخص است، حتی اگر سرمربی تیمی فعالیتش را در تیم دیگری از سر بگیرد، باشگاه قبلی موظف‌ به پرداخت است. در مورد استراماچونی کاهش غرامت یک موضوع بی اساس است. تمامی مذاکراتی که او برای بازگشت به سرمربیگری انجام داده مربوط به فصل آتی می‌شود و علنا حتی اگر او فعالیتش را از سر بگیرد هیچ ارتباطی با قرارداد دوساله استقلال ندارد و مبلغ غرامت از دستمزد او در قرارداد جدید کسر نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
بیت المال هست دیگه
تیم های سوگلی پایتخت زالوی بیت المال
دلال هایی که این شخص رو آوردن باید تمام پول را بدهند
با این تحریم و با این بی پولی
واقعا دنبال مربی خارجی رفتن ، اونم با وجود این همه مربیان ایرانی کارامد ،،اگه نگیم که یک نوع خیانته، بخصوص به اون بچه سیستانی که در کپر درس میخونه
مسلما؛
یک نوع کار لوکس و لاکچری و بسیار بی معنی ،، اونم در وضع حاضر مملکتمونه!!!!
بيت المال بى صاحب !!!!
تیمهای دولتی پدر بیت المال را درآورون
بله گماشته وزیر نالایق و طرفدار پیروزی مسعود سلطانی فر ، اقای خلیل زاده بود که با همت خلیل زاده ابتدا استرا رو فراری دادن تا تیم منحوس خودشون نتیجه بگیره حالا هم این هزینه سنگین رو دست باشگاه مردمی استقلال مونده خدا لعنت کنه باعث و بانی این معضلات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
برید هزینه خسارتش رو از همون افرادی بگیرید که قرارداد بستند. من به شخصه حاضر نیستم حتی یک ریال از سهم من در بیت المال خرج این قبیل قراردادهای ترکمن چای در فوتبال بشه. آقای رئیسی که خیلی ادعای مبارزه با فساد رو دارند، چرا ورود نمی کنند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل