بازدید 21155
۴

خبر خوب واعظی درباره رفع تحریم ها

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه تحریم و کرونا هر دو رو به اضمحلال است، ‌گفت: بین ۱۵ کشور همسایه بهترین رابطه را با ترکیه داریم.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 28 April 2021

به گزارش تابناک، ‌محمود واعظی، روز چهارشنبه در بیست و هشتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: امسال همانند سال گذشته درگیر مبارزه با ویروس کرونا هستیم. این ویروس خسارت‌های زیادی در تجارت و ضوابط ما به وجود آورد.

وی خطاب به وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه یک نمونه از این خسارت را عدم برگزاری حضوری نشست و برگزاری مجازی آن عنوان کرد و ادامه داد: اگر امروز در تهران بودید می توانستیم به توافقات بیشتر دست یابیم. کمیته‌های کمیسیون مشترک در جلسات ویدئوکنفرانسی تلاش کردند تا به توافقات بیشتر برسند.

واعظی با بیان اینکه همواره برای روابط با کشور همسایه و برادرمان ترکیه اهمیت بسیار بالایی به ویژه در بخش اقتصادی قائل هستیم، گفت: بین ۱۵ کشور همسایه بهترین رابطه اقتصادی را با ترکیه داریم و نباید اجازه بدهیم مشکلات ویروس کرونا و تحریم‌هایی که از سه سال گذشته بوده، روی روابط ما تاثیر بگذارد.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به مذاکرات وین که در حال برگزاری است، گفت: خوشبختانه این نشست در روابط ما با کشورها مختلف امیدهای زیادی به وجود آورده است.

وی این کمیسیون مشترک را نقشه راه اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه توصیف کرد که می‌تواند تحولی در روابط دو کشور ایجاد کند و ابراز امیدواری کرد که کمیسیون مشترک موفقی برگزار شود.

واعظی خاطرنشان کرد: یادداشت تفاهم مشترک ایران و ترکیه شامل همه بخش‌های روابط به ویژه بانکی، توافقنامه‌های تجاری، سرمایه گذاری‌های مشترک بخش خصوصی دو کشور، گسترش همکاری‌های حمل و نقلی و گمرکی، حوزه انرژی، همکاری بین اتاق های بازرگانی و بخش های خصوصی، و همکاری های علمی و فناوری است.

رییس دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: آنچه روسای جمهور ایران و ترکیه اعلان و هدفگذاری کردند پتانسیل حجم روابط سالیانه تا ۳۰ میلیارد دلار وجود دارد. باید به این سمت حرکت کنیم و این هدفی است که می‌توانیم به آن برسیم.

وی افزود: هر چه بتوانیم صادرات گاز را افزایش دهیم و صادرات نفت مان را به دوران قبل از تحریم برگردانیم در روابط تجاری ما تاثیر بیشتری می‌گذارد.

رییس دفتر رییس جنهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اذعان‌آمریکایی‌ها به شکست تحریم‌ها، گفت: دولت آمریکا بارها اعلام کرده است سیاست ترامپ سیاست شکست خورده است و امروز در مذاکرات وین هم تحلیل گران فضای نشست را خوب ارزیابی کردند و خوش بینی برای رفع تحریم‌ها ایجاد شده است.

منبع: ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴
اصرار بر کلمه تحریم و تکرار کلمه تحریم در دولت روحانی آنچنان ضربه ای به ایران زد که خود تحریم ها و فرآیند اجرایی تحریم ها نتوانست بزند
بین کشورهای همسایه مفلوکترین هستیم
برادرم زیاد به کدخدادل خوش نکنید.این ۲ و۳ ماه باقی مانده از عمرکاری دولت تد....بی خیال برجام نافرجام باشید.کشتیدیدمارا با این وعده های برجامی.لطفا بس کنید.....
بسمه تعالی
خوش بحال خودتان ، به اسم مردم به کام مسئولین....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار