بازدید 5252

کشته شدن یکی از سرکردگان طالبان در افغانستان

رییس امنیت ملی افغانستان از کشته شدن یکی از سرکردگان ارشد و مشهور‌ طالبان در جنوب خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 28 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از کابل، رییس امنیت ملی افغانستان از کشته شدن یکی از سرکردگان ارشد و مشهور‌طالبان در جنوب خبر داد.

احمدضیا سراج امروز در یک نشست خبری در کابل گفت: مولوی «احمد قندهاری» یکی از افراد کلیدی طالبان در جریان عملیات نظامیان افغان در استان قندهار کشته شد. ملا محمد رحیم مشهور به احمد صاحب، مسول حملات انتحاری طالبان در حوزۀ جنوب و دومین فرمانده ارشد ملا اختر محمد منصور رهبر سابق طالبان بود که در یک حملۀ هوایی در قندهار کشته شد.

سراج گفت: هدف از حملات تهاجمی طالبان در جنوب از جمله قندهار، پیدا کردن مکانی برای بازگشت رهبرانشان از پاکستان است. دولت افغانستان چهارصد و هفت عضو گروه داعش را که را که اتباع چهارده کشور خارجی هستند در داخل افغانستان بازداشت کرده‌است.

وی از ادامه رابطه القاعده با طالبان یاد کرد و افزود: پس از توافقنامه صلح طالبان با امریکا، طالبان بیست وچهار درصد حملات خود را افزایش داده است.

وزارت دفاع افغانستان نیز امروز از کشته و زخمی شدن بیش از دویست عضو طالبان در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان در سیزده استان این کشور خبر‌ داد. در این عملیات صد و سی و پنج نفر از طالبان کشته و نود و دو نفر از آن‌ها زخمی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی