بازدید 40557
کاش رئیس سابق فدراسیون در AFC پستی نداشت

زنگ خطر در فوتبال ساحلی ایران با حراج منافع ملی توسط تاج

مهدی تاج مدتهاست از فدراسیون فوتبال ایران رفته است اما زلزله بی کفایتی او چنان خرابه ای در فدراسیون فوتبال به جا گذاشته که هنوز پس لرزه هایش ، دیوارهای باقیمانده را روی سر افراد باقیمانده آوار می کند. فوتبال ساحلی تازه‌ترین دیواری است که تاج روی سر ورزش ایران ویران کرد
کد خبر: ۱۰۴۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 27 April 2021

در روزهایی که فوتبال ملی ایران درگیر پرونده سلب میزبانی از تیم بزرگسالان خود در مقدماتی جام جهانی است، سخت بود که خبر جدید دیگری را علیه فوتبال ایران تصور کرد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون کشورمان را بسیار بی دفاع تر از آن دید که به یکی دو مورد تضییع حق در کنار محرومیت باشگاه های ایران از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا، بسنده کند.

به گزارش تابناک ورزشی، همزمان با حذف عجیب و ناباورانه تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از مسابقات جام جهانی این رشته و شدت گرفتن انتقادات رسانه‌ها از نقش فرمالیته مهدی تاج به عنوان رییس کمیته ساحلی و فوتسال آسیا، چند تن از پیشکسوتان به ضعف رئیس پرمشغله این کمیته اشاره کردند که در کمال تعجب انتقاد آنها با هجمه برخی ملی پوشان ساحلی علیه آنها پاسخ داده شد تا صدای هرگونه اعتراضی در این زمینه در نطفه، خفه شود. 

 

زنگ خطر در فوتبال ساحلی ایران با حراج منافع ملی توسط تاج بیمار

نکته بسیار مشکوک در این میان عدم مطرح شدن نام مهدی تاج در معرفی لیست مقصرین است که با سردمداری یکی از پیشکسوتان سابق، توپخانه رسانه‌ای تنها روی نام پریا شهریاری تنظیم شده است. بهزاد داداش زاده پیشقراول لشگری است که هدفش برداشتن فشار از روی رئیس ایرانی کمیته فوتبال ساحلی ای اف سی است. مهدی تاج دیگر جایگاهی در فوتبال داخلی ایران ندارد و مجمع اسفندماه تمامی بقایای فدراسیون او را از پست های انتخابی کنار زد تا ثابت شود رای دهندگان به ماهیت رییس اصفهانی پی برده اند.

بهزاد داداش زاده سرمربی سابق تیم ملی ساحلی و ملی پوش اسبق تیمهای پرسپولیس و استقلال علیه پریا شهریاری اتهاماتی مطرح کرد که شاید برخی از آنها صدق کند اما در وضع فعلی بدون تردید انگشت اتهام باید سمت تاج و رفقایش نشانه رود که اساس این ناکامی تازه در دوره آنها پی ریزی شد و طرح هر نام دیگری با وجود سهم آنها در حذف ایران از جام جهانی، سوژه ای انحرافی است.

  البته شهریاری هم کوتاه نیامده و طی ۴۸ساعت اخیر به تعداد مدافعان این خانم پرنفوذ در فدراسیون هرلحظه افزوده می شود! این هزینه ها در حالی داده می شود که رییس جدید فدراسیون تنها نظاره گر تنش های رسانه ای در زیرمجموعه خود بوده و هنوز تصمیم خود برای ایجاد تغییرات در ترکیب مدیران باقیمانده از باند سابق را اتخاذ نکرده است.

 

از ادعای نفوذ در تشکیلات قاره ای تا تقدیم حق ایران به عمان

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که افتخارات قابل توجهی در رده جهانی این رشته داشت، به دلیل کسب نتایج ضعیف در مسابقات آسیایی دوره گذشته یعنی زمان استقرار فدراسیون تاج، حالا از سوی ای اف سی از جدول مسابقات جام جهانی آتی کنار گذاشته شده و اغلب پیشکسوتان همچنین بخش قابل توجه اهالی رسانه عملکرد نامناسب رئیس سابق در کمیته فوتبال ساحلی کنفدراسیون قاره ای را در این فاجعه دخیل می دانند.

بدون تردید پیگیری موضوع از طریق فیفا و AFC نخستین قدم است اما مهدی تاج که در مواجهه با سلب میزبانی از تیم ملی، بی اطلاعی اش را بهانه کرد و گفت که این حکم به هیات رئیسه نیامده بود که بتواند از حق ایران دفاع کند، حالا هیچ بهانه ای برای خلع حق حضور از تیم ملی ساحلی ما در جام جهانی ندارد. تصمیم قطعا در کمیته تحت ریاست او اتخاذ شده و اوست که باید در دادگاه افکارعمومی محاکمه شود.

در شرایطی که پیش از این ادعا می‌شد پریا شهریاری از نفوذ و ارتباطات مناسب در فیفا و AFC برخوردار است، به شکلی که جهت حضور به عنوان ناظر برگزاری مسابقات جهانی فوتبال ساحلی از جانب فیفا انتخاب شده، اما باید گفت مگر پستی بالاتر از رئیس کمیته کنفدراسیون در ابن زمینه وجود دارد که به غیر از تاج ، توقع دفاع از منافع کشورمان از فرد دیگری داشته باشیم.

گذشته از منافع فردی و شخصی زمانی که منافع ملی و تیمی مطرح می‌شود شاهد ناکامی مطلق کمیته فوتبال ساحلی در تصمیمات کلیدی AFC هستیم و در این زمینه ریاست تاج هم همانند سایر مسایل محل اختلاف، کمکی به منافع ملی فوتبال نکرده است.

زنگ خطر در فوتبال ساحلی ایران و لزوم تغییر سریع مدیریت فامیلی

روز گذشته بهزاد داداش زاده پیشکسوتی که در دو مقطع از سال 2008 تا 2012 هدایت تیم ملی نوظهور ایران را برعهده داشته است، بدون اشاره به نام مهدی تاج و نقش او در این صفحه تاریک فوتبال، به انتقاد از عملکرد شهریاری رئیس کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال پرداخت؛ چهره ای که با حمایت برخی از مدیران سابق فدراسیون در دوره علی کفاشیان پیشرفت چشمگیری کرد و در حوزه فوتبال ساحلی به ریاست این کمیته رسید! او همچنین همزمان عنوان معاون دبیرکل فدراسیون را از دوره ساکت و مهدی محمدنبی در اختیار داشته است. داداش زاده در کنار نقد خود، به نگاه فامیلی در اداره این کمیته اعتراض کرد که مستقیما به جلوس برادر این خانم در برخی پست ها اشاره دارد. 

حالا این رویه فامیلی به جایی رسیده که در قبال انتقادات مطرح شده واکنش مستقیمی از جانب کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال صورت نمی گیرد، اما برخی بازیکنان تیم ملی به شکل عجیبی یک جبهه تشکیل داده و علیه سرمربی سابق تیم ملی ساحلی گارد گرفته اند تا از عملکرد رئیس کمیته فوتبال ساحلی با طرح اتهامات متقابل علیه داداش زاده، دفاع کنند.

این جدال بین طرفداران تاج و شهریاری ادامه دارد و به نظر می‌رسد مهدی تاج تمام توان خود را برای فرار از مسوولیت واضحش در این حق کشی از فوتبال ایران به کار بسته است.

 

پریا شهریاری پرنفوذترین زن فوتبال ایران

شاید خیلی ها شهره موسوی زن ثروتمندی که از سوی مجمع فوتبال به نایب رییسی فدراسیون فوتبال رسید را پرنفوذ ترین زن حاضر در سطوح ارشد مدیریت در فوتبال ایران بدانند اما هنوز از حضور موسوی دو ماه هم نگذشته و او هنوز به طور کامل خیلی از کارمندان فدراسیون را هم نمی شناسد و الیته اداره شرکت بادران و تیم فوتبالش هم وقت کافی برای اینکار باقی نگذاشته است. به همین خاطر خیلی وقت لازم است تا او به قدرت شهریاری در فوتبال ایران برسد.

پریا شهریاری که سالهاست در محاوره های داخلی فدراسیون نیروی منتسب به نبی شناخته می شود، در دوره دبیرکلی او در فدراسیون کفاشیان، پله های ترقی را پیمود و در تمام مدتی که تاج بر مسند ریاست بود، نفوذ خود را تعمیم داد. او به واسطه حجاب خود در میان ناظران فوتبال ساحلی چهره خاصی محسوب می شود و حضور در محافل بین المللی برای فوتبال مردسالار ایران امتیازاتی هم بهمراه داشته است.

نکته جالب توجه اینکه شهریاری نایب رئیس پیشنهادی بانوان در کابینه انتخاباتی کیومرث هاشمی بود، اما بعد از شکست سرگروه خود در مجمع دهم اسفند سال قبل، توانست منصور قنبرزاده دبیرکل جدید فدراسیون را پس از روی کار آمدن عزیزی خادم تا کنون برای ابقای خودش در هر دو سمت راضی کند.

 

افشاگری تکان دهنده یک مدیر سابق باشگاهی و نقش کمیته اخلاق

در میانه این بلوای رسانه ای و سکوت محض از سوی خانم شهریاری، مدیرعامل اسبق تیم ساوالان گستر شیراز در گفت و گویی با رسانه ها بدون ارایه مدرک مشخصی، دست به افشاگری زده است که ورود کمیته اخلاق را به این مساله ضروری می کند. 

وی گفته افزود: «زمانی که تیم بنده به لیگ برتر صعود کرد، به دلیل نداشتن تیم‌های پایه، از ورود ما به لیگ برتر جلوگیری کردند. شخص خانم شهریاری و برادر او در اتاق کمیته فوتبال ساحلی از بنده باج می‌خواستند و حتی گفتند هزینه تیم‌های پایه را در همین‌جا انجام دهید و ما هم با لیگ برتری شما موافقت خواهیم کرد. بعد از این پیشنهاد صحبت‌های آن‌ها را به گوش آقای ساکت که دبیر فدراسیون بودند، رساندم که سریعا جلسه تشکیل داد و مسئول کمیته بلافاصله از مواضع خود عقب نشینی کرد.»

فارغ از صحت و سقم این ادعای فاقد سند، کمیته اخلاق موظف است به این موضوع رسیدگی کرده و ماجرا را تا حصول اطمینان و چگونگی مساله بررسی نماید. آیا شهریاری چنین تقاضا یا پیشنهادی مطرح کرده است؟ اگر پاسخ مثبت است چگونه چنین مسوولی در فدراسیون همچنان جایگاه دارد و جریمه و مواخذه نمی شود. البته بعید است این ادعا بیش از یک حمله رسانه ای هدفمند باشد که برای مقطعی کوتاه بتواند شهریاری را در موضع ضعف مقابل تاج قرار دهد.

علیزاده تاکید کرد: سوال اینجاست که خانم شهریاری و برادر وی به چه حقی قصد زیاده خواهی از من داشتند؟ من هیچ ابایی از هزینه کردن در فوتبال ساحلی نخواهم داشت و همین الان حاضرم در صورت نبودن شهریاری، مجددا به عرصه باشگاه‌داری برگردم و با مبلغی نزدیک به ۳ میلیارد تیمی در لیگ برتر ببندم، اما وقتی چنین رفتار‌هایی را دیدم، دلسرد شدم. چرا کسی پاسخ نمی‌دهد نقش بردار خانم شهریاری در کمیته فوتبال ساحلی چیست؟ تفریحات برادر شهریاری با بعضی از بازیکنان در ویلا‌های شمال بر هیچکس پوشیده نیست.

این حرف ها در صورتی که در محاکم قضایی ثابت نشود عواقب سختی برای طرح کننده آن در پی دارد. اتهاماتی بدون مدرک مشخص از سوی فردی که سابقا در فوتبال ساحلی سمتی باشگاهی داشته و حالا ناگهان فضای رسانه ای را برای دامن زدن به اتهامات مناسب دیده است. این حواشی ضرورت بررسی موضوع در نهادهای نظارتی را گوشزد می‌کند. 

نویسنده: صادق لودریچه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
یکی به من بگه تو فوتبال چه خبره؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
مفت خوریه و فساد ماشاالله داره فوران میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
عزیزم هیچ خبری نیست یک عده نالایق با نصب پرچم فیفا بالای سرشان تا توانستند بردند و خوردند و پشت سرشان هم هر چه بود خراب کردند الان هم نشسته اند در کناری تا به موقع با عزیمت به سواحل زیبای ینگه دنیا به ریش بنده و بقیه بخندند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
لجنزار
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
با تدبیر وامید دارن فوتبال را مدیریت می کنند.
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
بهت گفتن، به منم بگو
توافقنامه تجارت با آفریقای جنوبی . از آنجا که معادن طلا وجود دارد . خوب برای اقتصاد .و گله های گاو آفریقایی برای بازارهای . تقاضا برای خودروهای ایرانی وجود دارد
تا حالا بازی فوتبال کرده؟
یکی بگه تو کشور چه خبره
توی این مملکت بخور بخوریه که نگو و نپرس ما سرمون را مثل کبک کردیم تو برف.....
فساد همه گیر است و فوتبال و غیر فوتبال ندارد!
وقتی پول بیت المال رو بی حساب و کتاب توو فوتبال خرج میکنن این فسادها عادیه. همشون سروته یه کرباسن
کثافت همه جا را گرفته.............
تاج خائن
آیا تاج میتونه راحت به ایران رفت و آمد کنه؟ هیچ نگرانی بابت عملکردش نداره که تو ایران بازخواست بشه؟؟؟
اگه میتونه که واقعا همه جای کار میلنگه!!
اینا مگه مدیران جهادی نبودند ؟!!!
دادستان کل باید وارد شود. فساد کوچکی نیست. هرکسی که تملق بگوید و چادر تنگ بگیرد نیروی ارزشی است؟
تو فوتبال دزدی.فساد اعم از مالی و اخلاقی هست دیگر هیچ
اگر در ساحلی، تاج حق ایران را پایمال کرده است چرا به مراجع بالاتر شکایت نمی کنید؟
واقعاً چه کسی پُشت سر و حامی تاج است که این ادم را محاکمه و باز خواست نمی کنند ؟
کلی متن نتوشته بودم ولی آنقدر قسم روباه شنیدیم و به جای دم خروس کباب خروس دیدیم دیگه حرفی نداریم بزنیم.....تاریخ مصرف بعضی ها تمام شده شاید ظاهری باشند ولی در دلها و مغزها دیگه جایی ندارند.
نویسنده مطلب خواسته طرفداری خودش رو از شهریاری بروز نده اما در چند سطر پایانی نتونسته جلوی خودشو بگیره و از این فرد که با رانت در آن مقام نشسته، به صورت کاملا تابلویی طرفداری کرده.
چرا تاج رو محاکمه نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از قوه قضائیه باید پرسید مهدی تاج چه زمانی بخاطر تخلف ها وخیانت هایش محاکمه خواهدشد آیا کسی از ما بهتران پشتیبان اوست .....؟
اصل قضیه پول های بازنشستگان تامین اجتماعی است که البته به دستور آقای جهانگیری از سازمان جدا شده و بهر شکلی به کسانی ازجمله ویلتموس داده شده است . باید حتما حسابکشی شود و همینطور گفتن اینکه با اینکه مدتی است از فدراسیون رفته موضوع را ماست مالی کرد. بهده بازنشسته هستم و حق دارم از حقوق بازنشستگان و خودم دفاع کنم. آیا کسی که مجوز برداشت از سازمان بازنشستگی را داده ایم اجازه را داشته.‌
چرا خودمان رگول میزنیم تا وقتی مثل بره حرفی نمیزنیم همین اش وهمین کاسه تیم های کشتی وزنه برداری همه را سرمیبرند عبدودی یادتونه قهرمان وزنه برداری بادتونه کشتی یادتونه تیم های ایرانی را در جهان بدلیل مسائل سیاسی سرمیبرند با دولت ایران مشکل دارند ورزشکاران ایران باید داغون بشوند فدراسیون جهانی شرف ندارند این بچه ها زحمت کشیدند این که بگیم تاج وغیره فایده نداره بدلیل مسائل سیاسی ورزشکاران ایران را سرمیبرند تنها یک راه وجود دارد تحریم بازیها کاری که کشورهای عربی هروقت عرصه به انها تنگ میشه تهدید میکنند متاسفانه مسیولین ورزش ما میگویند مبادا تحریم کنید بازی کنید وباخفت بازنده بشید تا مبادا پستهای اسیایی انها خدشه داربشه خاک بر سر کسانی که به ورزش ایران درجهان ظلم میشه کاری نمیکنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر