بازدید 12176

اعزام بمب افکن بی۵۲ و ناو هواپیمابر آمریکا به خاورمیانه

اعزام این یگان نظامی به منطقه خاورمیانه حامل پیام برای طالبان، مبنی بر خروج امن نظامیان آمریکایی از افغانستان است.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶ 24 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چند فروند جنگنده بمب افکن "بی ۵۲" و ناو هواپیمابر را برای تأمین امنیت خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان به منطقه اعزام می‌کند. اعزام این یگان نظامی به منطقه حامل پیام برای طالبان است مبنی بر اینکه واشنگتن خواهان خروج امن از افغانستان است.

آمریکا می‌خواهد از خروج مسالمت‌آمیز نیرو‌های آمریکایی از افغانستان اطمینان حاصل کند. مقام‌های دفاعی آمریکا روز جمعه گفتند وزارت دفاع این کشور(پنتاگون)، تصمیم گرفته است یک ناو هواپیمابر خود را، برای کمک به تامین امنیت روند خروج برنامه‌ریزی شده نظامیان آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی از افغانستان در هفته‌های آتی و محافظت از این نیروها، در خاورمیانه نگه دارد. دو فروند بمب‌افکن نیروی هوایی ارتش آمریکا نیز، به عنوان بخشی از برنامه تقویت امنیت منطقه پیش از آغاز روند خروج نیروها، به افغانستان اعزام خواهند شد.

انتظار می‌رود کاخ سفید روز جمعه اعزام موقت ناو هواپیمابر و حداکثر شش فروند بمب‌افکن بی-۵۲ به منطقه را جهت محافظت از نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در حین خروج از افغانستان تایید کند. پیش از این جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود روند خروج کلیه نیرو‌های نظامی خارجی از افغانستان از اول ماه مه سال جاری میلادی، طبق توافق دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با طالبان، آغاز خواهد شد و این روند تا یازدهم سپتامبر امسال، مصادف با بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به آمریکا و عامل اولیه حمله نظامی آمریکا به افغانستان، تکمیل خواهد شد. در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نیروی نظامی خارجی در افغانستان حضور دارند که حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تن از آن‌ها آمریکایی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار