بازدید 4560

ابتلا به کرونا در دزفول همچنان رو به گسترش است

معاون آموزشی تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه ابتلا به کرونا در این شهرستان همچنان رو به گسترش است گفت:نوع جدید ویروس کرونا که انگلیسی است ۹۰ تا ۱۰۰ درصد موارد ابتلا را به خود اختصاص داده و قابلیت سرایت بیشتری نسبت به نوع قبلی دارد.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 16 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، میثم مردسلطانی پنجشنبه با اشاره به اینکه هرچه غلظت ویروس در هر منطقه افزایش یابد وارد پیک جدیدی می شویم افزود: طبق تجربه ماه های اخیر ویروس جدید علاوه بر سرایت بیشتر، رفتار تهاجمی بیشتری نیز دارد و بیماران را سریعتر بدحال می کند.

وی اظهار داشت: هرچه تعداد تست کرونا در دزفول افزایش یابد تعداد افراد مثبت نیز افزایش می یابد این در حالی است که از نظر علمی باید ۱۵ درصد تست ها مثبت باشد.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول به فشار روانی وارد شده به کادر بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: نیروهای بهداشت و درمان هیچ محدودیت زمانی برای ارائه خدمات ندارند و فشار کار روی آنها زیاد است، کمردرد، آرتروز گردن، فشار روحی و روانی از جمله عوارض کرونا بر پرسنل بهداشت و درمان است.

مرد سلطانی همچنین گفت:دقیق ترین تست تشخیص کرونا، تست پی سی آر است که کمترین تعداد ویروس را در بدن شناسایی می کند.
وی اظهار داشت:البته این تست خطاهایی در نمونه گیری دارد و هنگامی که از قسمت بینی فرد تست گرفته می شود ممکن است به علت مقاومت فرد ویروس نچسبد و تست منفی نشان دهد.

وی افزود: بعد از ۱۴ روز از آغاز علائم نیاز به انجام تست نیست و فرد در صورت نداشتن هیچ علامتی و مصرف نکردن سه روز دارو به شرط استفاده از ۲ ماسک می تواند به زندگی عادی برگردد.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: در صورتی که فرد ۲ تست کرونای منفی در ۲۴ ساعت داشته باشد دیگر ناقل ویروس نیست.

دزفول در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر به تعداد بیماران کرونایی این شهرستان اضافه می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل