بازدید 9454

استقبال فرمانده آمریکایی از حضور مصر در خلیج فارس

فرمانده نیروی دریایی آمریکا مستقر در منطقه از حضور مصر در جمع نیروی دریایی ترکیبی تحت رهبری آمریکا حاضر در خلیج فارس و دریای عمان استقبال کرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۴ 15 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، فرمانده نیروی دریایی آمریکا مستقر در منطقه از حضور مصر در جمع نیروی دریایی ترکیبی تحت رهبری آمریکا حاضر در منطقه استقبال کرد.

«ساموئل پاپارو» فرمانده نیروی دریایی ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین چهارشنبه در توییتی در این زمینه نوشت: «مصر یک شریک مهم در تضمین ثبات در منطقه است و ما مفتخریم که از همکاری مصر در ماموریت خود با هدف ایجاد منطقه و جهان به مکانی امن‌تر استقبال کنیم.»

مصر سی و چهارمین کشوری است که به جمع نیرو‌های ترکیبی دریایی که تحت نظر ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین هدایت می‌شود، پیوسته است.

نیروی دریایی ترکیبی، مشارکت دریایی چند ملیتی از سوی آمریکا به بهانه تامین امنیت منطقه در دریای سرخ، خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند و خلیج عدن است. مصر در سال‌های اخیر چندین رزمایش را ارتش آمریکا برگزار کرد. نیروی دریایی مصر چندی قبل رزمایش دریایی با آمریکا تحت عنوان «سلام عقاب» در آب‌های دریای سرخ برگزار کرد.

مصر مشکلاتی را نیز با اتیوپی در زمینه تامین آب دارد. ساخت و آبگیری سد النهضه توسط اتیوپی، به یکی از بزرگترین چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مصر تبدیل شده و آن طور که دولتمردان این کشور می‌گویند، در صورت نهایی شدن آن می‌تواند به یک بحران فراگیر برای مصر و نسل‌های آینده این کشور تبدیل شود؛ به طوریکه «عبدالفتاح السیسی» در سال ۲۰۱۵ به هنگام امضای توافق (البته ناکام) با اتیوپی درباره سد النهضه ضمن استقبال از رشد و توسعه این کشور گفته بود: «مردم اتیوپی به خاطر داشته باشند که حیات و زندگی مردم مصر به رود نیل وابسته است.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی