بازدید 40374
عروسک خیمه شب بازی ولیعهد سعودی و نمایشی مضحک علیه ایران

فوتبال آسیا بازیچه سیاسی بن سلمان و شیخ سلمان / اصرار به میزبانی در فوتبال همزمان با لغو میزبانی هندبال و وزنه برداری!

عربستان سعودی در حالی بر پذیرش میزبانی در مسابقات فوتبال اصرار دارد که اخیرا از میزبانی رقابت‌های وزنه برداری جوانان جهان و هندبال باشگاه‌های آسیا به بهانه ترس از شیوع ویروس کرونا انصراف داده است. برخورد دوگانه و متناقض دربار سعودی نشان دهنده بهره برداری سیاسی و ابزاری بن سلمان از فوتبال به واسطه نفوذ غیرعادی در AFC است.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 13 April 2021

عربستان سعودی برای میزبانی رویداد‌های ورزشی، روالی دوگانه و متناقض در پیش گرفته است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ دربار پادشاهی عربستان که اکنون مدت هاست مشغول جنگ با همسایه یمنی است و در این راه ائتلافی عربی تشکیل داده است، نگاه سیاسی خود را به ورزش حرفه‌ای تعمیم داده و با صرف بودجه‌ای نجومی و سوء استفاده از نفوذ فوق العاده اش در کنفدراسیون فوتبال آسیا، از AFC در جهت اهداف منطقه‌ای خود بهره برداری ابزاری می‌کند.

ورزش در عربستان طی چندسال اخیر که بن سلمان به عنوان ولیعهد همه کاره افسار و اختیار کشور را در دست گرفته، به وسیله‌ای برای نمایش تغییرات و فضای بازتر جامعه تبدیل شده است و همزمان تمایل شدید این سیاستمدار تازه کار به فوتبال باعث شده، رقابت‌های سیاسی منطقه‌ای دامن فوتبال غرب آسیا را بگیرد و بسیاری از مسابقات و تصمیمات مهم نهاد ‌ای اف سی، دستخوش سودا‌های بلندپروازانه وی شود.

فوتبال آسیا بازیچه سیاسی بن سلمان و شیخ سلمان / اصرار به میزبانی در فوتبال همزمان با لغو میزبانی هندبال و وزنه برداری!

در حالی که علنی شدن زمزمه خرید بخش عمده سهام مالکیتی باشگاه‌های انگلیسی از جمله نیوکاسل توسط این عضو خاندان پادشاهی سعودی، باعث وقوع اعتراضات شدیدی بین هواداران این باشگاه پرسابقه بریتانیایی شد، چندی بعد موج اعتراض اهالی این شهر به فروش باشگاه به جوانی که دستش به خون هزاران کودک یمنی و مخالفانش همچون خاشقچی آلوده است، بالا گرفت و در نهایت این معامله برای مدتی متوقف و مسکوت مانده است.

حالا سعودی‌ها که به هر قیمت و با لابی‌های فشرده، حق میزبانی تیم‌های ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان فوتبال آسیا و حتی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را با صحنه گردانی شیخ سلمان بحرینی و به بهانه خطر شیوع کرونا در کشورمان سلب کردند و خود با اصرار زیاد برگزاری متمرکز مسابقات سه گروه از لیگ قاره‌ای را با اطمینان از شرایط کرونایی ریاض و جده در اختیار گرفتند، در اقدامی عجیب و متناقض، چندین میزبانی بین المللی در رشته‌های دیگر را به بهانه ترس از شیوع کرونا لغو کرده و از میزبانی آن مسابقات کنار کشیده اند!

به طور مثال دو هفته قبل وزارت ورزش عربستان در نامه‌ای به فدراسیون جهانی وزنه برداری، از میزبانی مسابقات جوانان جهان ۲۰۲۱ انصراف داد و دست تشکیلات وزنه برداری جهان را در پوست گردو گذاشت. حالا امروز خبر می‌رسد این کشور در پیامی به کنفدراسیون هندبال آسیا، از میزبانی رقابت‌های هندبال باشگاه‌های آسیا شانه خالی کرده و حاضر نیست تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات را به کشورش راه دهد!

رقابت‌های هندبال جام باشگاه‌های آسیا قرار است از سی ام اردیبهشت ماه به میزبانی عربستان و در شهر جده برگزار شود. دولت عربستان به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور، هنوز مجوز برگزاری این رقابت‌ها را صادر نکرده است. مسئولان فدراسیون هندبال عربستان از کنفدراسیون آسیا (AHF) درخواست کرده‌اند تا این رقابت‌ها لغو شود. قرار است در روز‌های آینده کنفدراسیون آسیا درخصوص این موضوع، تصمیم‌گیری و نتیجه را به کشور‌های حاضر در این دوره از بازی‌ها اعلام کند.

تیم‌های هندبال شهید شاملی کازرون و مس کرمان، نماینده‌های ایران در این دوره از مسابقات هستند و همچنین تیم بانوان اشتادسازه مشهد هم قرار است در بخش بانوان این بازی‌ها حاضر شود، اما اینطور که به نظر می‌رسد، شاهزاده‌ای که عاشق گرفتن میزبانی در فوتبال است، هیچ اهمیتی برای سایر رشته‌های ورزشی قائل نیست و در واقع او از فوتبال به عنوان ابزاری برای نشان دادن میزان نفوذ خود در میان کشور‌های غرب آسیا استفاده می‌کند.

این دوگانگی در برخورد دستگاه ورزش عربستان با رشته‌های مختلف نشانگر نمایشی بودن مباحث ورزش حرفه‌ای در این کشور نفتی است که توسط یک خاندان اداره می‌شود. اینکه صد‌ها نفر از بازیکنان و مربیان و عوامل تیم‌های فوتبال که مهمان عربستان هستند خطری برای شیوع کرونا ندارند، اما ورزشکاران رشته‌هایی همچون هندبال و وزنه برداری ریسک شیوع کرونا در سرزمین عمدتا کویری حجاز را افزایش می‌دهند، از آن دست گاف‌هایی است که رسانه‌های بین المللی و تشکیلات ورزش در آسیا و جهان، تمایلی به دیدن آن ندارند و چشم خود را روی این تبعیض و بازی سیاسی با فوتبال بسته اند.

فوتبال آسیا بازیچه سیاسی بن سلمان و شیخ سلمان / اصرار به میزبانی در فوتبال همزمان با لغو میزبانی هندبال و وزنه برداری!

بسیاری از فعالان سیاسی جهان عرب، بحرین را به دلیل نفوذ بسیار سعودی ها، یکی از استان‌های عربستان می‌شمارند و حالا بن سلمان موفق شده با اجرای یک نمایش مضحک توسط عروسک هایش در‌ ای اف سی به خصوص خوش رقصی شیخ سلمان رییس بحرینی این نهاد، تیم ملی فوتبال ایران را از میزبانی در حساس‌ترین مسابقات خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ محروم سازد و مانع اعطای میزبانی به هیچ یک از چهار نماینده فوتبال باشگاه کشورمان در لیگ قهرمانان شود. این در حالی است که میزبانی سه گروه در غرب آسیا به عربستان رسید، بازی‌های یک گروه در امارات برپا خواهد شد و در کمال تعجب، میزبانی گروه پرسپولیس به کشور هند داده شد که کمترین امکانات و مراقبت‌های پزشکی برای محدودیت کرونا هم ندارد.

در چنین شرایطی، واقعا احقاق حق از کنفدراسیون تسخیر شده آسیا توسط شیوخ عرب بسیار دشوار است و مدیران ارشد فدراسیون فوتبال ایران، راهی بسیار دشوار برای تغییر قواعد بازی در‌ای اف سی پیش روی دارند. چنانکه طی چند روز اخیر هم دیدیم که نهاد اداره کننده فوتبال آسیا در اقدامی عجیب، حتی با رسیدگی سریع به شکایت ایران در دادگاه عالی ورزش نیز مخالفت کرد و با همین تصمیم، بی طرفی خود در رسیدگی به اعتراض کشور‌ها را نیز زیر سوال برد.

وقت آن رسیده که هیات حاکمه کشورمان نیز به میزان اهمیت سیاسی فوتبال در منطقه و صحنه‌های جهانی پی ببرند و با کمک بیشتر به فدراسیون بحران زده فوتبال که میراثی پر از بدهی و خسارت را از دوره قبلی بر دوش می‌کشد، میدان را به رقیب سعودی و اماراتی واگذار نکنند.

نویسنده: امید صبوری

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
شما اگر خیلی زورتان زیاد است در خاک عربستان تیم فوتبال این کشور را شکست دهید تا دیگر از این کارها نکند!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
این خبرهای الکی رو منتشر نکنین نوچه های سعودی ناراحت میشن
صف مرغ
با سلام،
با تشکر از مقاله خوب شما. سوال این است چرا نمایندگان ایران به شیخ سلمان رای دادند. مگر آنان نمیدانستند که بحرینیها همیشه در بغل سعودیها غش میکنند. بهتر است نمایندگان فوتبال ایران در آینده به کاندیداهای کشورهای شرقی آسیایی رای دهند چون آنها منصف تر و مستقل تر هستند.
ماهمه داریم تاوان شیعه گرایی را میدیم. بابا ما اصلا نمیخواییم بریم بهشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
شما انسان باش، آدم باش،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
بخاطر فوتبال نمی خوای بری بهشت .
ناشناس
| France |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
نخیر باید بری بهشت
:)))
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
کلا در توهم هستی
تو برو اصلا سوکولار شو
خرامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
ما و تمام مسلمون های واقعی تاوان جهل دوستان نادان وهایی های نامسلمونو می کشیم
شما چی میخوای از فوتبال؟
نمیدانم چرا تابناک بحث مهم هسته ای رو ول کرده فقط چسبیده به فوتبال و عربستان و اصلا این بحث ها رو در مورد این رژیم منحوس اسراییل مطلبی نمیزنه
ایران نباید بازی کند والسلام
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
یک نبایدبازی کند.دوروزهای ک درعربستان بحرین بازی هست عزیزان حوثی کاری بکنن کارستان که هیچ تیمی جرات نکندب ع بستان وبحرین پابزاره.اینکه دیگه خیلی سخت نیست
به جای اینکه جای پای خودمون رو محکم کنیم و به فکر امروز باشیم زمام امور رو به دست آقای خوش خنده و معاونش دادیم
بقیه مدیران هم دنبال منافع شخصی
کسی به فکر اعتلای نام ایران نبود
چرا نباید مدیریت فوتبال به دست انسان های باشرفی مثل علی دایی یا مهدوی کیا سپرده بشه؟
این واقعیت جهان امروزه و با شعار و مقاله حل نمیشه. پول و قدرت دست اونهاست
هر کشوری که در صحنه بین المللی تنها باشد محکوم به شکست است.
ما که فوتبالمون مملو از سیاست است نباید از این قضایا گله و شکایتی داشته باشیم
تنها راهش اینه که بچه های تیمها علاوه بر تکنیک و تاکتیک ، غیرت هم به خرج دهند و تیمهای عربی رو در خاک خودشون ناک اوت کنند و نشان دهند که این خیمه شب بازیها با جنباندن رگ غیرت ایرانی ها به ضرر خودشون تموم میشه . تمام
سالهاست که دیگه عادت کردیم به اقتدارکشورمون وخداروشکرهرروزهم داریم مقتد ترمیشیم امنیت هم که داریم
توهین نکن . حق ایران میزبانی نیست. هیچ دسیسه ای هم در کار نیست.
نمیدانم این گفته ازکدام امام است که میفرماید بزگادینی کسی بی حرمتی نکنید که آنهاهم ببزرگان شما بی احترامی نکنند چرا پادشاه وشاهزاده عربستان را شیخ سلمان وبن سلمان میگوییم از گفتن کلمه شیخ وشاه چیزی بدست میاوریم یامیدیم ر
عکس با وجود پوتین خیلی معنا داره
اگر پهبادهای یمنی چندتا از ورزشگاههای عربستان هدف قرار بدهند میزبانی خود بخود از کشورعربستان گرفته میشود
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
بی عرضگی مسئولین را با پهپاد زدن حوثی ها می خواهید جبران کنید
چاره ی گرفتن میزبانی از عربستان حمله ی گسترده ی پهبادهای یمنی به عربستان می باشد
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
آقا بردیا لازم نیست حوثی ها بیان ورزشگاه عربستان رو بزنن دوروز دیگه این ها باهم آشتی میکنن بهتره ما به فکر حملات اسرائیل تو خاک خودمون باشیم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
آره والله.روزمسابقه اینهاروبکوبن تافیفا فدراسیون ازغلط .کردنشون پشیمون بشن.بغیراین راهی نداره بخدا
به عنوان یک عرب خوزستانی واقعا حالم بهم میخوره از این عرب عرب کردن های شما اگر فردا پس فردا دیدید برخی از هموطنان عرب یا ترک و بلوچ و . . . به دنبال جدایی هستن بهتره ریشه رو در رفتارهای خودتون جستجو کنید
پاسخ ها
الف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
برادرعرب. چرانمیگیدحکام عربستان. و بحرین. لطفا هموطنان عربمان توهین نکنی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
کسی به عرب های ایران توهین نمی کنه منظورشون این نامردهای،سعودیه،توهم ساز جدایی رانزن،همه ما مردم ایران برادریم
خودتون با این جمله قال قضیه رو کندین جناب نویسنده. ‌*شاهزاده‌ای که عاشق گرفتن میزبانی در فوتبال است، هیچ اهمیتی برای سایر رشته‌های ورزشی قائل نیست و در واقع او از فوتبال به عنوان ابزاری برای نشان دادن میزان نفوذ خود در میان کشور‌های غرب آسیا استفاده می‌کند.*دلیلی بهتر ازی برای قدرت نمایی؟؟ خب فوتبال رو دوست داره چون ورزش اول دنیاس. به اندازه ای دوست. آره که سوپر کاپ اسپانیا رو با 4 غول فوتبالش میاره عربستان. همین دلیل بسه دیگه. لابی، پولش رو میذاره برا چیزی که علاقه داره و 3 نماینده فوتبالش یعنی الهلال و النصر و الاهلی هم صاحبش 3 تا شاهزاده ن و از خودشون
مقص ایرانه که دایما دشمن تراشی میکنند در دنیا تنها دوستان ایران حزب اله حماس وحوثی های یمن ..... بهتر ازاین نخواهد شد بجای بهانه گیری روابط خود را با دنیا بهبود ببخشیم و دشمن تراشی نکنیم
اگربرادران یمنی همکاری کنن هم میزبانی ازعربستان گرفته میشه هم آبروی نداشتش میره.وفیفاهم بخودش میاد
میشه یک مقایسه منصفانه در مورد امکانات ورزشی دسترسی خبرنگاران خارجی و ورزشگاههای ما با قطر عربستان بحرین و امارت هم بکنید. فکر کنم بد نباشد از دید دیگر هم به این قضیه نگاه کنیم و همیشه یک نگاه نژادی و توطئه ای هم داشته باشیم. آخه در ابتدا گفتید که استقبال از تیم های ایرانی فقط شامل فولاد خوزستان میشه بعد مشخص شده استقلال هم همین وضعیت داشت خالا به نظرم به جای این همه سروصدا یکم این امکانات و ورزشگاهها بدون کینه نژادی بررسی شود.
ولی قدیمها اینجوری نبود ارج قربی داشتیم
آقااین بن سلمان قبول که آدم بدی است ولی خداوکیلی وطن پرسته وبرای منافع کشوروملتش خوب کارمیکنه همان چیزی که هرایرانی حسرتش رادارد!
نتیجه رای دادن به عرب ها در فدراسیون فوتبال اسیا همینه
همیشه دلایلی هست که باهمسایگان اختلاف داشته باشم ماه رمضان آنها سه شنبه شروع میشه و واسه ی ما چهارشنبه(اگه آنها چهارشنبه شروع میکردن ما پنج شنبه)خود ماهم در ورزش هزاران تصمیم متناقض گرفته ایم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی