بازدید 12074
۲

ژاپن آب‌های نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما را به دریا می‌ریزد

دولت ژاپن اعلام کرد که قرار است بیش از ۱ میلیون تن آب رادیو اکتیو تسویه شده نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما را به دریا رهاسازی کند، تصمیمی که احتمالاً موجب خشم کشورهای همسایه و ماهیگیران محلی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶ 13 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روزنامه گاردین، تأیید رسمی این اقدام که بیش از یک دهه پس از فاجعه هسته ای فوکوشیما صورت می گیرد، ضربه دیگری به صنعت ماهیگیری در فوکوشیما وارد خواهد کرد که سالهاست با این اقدام مخالف بوده اند.

"یوشیهیده سوگا" نخست وزیر ژاپن در جلسه وزرا روز سه شنبه گفت که دولت تصمیم گرفته است که آزاد کردن آب به اقیانوس آرام واقع بینانه ترین گزینه و غیرقابل اجتناب برای دستیابی به بهبود فوکوشیما است.

توکیو الکتریک پاور مجری نیروگاه فوکوشیما و مقامات دولتی ژاپن می گویند تریتیوم، یک ماده رادیواکتیو که در مقادیر کمی مضر نیست، نمی تواند از آب خارج شود، اما سایر رادیونوکلئیدها را می توان به میزان مجاز برای انتشار کاهش داد.

نخست وزیر ژاپن در جمع خبرنگاران گفت: دولت توکیو پس از اطمینان از سطح ایمنی آب و در حالی که اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب رساندن به شهرت خویش را انجام می دهد، سیاست های اساسی را برای رهاسازی آب فرآوری شده به اقیانوس تدوین کرده است.

بر اساس تصمیم دولت ژاپن، رها سازی آب رقیق شده حدود دو سال دیگر آغاز می شود و انتظار می رود کل فرآیند دهه ها به طول انجامد.

علنی شدن تصمیم دولت ژاپن برای رهاسازی آب های آلوده تا کنون با محکومیت سریع گروه های زیست محیطی روبرو بوده است.

گروه صلح سبز ژاپن اعلام کرد که رهاسازی آبهای آلوده را به شدت محکوم می کند که حقوق بشر و منافع مردم در فوکوشیما، ژاپن و منطقه آسیا و اقیانوسیه را کاملا نادیده می گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
ایا ایران هم ضایعات و زباله هسته ای دارد؟
اگه تو ایران بود که همینم نمیگفتن میفرستادن تو اب لوله کشی.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر