بازدید 21650

رشد جمعیت ایران به پایین‌ترین رقم در تاریخ رسید

یک کارشناس جمعیت گفت: متأسفانه در حال حاضر کمترین نرخ رشد جمعیت را در تاریخ ایران تجربه می‌کنیم و این زنگ خطر بزرگی برای ما به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 10 April 2021


به گزارش تابناک به نقل از مهر، صالح قاسمی پژوهشگر و کارشناس جمعیت در خصوص کاهش شدید نرخ رشد جمعیت در سال ۹۹ گفت: نرخ رشد جمعیت یعنی تغییرات سالانه در شمار جمعیت یک کشور که متأثر از میزان تولدها، مرگ و میرها و مهاجرت است.

وی افزود: در خصوص مهاجرت آمارهای دقیقی نداریم اما در زمینه موالید و مرگ و میر باید گفت که این دو مؤلفه تأثیر مستقیمی بر موضوع کاهش رشد جمعیت دارند. در سال ۹۹ به واسطه شیوع کرونا میزان مرگ و میر افزایش یافت و از سوی دیگر شمار موالید کاهش یافت. این امر تأثیر زیادی روی نرخ رشد جمعیت گذاشت. به طوری که این نرخ در سال ۹۵، ۱.۲۴ درصد بود اما در سال ۹۹ به ۰.۶ درصد رسیده است.

این پژوهشگر جمعیت با تأکید بر اینکه این نرخ رشد جمعیت در تاریخ ایران بی سابقه بوده است، عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر کمترین نرخ رشد جمعیت را در کشور تجربه کردیم و این زنگ خطر بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

قاسمی گفت: پیش بینی می‌کردیم در سال ۱۴۲۰ الی ۱۴۲۵ نرخ رشد جمعیت صفر شود اما تغییرات سریع نرخ رشد براثر شیوع کرونا، سبک زندگی و مسائل فرهنگی این موضوع را زودتر رقم خواهد زد به طوری که تا ۱۰ سال آینده میزان رشد جمعیت کشور صفر و پس از آن جمعیت کشور کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به راهکارهای مقابله با این معضل اظهار داشت: با توجه به تجارب جهانی در این موضوع، دو راهکار کلان پیش رو داریم. ابتدا راهبرد قانونی برای حمایت و افزایش فرزندآوری و سپس راهبرد فرهنگی برای ارزش گذاری فرزندآوری در جامعه.

این پژوهشگر جمعیت خاطرنشان کرد: کشورهای موفق دنیا در زمینه مقابله با کاهش جمعیت از جمله روسیه، سنگاپور، دانمارک، ترکیه و غیره با ارائه مشوق‌های اقتصادی و فرهنگی با کاهش جمعیت خود به طور جدی مقابله کردند و ما نیز باید از طریق بومی سازی این دو راهکار در این زمینه عمل کنیم.

قاسمی با اشاره به طرح جوانی جمعیت و تأثیر آن بر مقابله با کاهش جمعیت کشور اظهار کرد: این طرح در صدد اجرای همین دو راهبرد است و مشوق‌های خوبی برای آن در نظر گرفته شده است. طرح جوانی جمعیت که اواخر اسفندماه سال ۹۹ در مجلس به تصویب رسید، دارای ۷۲ ماده است که در حال حاضر تنها قانون در دسترس ما در زمینه مؤلفه جمعیت است.

وی با اشاره به برخی مشوق‌های این طرح برای افزایش فرزندآوری عنوان کرد: از جمله موارد مدنظر در این طرح وام تولد فرزندان، معافیت مالیاتی، وام مسکن برای تولد فرزند، کمک هزینه‌های تحصیلی و درمانی برای فرزندان و والدین و همچنین موظف کردن دستگاه‌های فرهنگی برای ارزش گذاری فرزندآوری در جامعه است.

این پژوهشگر جمعیت در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت تدبیر و امید ۸ سال از فرصت پنجره جمعیتی را بدون هیچ توجهی از بین برد و در حال حاضر که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم، یکی از مهم‌ترین مسائل، لزوم توجه کاندیداها به تحولات جمعیتی و ارائه برنامه در این زمینه ازسوی آنهاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۱۱
با این وضعیتی که برای مردم درست کردید توقع دارید رشد جمعیت هم بالا بره؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
فرصت محدودی بود که این بچه های دهه 60 زاد و ولد کنند جمعیت زیاد بشه ولی با این تحریمها و..از دست رفت و افتادیم در فاز منفی جمعیتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
برای اینکه ما عجله نداریم
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
یه خونه خالی هم بود


اونم از بعضیا گرفتین


بگم الهی خدا حداقل مادر بچه های شما رو زیاد کنه که اینگونه برای فلک زده ها تصمیم میگیرند
با این وضعیت از به دنیا آمدن خودمان هم پشیمان هستیم
در کاهشرجمعیت ایران مسولان مقصرند چون وضعیت معیشت را خراب کردند در حقیقت اینده چند نسل را سیاه کردند واقعا چه گناهی بالاتر از این زندگی که بزرگترین نعمتیست که خدا به بندگانش میدهد عده ای خرایش کنند ....
من جوون تا درسم رو بخونم و دو سال برم سربازی اجباری! بعد بیام درس هام رو یادم بیاد و کار گیر بیارم (تو این مملکت!) و با حقوق ریالی و خرج دلاری (تازه همه چیز چند برابر قیمت دلاری ش چون تحریمیم) بتونم دستم به دهنم برسه سنم رسیده به 40 سال... مملکته ما داریم؟!
فرزند دار شدن در ایران بزرگترین گناه و ظلم بزرگ به فرزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
حرفت را باید با طلا نوشت افرین
تازه جوانان هم از ایران دارند فرار می کنند . تبریک به مسئولان . انرژی هسته ای مثل بمب داره ایران را خالی از جمعیت میکنه . ایا این همه هزینه برای انرژی هسته ای لازم هست ؟
سه تا بچه دارم چه اشتباهی کردم تو خرجشون موندم ازداوج هم که نمیکنن
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
نظرت چیه؟


چون خیلی ها همین مشکلو دارن
با چه شغلي ؟ با چه درآمدي براي سرپناه ؟با چه درآمدي براي خوراك وپوشاك ؟ فقط فرزنداوري ؟ هزينه پوشك و مدرسه و تحصيل و غيره چطوري بايد تامين كرد ؟ اين آقايون كارشناس بجاي اينكه به مردم امار بدهند به مسئولين امار بدهند شايد افاقه كند
سبک زندگی و مسائل فرهنگی این موضوع را زودتر رقم خواهد زد
تو واقعا پژوهشگری؟
اقتصاد تاثیر ندار ه؟
احسنت احسنت
مسیولین محترم لطفاً بیشتر به دنبال شعارزدگی و فلان جا و بهمان جا بروید
تنها کار صحیح مردم تو این چند مدت که اتفاق افتاده همین کاهش زادو ولد هستش.
واقعا حیف باشه!!!
با این رشد اقتصادی و رونق اشتغال حیفه جمعیت زیاد نشه!!
شما همین جوانهای نخبه تحصیلکرده که هر روز دارن مهاجرت میکنن رو نگه دارین رشد جمعیت پیشکش
هیچ مشوقی در این زمینه فایده نداره هیچ حکمی و هیچ دستوری رو نمیشه داد که مردم مجبور بشن ازدواج کنند .... در سالیان قبل که مردم به طور طبیعی ازدواج می کردند و بچه دار می شدند هیچ وقت مسئولان در این کار دخالت نکردند حالا اگر بخواهند هم نمی توانند این کار دست مردم است نه دست حکومت.
مگه مرغداری است که انسان تولید کرده و پروار کنید. کدام مدرسه کدام شغل کدام کار کدام بیمارستان کدام قطار کدام هواپیما کدام خودرو کدام آزادی کدام دانشگاه کدام امید کدام بهداشت کدام .. . هر روز خرابه ای به این خرابه ها اضافه می کنند و می گویند جمعیت را رشد دهید.
بالاترین رشد جمعیت در دهه شصت اتفاق افتاد
اما ناشکری کردیم و اون بندگان خدا را به حال خود رها کردیم
این هم عاقبت ناسپاسی اگه بفهمید
خبر خوبی بود.
محدود کردن دلایل رسیدن به رشد جمعیت صفر به "تغییرات سریع نرخ رشد براثر شیوع کرونا، سبک زندگی و مسائل فرهنگی" مثل سر کردن کبک در برف است. نا امیدی به آینده در اثر ناکارآمدی مسئولان و مسائل عدیده کشور اصلی ترین دلیل آن است....
بهتر
با کدام درآمد ، ما خرج خودمان را هم نداریم تا ...
اعتماد مردم رو از دست دادید....با وعده های پوچتون هم نمیتونید مردم رو وادار کنید با فرزند آوری آینده آنها رو سیاه کنند
من 41 سالمه و دوست دارم دوتا بچه داشته باشم چه چیز مثبتی تو این مملکت هست که ادم را قانع کنه بچه دوم بیاری؟
این پنبه و از گوشتون بیارید بیرون هم شما اهل رسانه و هم مسئولین بسیار دلسوز کشور تا زمانیکه امنیت اقتصادی و شغلی تو این مملکت ایجاد نشه و پایدار نباشه وضع همینه که هست. منم که 7 سال پیش پدر شدم الان مثل .... پشیمونم. روزی نیست به فکر آینده این طفل معصوم نباشم و استرس نداشته باشم.
علی رغم شعارهای دهان پر کن در حمایت از تشکیل خانواده ضربه ای که این مسوولین به بنیان خانواده زدن فرهنگ غرب نزد!
ما خودمان از بودن خودمان در زمان حال از خودمان ناراضی هستیم چه رسد به فرزندآوری.....
با این گرونی کسی ازدواج نمیکنه.چه برسه به فرزند آوری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
نمیکنه نه ، نمیتونه
عقل هم خوب چيزي
خدا اونو نداده آكبند با خودت ببري اون دنيا.
عقل آكبند كار نكشي ازش تحليل ميره واي به زماني كه بخواي ببريش تو قبر چيزي ازش نميمونه .فقط موريانه ها كلي باهاش عروسي ميگيرن.
اينا رو گفتم كه بگم اين علماي چيره دست فلاسفه اينقدر دنبال گرفتن آمار نباشن.
براي توليد بچه به اين نكات بايد توجه داشت
اول هزينه يه ازدواج معمولي با احتساب زمان نامزدي و عقد و عروسي به فرض اجاره كمر شكن خانه حدودا 1 ميليارد آب ميخوره ( با احتساب حداقلها )
هزينه توليد يه بچه از ابتدا تا زمان زايمان خرج در رفته حداقل 100 ميليون
هزينه رشد و نمو بچه ماهانه بطور ميانگين تا سن 10 سالگي به فرض تورم ثابت 5 ميليون جمعا 600 ميليون
بگم يا ادامه بدم
اين اعداد رو ضربدر تعداد بچه به اضافه مدت زمان رشد و نمو بچه ها تا سن 25 سالگي و به فرض پيدا كردن شغل در اين سن و منفك شدن از پدر و مادر
حالا هي بدويد دنبال تخم مرغ فروش و يه سازمان عريض و طويل با كلي مدير و معاون راه بندازين كه چرا كاهش جمعيت داريم
اينم بزاريد كنار كارشناسان معظمي كه گاها ميفرمايند اگر از اين وضع مردم ناراحتن از مملكت بروند و يا براي رفع گرسنگي بوي غذا استشمام كنند و ...
شرم آوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
شما معلوم هست از یه خانواده لاکچری هستی
زیاد هست ولی نه این قدر
عباس رحمتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
اینجور که تو حساب کردی من کلا نمیتونم دیگه ازدواج کنم
با این مدیریت اتتظار دارید جمعیت هم بیشتر شود...؟
ازدواج کم شده، فرزندآوری کم شده و ... همه اینها بخاطر گرانی بی سابقه در ایران است کی جرات میکنه تواین شرایط ازدواج کنه یا بچه دار بشه؟
شما ایران رو با سنگاپور و روسیه مقایسه میکنید؟ ایران کشور بدی نیست بد اداره میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
فقط این نیست، نبود آینده هم بی تاثیر نیست وقتی می بینی کشور فقط یه عده خاص با افکار تند فقط کنترل می کنند اینجا جا برای زندگی همه نوع ادمی نیست دلیلی نداره برداری یکی دیگه رو زندانی کنی اینجا
علی برکت ا...
خدا را شکر
انرژی که حاکمان و مسئولین به مردم منتقل میکنند از انرژی پدر و مادر هم قویتره ، از بس انرژی شون با کارها و دروغ منفی است حس و حال مردم خراب کردن و مردم افسرده کردن ، تنها دلیلش حسی و قلبیست و با چندر غاز وام اتفاقی نخواهد افتاد بخودتون دروغ نگین
جالبه برای راهکارها هیچ اسمی از وضعیت اقتصادی و تاثیر اون نبرده
تبریک به مدیران بی عرضه مملکتی در حوزه های اقتصاد و فرهنگ

نصف جمعیت تحصیل کرده مملکت الان بیکارند و خودشون با این رفتار افتضاح مسولان فکر سربار جامعه دارند... بعد شما بخاطر میز ریاست به فکر افزایش جمعیت افتاده اید؟؟؟
مث روز برام روشنه که تنها و تنها و تنها نگاه و فکر درمورد افزایش جمعیت، بدبخت و نیازمند نگه داشتن مردمه و لا غیر
داره خون گریه میکنه
اونقدر از دولتمردان بی کفایتی دیده شده که ملت ترجیح میدن نسل خودشونو منقرض کنند ولی تو این اوضاع بچه دار نشن، بی خود برای مردم نسخه نپیچید
یک پیشنهاد
در صورت ازدواج جوانان از سربازی معاف ودر صورت آوردن بچه دو سال خدمت نرفته بعنوان سابقه بیمه ای برای سرباز معاف شده محسوب شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
بیا! بچه بیاد تو کشوری که طرف اسما کارشناسه و این هم نظراتشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
ازدواج یا فرزند آوری یه انتخاب شخصیه و نمی تونه مبنای قانون برای انجام اجباریش قرار بگیره آقای فوق لیسانس
دولت روحانی همه فرصت‌ها را سوزاند. مردم در انتخاب بعدی دقت کنند
بیجا کردین که افزایش جمعیت میدین شماها که عرضه خدماتدهی به نسل فعلی رو هم ندارین
والدین بیکار
والدین خشمگین از نابرابری ها
والدین نا امید و بدبین به آینده
والدین بی تخصص و ناآگاه در کنار سیستم آموزشی ناکارآمد
...
اگر فرزند آوری کنند، چگونه افرادی را تربیت و تحویل جامعه خواهند داد؟
بیشتر فکر کنید!
مردیم درصف مرغ وروغن دراین روزهای کرونایی ازدیاد جمعیت پول میخواهد عمو
خدارو شکر مردم سر عقل اومدن
من 40 سالمه و هيچ اميدي به آينده اين کشور ندارم که بخوام يک نفر ديگر را بياورم شريک بدبختي خودم بکنم. يه روز صف مرغ يه روز صف کره. مردم عقل دارند ميبين
خوب دلیلش به نظرتون چی هست ؟ مشکل همین هست که نمی فهمین چی شده
عامل اصلی کاهش رشد جمعیت در ایران، بی ثباتی اقتصادی و سیاسی و نا امیدی عموم مردم از آینده ای است که مسئولان رقم زده اند...
باید نظام طرحی داشته باشد که خانواده ها را از ثبت ازدواج تا 5 سال حمایت کند و تلاش کند زوج های جوان با مشوق های دولتی در این 5 سال دو فرزند پیدا کنند
طرف اومده تو تلیویزیون میگه مردم مرغ نخوردند.
دیگه طرف با چی ازدواج کنه که بچه بیاره؟
خیلی هم خوبه
پا جای پای چینی های مور و ملخ گونه بزاریم؟
اولا کاهش جمعیت تکذیب میشود
دوما کاهس جمعیت شایعه است
سوما مقصر اصلی ترامپ است
خود کرده را تدبیر نیست. فکر کردین مردم رو گرسنه نگه دارین همه چی درست میشه؟ حالا همه چی رو بدین اقازاده ها و برادران سوری و یمنی میل کنن و تو سر ملت بزنین.
بچه بی بچه آقاجان
چه بهتر خودمون از این زندگی چی فهمیدیم که با بچه دار شدن عده ای دیگه رو بدبخت تر از خودمون کنیم
کاهش نرخ رشد جمعیت بسیار مثبت است. این نرخ باید به زیر نیم درصد کاهش پید کند. مثل همه کشورهای توسعه یافته. افتخار ندارد که شبیه پاکستان، مصر و کشورهای افریقایی باشیم.
وقتی پدر و مادر اینده روشنی یپش پای خودشون نمیبینند چگونه انتطار دارند یک نفر دیگر هم به این دنیا اضافه کنند وقتی اقایون شرمنده خرج خانه هستند
اخرش کارگر وارد میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
کارگر، متخصص همه اینها باید وارد بشه من که خیلی امیدوارم این روند ادامه پیدا کنه چون ایران جای زندگی برای همه نیست، من مشکل مالی ندارم البته یکنفرم ولی شرایط برای زندگی برای من مناسب نیست نه تلویزیون برای منه نه خیابون برای منه نه مسئولینن برای مننن؛ این کشور فقط برای تفکرات تندروئه نه برای کشور ایران با این همه تنوع فکری و قومیتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
برای کدام کار؟
این وضعیت عالیه، انشاالله ادامه دار باشه ....
فرزند آوری کنیم که چی بشه ؟ فرزندامون براتون حمالی و کارگری و سربازی بکنند
مثلاً از زیاد بودن جمعیت فعلی چه نفعی بردیم؟
خیر شما فقط به کشورهای محبوبتون مثل سوریه و عراق و فلسطین میرسه، پس همونا براتون سرباز و مدافع هم تولید کنن، چون هدف شما از افزایش چمعیت فقط تولید همینا برای یقای خودتونه.
بزرگترین اشتباه خانواده هایی که فرزند میارند اینه که فکر میکنند بچه اسباب بازیه و همیشه اندازه عروسک میمونه
ایران رو نابود کردید.
نگران نباشید عوضش تادلتون بخواد افغانی وپاکستانی وعراقی وسوری و...... میان ایران وتابعیت میگیرند وجمعیت رشد میکنه
بنویسید بچه بخوانید رعیت.
من با این گرونی از ازدواج کردن پشیمون شدم و نمی تونم خرج یه خانواده ۴ نفری بدم به همه جوان‌ها نصیحت میکنم نه بچه دار بشند و نه ازدواج کنند
از یمن و چین بیارین برای ما دیگه مهم نیست
سلام به همه دوستان. ایران از لحاظ محیط زیست ظرفیت بیست میلیون انسان را دارد. این خبر عالی است که رشد چمعیت کم شده. حساب کنید اگر جمعیت شهری مثل تهران دو میلیون نفر شود بهتر است یا سی میلیون نفر.؟
حداقل واکسن بخرید تا جمعیت کمتر از این نشه
امکانات و مدرسه های خوب فقط مختص مسئولین و کسانی که به نوعی به سیستم وصل هستند میباشد
تو این همه خبر نا امید کننده یک خبر خوب هم دیدیم، انشااله زودتر متفی بشه
دهه60 در مدرسه 4نفر روی یک میز مینشست
دهه 60در دانشگاه مجبور شد سهمیه ای از هر4نفر یک نفر قبول بشه بره چون زیاد بودیم
دهه60 با بیکاری مواجه شد چون جمعیت زیادی بودیم
دهه60 در جنگ به دنیا اومد
دهه60 محدودیتها دید
دهه60 کلا زجر کشید برای همین شعورشون میرسه که اولا ازدواج نکنن و اگر متاهل شدن یه بچه رو مثل خودشان بدبخت نکنن
برای کدوم آینده؟کدوم کار؟کدوم اقتصاد؟کدام آزادی بچه دار شویم؟؟؟؟
انشاا... اینقدر کم بشیم تا نسلمون ور بیوفته
در این شرایط فرزند اوری ظلمی بزرگ در حق یک انسان است بدنیا اوردن یک فرزند در شرایط اقتصادی سخت نبودن ازادی های اجتماعی در عصری که هر لحظه او توسط گوگل رصد میشود کاری بسیار اشتباه است و تربیت چنین کودکی بسیار دشولر خواهد بود او بعد از رسیدن به سن بزرگسالی حتما سوال خواهد کرد چرا باعث بدنیا امدن او شدیم
به امید منفی شدن رشد جمعیت
تو پول بده من تیم ملی راه می اندازم
خیلیم خوب باید منفی بشه. بزرگترین اشتباه بچه دار شدنه با این تضاد طبقاتی ضررهای روحی روانی زیادی به بچه ها وارد میشه
هر آن کس که دندان دهد نان دهد
مهم نیست قراره از چین بچه وارد کنیم
شاید اینجوری بشه گرونی هارو مثل قیمت مسکن رو کنترل کرد وگرنه به شما باشه که تا ۱۰۰ دیگه هم وضعیت گرونی همینه
ميان اين همه خبرهاي بد كرونايي و ... بلاخره يه خبر خوشحال كننده شنيديم خدارو شكر .
کاش ما هم متولد نمیشدیم
من دیگه حرفی ندارم هرچی بود تو کامنتاتون گفتید!
هنوز ک چیزی نشده !!!
فقط گفتن یه روزی نرخ رشد میشه صفر !

به امید روزی ک خود جمعیت بشه صفر!!!!!!!!!!!!!!
به به چه خبری بهتر از این ان شاالله رشد جمعیت منفی بشه چه پررو هستند خون مردم تو شیشه کردند فرزند اوری هم از مردم می خواهند
اول ازدواج بعد بچه. با این وضیعت مهریه که درست شده. جوان ها می ترسن ازدواج کنن. همشون یا دارن قسط مهریه میدن. یا پشت میله زندانن. آره فدات شم.
به خدا با این کشور و این همه امکانات عالی، بالاترین ایمنی و سلامتی، بهترین تفریحات سالم، بالاترین نرخ در آمد ماهانه، شغل، امکانات تحصیلی عااااالیییییی،......... آخه چرا ما بچه دار نمیشیم، حداقل هرکدوم باید 4 تا را از خودمون بدبخت تر کنیم اگر هم بیشتر که چه بهتر
دقیقابگن باچه امیدی بخوان مردم بچه بیارن
اﻭﻧﻲ ﻛﻪ ﻧﺪاﺭﻩ ﺩﻳﻮاﻧﮕﻲ ﻫﺴﺖ اﺯﺩﻭاﺝ ﻛﻨﻪ ﺑﭽﻪ ﻫﻢ ﺑﻴﺎﺭﻩ ﻛﻪ ﻣﻴﺨﻮاﺩ ﭼﻪ اﺗﻔﺎﻗﻲ ﺑﻴﻔﺘﻪ ﺑﺪﺑﺨﺘﻲ ﺑﺮاﻱ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﻫﺴﺖ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﻴﺶ ﺑﺮاﻱ ﻣﺴﻌﻮﻻﻥ ﻛﻪ ﺑﻜﻦ ﺟﻤﻌﻴﺖ اﻳﺮاﻥ اﻧﻘﺪﺭ ﺷﺪﻩ
فقط یک ذره به فکر مردم خودمون بودید بجای کمک نظامی و مالی به کشورهای دیگه الان ایران بهشت بود.
فقط فکرتون شده جنگ پس از این بهتر انتظار نداشته باشین بشه
بايد همچنان كنترل جمعيت نه تنهادرايران بلكه در آفريقا و بعضى كشورهاى آسيايي بطور جد انجام شود با رشد افسارگسيخته جمعيت بينهايت مخالفم
من شخصا خیلی خوشحالم از این خبر
ان شاالله رشد جمعیت سال 1400 منفی پنج باشه، هرچی جمعیت کمتر، رفاه بیشتر
بهترین خبری بود که این چند وقته شنیدم
ما در ایران با کاهش نرخ رشد جمعیت روبرو هستیم و نه با کاهش تعداد جمعیت!
و هنوز هم نرخ رشد جمعیت ایران بسیار بالاست!
کاهش نرخ رشد جمعیت بسیار مثبت است. این نرخ باید به زیر صفر درصد کاهش پید کند. مثل همه کشورهای توسعه یافته. افتخار ندارد که شبیه پاکستان، مصر و کشورهای افریقایی باشیم الان جمعيت كم نشاته بلوغ افراد اون جامعه است.
ببخشیدا ولی فک کنم مارو با چهارپایان اشتباه گرفتید. نمیدونم میدونید یا نه ولی ما ادما اولین دغدغه زندگیمون اوضاع اقتصادی خانواده هست بعد فرزنداوری!!
افزایش جمعیت که منجربه فرزند آوری جوانان و زوجین میگردد ابتدا نیاز به یه ایجاد آرامش در این عزیزان است و بدون ایجاد بستر های لازم انحراف از هدف ایجاد خواهد شد .
فرزند کمتر زندگی بهتر شعار دوره قبل از انقلاب بوده
سلام صبح بخیر
طبق آمار منتشره مرکز آمار ایران اگر به همین منوال باشد رشد جمعیت ایران تا سال 2050 صفر خواهد بود.
تمامی رسانه های داخلی راجع به تشویق به فرزند آوری برنامه تهیه می کنند ،اما هیچ کاری راجع به اشتغال جوانان انجام نداده اند،اگر جوانی از جهت کار و کسب دارآمد فکرش آسوده می شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی