روند بازار در آینده نه چندان دور مثبت و پایدار خواهد شد

کارشناس بازار سرمایه می گوید: شرکت ها در خرداد ماه و تیرماه بحث سود مجامع را دارند و شناسایی سود ماهیانه را در پیش داریم که روند بسیار مثبتی را داشته و پیش بینی اینطور است که روند بازار رو به مثبت و پایدار ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 10 April 2021

به گزارش بورس تابناک، سعید کرداری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه وضعیت بورس را در سال ۱۴۰۰ پیش بینی می کند: برای سال ۱۴۰۰ دو رویداد مهم داریم یکی انتخابات پیش رو در خرداد ماه است و بحث دوم توافقی است که احتمال میرود که با آمریکا صورت بگیرد و نرخ دلار که بیشترین تاثیر را بر روی بازار دارد.

وی افزود: البته من دلار را در همین حدودی که هست ثابت شده می بینم حالا با ۱۰ درصد پایین تر یا ۱۰ درصد بالاتر و احتمال توافق در کوتاه مدت هم بسیار پایین است و فکر میکنم در کوتاه مدت ما شاهد اتفاقات خاصی در روابط خارجی نخواهیم بود.

کرداری ادامه داد: توافق با چین هم که اخیرا انجام شد خیلی بر روی نرخ دلار تاثیر گذار نبوده است و حتی قیمت دلار مقداری هم افزایش پیدا کرد و به همین جهت خیلی روند مثبت و خاصی در روابط سیاسی نمی بینیم.


این کارشناس معتقد است موضوع مثبتی که وجود دارد این است که شرکت ها در خرداد ماه و تیرماه بحث سود مجامع را دارند و شناسایی سود ماهیانه را در پیش داریم که روند بسیار مثبتی را داشته و پیش بینی اینطور است که روند بازار رو به مثبت و پایدار ادامه خواهد داشت.

کرداری تشریح کرد: در مورد شاخص هم در همین محدوده می شود که رصد کرد و اگر این بحث محدودیت دامنه برداشته شود در همین محدوده یک میلیون و دویست تا یک میلیون و چهارصد یا پانصد شاخص را می بینم و قیمت ها هم واقعا برای خرید ارزنده هستند به خصوص در صنایع فولادی، شیمیایی و... سهم های خوبی می شود پیدا کرد.

تحلیلگر بورس ابراز کرد: در سال ۱۴۰۰ با توجه به اینکه حجم معاملات مسکن وارد رکود شده است و بیشتر از این گنجایش رشد قیمت را ندارد و طلای جهانی هم به دلیل متغییرهای بازار جهانی و دلاری ما در داخل خیلی افزایش قابل توجهی برای آن ها پیش بینی نمی شود و انتظارات تورمی ندارد فکر میکنم بهترین بازار برای امسال بازار سرمایه باشد. حالا چه در بحث فروش شرکت ها که اگر توافقی هم صورت بگیرد قطعا نکته مثبتی خواهد بود و چه بحث افزایش تورم که اگر داشته باشیم و افزایش نرخ دلار را ببینیم باز هم قیمت های سهم ها افزایش پیدا می کند.

کرداری درانتها یادآورشد:  بنابراین بهترین بازار برای سال ۱۴۰۰ را بازار سرمایه می بینم اگر چه برای سال ۹۹ هم همین اتفاق افتاد و فکر می کنم روند نرخ بهره هم افزایش نداشته باشد و حتی کاهشی باشد چرا که انتظارات تورمی و تورم نقطه به نقطه از آبان ۹۹ به این طرف کاهش پیدا کرده است و در حدود یک و خرده ای و ۲ درصد ایستاده که باعث می شود تا بانک مرکزی قصد داشته باشد تا نرخ بهره را کاهش بدهد.

 

منبع: بازار

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر