بازدید 6684

دفاع ترامپ از نماینده جمهوری‌خواه متهم به فساد جنسی

رئیس جمهور سابق آمریکا درخواست دریافت عفو از سوی یک نماینده جمهوری‌خواه کنگره که با اتهامات جنسی مواجه است رد کرده و تأکید کرد او اتهاماتش را تکذیب کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۲ 08 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، درپی جنجالی شدن اتهامات اخلاقی علیه «مت گِیتز» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از وی دفاع کرد.

به نوشته نشریه «بیزنس اینسایدر»، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» اخیراً در گزارشی نوشته است گیتز سال گذشته میلادی از ترامپ خواسته بود او را به‌عنوان یکی از متحدانش مورد عفو ریاست جمهوری قرار دهد.

ترامپ روز چهارشنبه در واکنش به اتهامات وارده علیه گیتز گفت: «من گیتز نماینده کنگره، هرگز از من تقاضای عفو نکرد. باید به خاطر داشت که او اتهاماتی که علیه وی مطرح شده‌اند را تماماً تکذیب کرده است».

گیتز مدعی است هرگز با دختران زیر سن قانونی که به آمریکا قاچاق شده بودند رابطه جنسی نداشته و وزارت دادگستری آمریکا این تحقیقات را به قصد اخاذی از خانواده او عنوان کرده است.

تاکنون هیچ مقام ارشد جمهوری‌خواهی درباره اتهامات گیتز اظهارنظر نکرده است. پیش‌تر روزنامه «دیلی بیست» نوشته بود، ترامپ نیز به توصیه وکلایش در این خصوص حرفی نزده است.

پیش‌تر یکی از افراد نزدیک به ترامپ، گفته بود گیتز فردی منفور است و به همین دلیل افرادی که در حلقه رئیس جمهور سابق آمریکا حضور دارند از وی دفاعی نمی‌کنند. این فرد مصاحبه گیتز با شبکه فاکس نیوز را که در آن تلاش کرد خود را تبرئه کند، خجالت‌آور توصیف کرد.

پیش از این نیز افراد دیگری در حلقه نزدیکان ترامپ با اتهامات مشابهی مواجه شده بودند. «جفری اپستین» میلیاردر آمریکایی که با افراد مشهور و پرنفوذ زیادی از جمله ترامپ، «بیل کلینتون» رئیس جمهور پیشین آمریکا و همچنین شاهزاده «اندرو» پسر ملکه انگلیس رابطه نزدیکی داشته، با اتهام‌های جنسی متعدد از جمله قاچاق دختران زیر سن قانونی روبرو بود.

به دنبال اعلام خبر مرگ مشکوک و ناگهانی او در سال ۲۰۱۹، پرونده‌اش مختومه شد. البته دادستان‌ها گفتند تحقیقات ادامه پیدا خواهد کرد تا همدستان احتمالی وی تحت پیگرد قرار گیرند. نهایتاً دلیل مرگ وی خودکشی عنوان شد.

حواشی پیرامون اپستین طی ماه‌های گذشته کم‌رنگ شده بود، اما دستگیری «گیسلین ماکسول» یکی از هم‌دستان او با اتهام قاچاق انسان، دوباره حواشی پرونده را بر سر زبان‌ها انداخت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر