بازدید 5028

۹۴ کشته و زخمی در درگیری‌های قبیله‌ای در سودان

کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد بر اثر درگیری‌های قبیله‌ای در غرب دارفور تاکنون ۴۰ نفر کشته و ۵۴ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 06 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه، کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد بر اثر درگیری‌های قبیله‌ای که از روز شنبه در غرب دارفور آغاز شده و تا بحال ادامه دارد, دست کم ۴۰ نفر کشته و ۵۴ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

به گفته برخی شاهدان، برخی ساکنان مناطق درگیر که اکثریتشان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، مجبور شدند از ترس، به مناطق شرقی کشور فرار کنند.

بنابر اعلام سازمان ملل متحد، طی سال‌های اولیه مناقشه در سودان، حدود ۳۰۰ هزار نفر در این کشور کشته شده و بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دیگر آواره شدند.

اعلام وضعیت فوق العاده در دارفور سودان

سودان در پی درگیری های خونین قبیله ای در ایالت دارفور غربی که ده ها کشته و زخمی بجای گذاشت، وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت و دفاع سودان روز دوشنبه طی نشستی به ریاست عبدالفتاح البرهان، وضعیت فوق العاده در ایالت دارفور غربی اعلام و اتخاذ هرگونه اقدام لازم برای پایان دادن به درگیری های قبیله ای را به نیروهای انتظامی تفویض کرد.

ابراهیم یس وزیر دفاع سودان نیز در پی این نشست از تشکیل کمیته عالی برای مقابله با هرگونه نقض مفاد توافق صلح خبر داد. منابع بیمارستانی در سودان امروز از کشته شدن حداقل ۱۸ نفر و زخمی شدن ۵۴ نفر بر اثر درگیری های قبیله ای در شهر «الجنینة» در غرب این کشور خبر دادند.
خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از این منابع افزود: درگیری‌ها از روز یکشنبه بین ستیزه جویان و اعضای قبیله «مسالیت» آغاز شد و صبح امروز در سراسر شهر «الجنینة» گسترش یافت.
براساس اعلام سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۰۳، جنگ در دارفور بین نیروهای طرفدار دولت و اقلیت های شورشی سبب کشته شدن نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر و آوارگی بیش از ۲.۵ میلیون تن شده است.
دولت انتقالی پس از سرنگونی «عمر البشیر»، رئیس جمهوری مستبد سودان پس از ماه ها اعتراضات مردمی، قدرت را به دست گرفت و با تعدادی از گروه های شورشی، به ویژه در دارفور توافق نامه صلح امضا کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی