بازدید 8767
۴

اولین محموله واکسن آسترازنکا وارد ایران شد

اولین محموله واکسن آسترازنکای ارسالی به ایران، شامگاه روز دوشنبه ۱۶ فروردین وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ 06 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یونیسف اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در سازوکار کوواکس، با استفاده از منابع مالی خود، اولین محموله از واکسن کرونای آسترازنکا را به تعداد هفتصد هزار و هشتصد دوز از طریق کوواکس دریافت کرد.

کوواکس سازوکاری به مدیریت مشترک «ائتلاف برای نوآوری در حوزه آمادگی برای اپیدمی» (CEPI)، «اتحاد جهانی برای واکسن و ایمن‌سازی» (GAVI) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) است که در آن صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نقش کلیدی در ارسال واکسن بر عهده دارد.

محموله مذکور نخستین اقدام ارسالی کوواکس به ایران محسوب می‌شود و یونیسف محموله‌های بعدی از سهم واکسن تخصیص داده شده به ایران را در همکاری نزدیک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آینده تحویل خواهد داد.

محموله واکسن‌ آسترازنکای ارسالی به ایران، که در شرکت اس.کی. بایوساینس (SK Bioscience) کره جنوبی ساخته شده‌ است، شامگاه روز دوشنبه 16 فروردین در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و در حضور تیم‌های فنی سازمان جهانی بهداشت و یونیسف تحویل نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

تضمین توزیع عادلانه واکسن کرونا در جهان از طریق پروژه کوواکس اولویت بسیار مهم سازمان جهانی بهداشت و شرکای آن است، و تحویل این محموله گامی مهم در تحقق این هدف محسوب می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴
ولی در ایران توزیع عادلانه ای وجود ندارد.اول آقازاده ها وبعدا مردم عادی اونم اگر آقازاده ها اجازه بدن
مگر ورود واکسن انگلیسی ممنوع نبود؟
مسخره است که جان انسان در ایران پیشیزی نمی ارزه و بخشی از بدنه دولت فقط به فکر درآمد زایی با جان و مال مردم اند و دیگر هیچ !
آخرین خبر از سایت خبرآنلاین که دولت آمریکا دستور توقیف تولید واکسن آسترازنکا رو داده است.اما باقی مانده واکسن محل دور ریختن رو در جان مردم غیر خودی انتخاب کرده اند.
از فردا واکسن آسترا زنکا هم به سبد ناصر خسرو اضافه میشه و بیماران زمینه ای مثل خودم بالاجبار باید این واکسن ها رو با قیمت گزاف از ناصر خسرو تهیه کنند و بزنند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر